Voor de eerste keer naar Egypte

Hallo, wij zijn Ivar en Manon.
We gaan in augustus voor het eerst naar Egypte, dit is meteen ook onze eerste keer buiten europa.
We gaan eerst naar Sham el Sheikh, daarna Cairo, dan een Nijlcruise, en dan nog even uitrusten in Hurghada.
We willen graag weten waar we rekening mee moeten houden, aangezien wij niet zoveel weten van de cultuur en gebruiken daar.
Wat betreft kleding; zijn blote schouders daar toegestaan? Voor de vrouw geloof ik niet , maar voor mannen?
Wij lopen ook graag hand in hand, levert dat ergens problemen op? Aangezien ik gelezen heb wat zoenen soms teweeg kan brengen…

Kan je daar uit de voeten met Engels, of is het nodig om een vertaalboekje aan te schaffen?

Als we nog meer verzinnen, dan laten we het we weten

Alvast bedankt.

Kijk maar even op onze lijst met tips (24 A-4’tjes). Wij hebben van onze ervaringen (o.a. ook Nijlcruise) een reisverslag en veel foto’s op onze site www.bjusterbaarlik.nl gezet. Als je daarna nog vragen hebt, zie ik je hier wel weer.

Als vrouw het liefst een broek of rok tot over de knieën en toch wel de schouders bedekt. In Hurghada maakt het allemaal niet zoveel uit want dat is heel toeristisch en daar “mag” het. Maar in Cairo en verder overal wel rekening mee houden. Ik heb het opgelost door altijd een linnen broek of rok aan te hebben met een topje. Bij de toeristische bezienswaardigheden kan je nl. wel gewoon je topje aan dan had ik in een tas altijd een bloesje bij me met lange mouwen. Dus zodra ik de stad of het dorpje inging deed ik gewoon de bloes erover aan, simpel en probleem opgelost. Je merkt wel dat er toch anders wordt gereageerd als je je een beetje aanpast.

Bij mannen wordt er niet zo naar gekeken. In Hurghada en bij alle toeristische plekken kan je prima met Engels terecht. Maar op veel plekken ook niet.

Wat handig is om altijd het hotel met adres waar je zit door een Egyptenaar op te laten schrijven in het Egyptisch, als je dan een taxi terug moet pakken bv kan je gewoon het briefje aan de taxichauffeur laten zien en probleem opgelost.

Ook zijn prijzen vaak (buiten Hurghada etc) in het Egyptisch aangegeven.
Dit kan je oplossen door een telefooncel op straat te zoeken. Op een telefoon staan de normale cijfers en de Egyptische erboven. Dit heb ik gewoon op een papiertje overgeschreven en dan is het heel simpel om de Egyptische bedragen te lezen !

Wat ook handig is om eerst een supermarkt binnen te gaan en te kijken wat de prijzen zijn. Bv wat kost een fles water, pakje sigaretten etc. Gewoon dingen die je bv ook buiten de supermarkt zou kopen. Als je bv buiten een supermarkt een fles water wil kopen vragen ze er zomaar het dubbele voor, je moet dan gewoon zeggen …dubbele prijs ??..een fles water kost zoveel…(prijs vd supermarkt), dan krijg je het nl. wel gewoon mee voor de “goede” prijs.

Allebei alvast bedankt, we hadden de 24 a4-tjes met tips al een beetje doorgelezen, maar nu wat beter.

hand in hand lopen is voor toeristische mensen geen probleem,het probleem is meer een egyptenaar met een toerist,daar kunnen ze wel problemen van maken
veel plezier!!!
tis een geweldig land hihi

Dinsdag om een uur of 8 's avonds is het zover, voor het eerst voet op Egyptische bodem.
We hebben er echt zin in.:yes:
We zijn net thuis gekomen van een heavy metal festival in Duitsland dus dat zal wel even een overgang zijn.

oh wat leuk thor!
wens jullie heel veel plezier in egypte,en als je nog toevallig plaats in je koffer hebt,ik wil wel mee hoor haha
hoelang blijven jullie?
dikke zoen san

We gaan 15 dagen: 3 dagen sharm el sheikh, 3 in Cairo, dan naar Aswan, de boot op naar kom ombo, edfu en Luxor.
Laatste dagen in hurghada uitrusten.
Alles inclusief excursies, dus volgens mij wel een lekker compleet pakket.
Als we de tijd vinden tussendoor kijken we nog even hier op de site.

Geniet ervan !! Jullie zullen zeker een geweldige reis hebben ! Veel plezier.