het is als vrouw goed mogelijk alleen te reizen.niet elke vrouw draagt een hoofddoek,veel jonge moderne vrouwen gaan europees gekleed.
maar het blijft toch een mannenmaatschappij,zorg er voor dat je niet te blote lichaamsdelen laat zien,dit vraagt om problemen.ga ook niet gemakkelijk op uitnodigingen van vreemde mannen in,dit kan verkeerd worden opgevat.als vrouw alleen snachts in een bus of trein is ook vragen om problemen.
hoop dat je hier iets aan heb
groetjes
Hoi
Egypte is in principe prima alleen te bereizen als vrouw zijnde. Wees je wel bewust van de normen, waarden en cultuur van het land en respecteer deze ook. Dus ga inderdaad niet al te bloot gekleed, bedek je haar in een morkee en ga niet te veel in op mannen die contact met je zoeken. Zij kunnen erg vasthoudend zijn. Qua veiligheid is het gewoon een kwestie van logisch nadenken en je bewust zijn van je doen en laten.
Zelf heb ik trouwens in Egypte vooral per train gereisd: langs de Nijl loopt een spoorlijn helemaal naar het zuiden, een prachtige route. De trein is er een relatief veilig, comfortabel, snel en goedkoop vervoersmiddel en is mij erg goed bevallen.
Ik weet in Caïro trouwens wel een lokale organisatie die ter plekke een reis door heel egypte met je kan uitstippelen en hotelletjes voor je kan boeken, treinkaarten reserveren, etc. Mocht je daar meer over willen weten dan hoor ik het wel.
Tip:
Koop gewoon ook zo’n lange wijde jurk met lange mouwen.
Heb ik ook destijds gedaan.
Het hielp heel goed tegen vervelende blikken en opmerkingen.
Zelfs als je een lange broek en lang shirt aan hebt zien ze je als hoer. Omdat je rondingen te zien zijn. Sommigen geven je een verafschuwde blik en anderen zitten overdreven te geilen. Beter dus om ook zo’n jurk aan te trekken. De reakties zijn 100% vriendelijker en je wordt ineens gewaardeerd en netjes behandeld.
Tenminste… zo is het in Hurghada naar mijn ervaring.
zo’n jurk kan best leuk zijn. Ik heb een witte met kobalt blauwe biesjes en borduursels rond hals en aan het einde vd mouwen.
Ik had er gewoon m’n bikini onder. Lekker luchtig! En makkelijk. Het is van superdunne katoen en kost maar een paar cent. Tenminste… als je een beetje kan handelen he?
Maar dat zal wel, anders ga je niet alleen reizen, toch?
helemaal geen probleem om als vrouw te reizen in egypte. en zeker in de toeristische plaatsen zijn ze wel wat gewend hoor. gewoon een beetje rekening houden met de cultuur en niet al te bloot gekleed gaan.
Ik heb hier ook alleen gereisd en niet overal is dat even makkelijk.
Je kleding moet je zeker aanpassen, als je hier in Cairo rondloopt, en dat kan zelfs per wijk verschillend zijn.
In het nieuwere deel van Cairo kan je best gewoon in een langebroek of rok met blouse of tshirt rondlopen.
In Giza zijn ze hier wat minder modern, dus dan kan je er iets overheen doen.
In de badplaatsen aan de rode zee is het een stuk makkelijker.
Maar het is niet alleen de kleding wat het reizen alleen soms moeilijk maakt.
Belangrijk is om over taxi`s BV eerst prijsafspraken te maken.
Ook belangrijk is dat je de cultuur hier respecteerd en het geloof.
Doe je dat niet, en wil je de wereld hier wel even verbeteren, forget it, dat zal geen respect adwingen, en geloof me ik zie het hier om me heen, mensen die uit westerse anden komen en wel even zullen laten zien hoe het hoort.
afdingen is ook heel belangrijk, want als je dat niet doet, dan betaal je teveel en krijg je ook minder respect.