eerste keer egypte

Dag iedereen,

Mijn vriend en ik gaan in april (1-12) naar Hurghada. We boekten een all in reis maar ook met de bedoeling om enkele excursies te doen om de cultuur op te snuiven. Welke excursies raden jullie aan?

We zijn Belg en reizen via Amsterdam. Een paspoort is nodig? Dienen we een visum vooraf aan te vragen? of kan ook visa on arrival?

Alvast bedankt voor jullie advies,
Valerie

Hoi Valerie,

leuk, constant die verwijzing naar Facebook, maar hoe is jullie vakantie bevallen?

voor al je vragen kijk eens in de groep Nederlanders, Belgen en Egyptenaren met een liefde voor Egypte | Facebook

Hoi,

Ik (Nederland) ben getrouwd met een Egyptenaar. Wij leven zowel in Nederland als Egypte (Hurghada)
Wij krijgen vaak vragen als:
Is het wel veilig in Egypte? Kunnen wij naar de stad als we daar zijn? Welke leuke tripjes kunnen wij doen? Waar moeten wij op letten? Kunnen we met euro’s betalen? Waar kunnen we het beste geld wisselen? Is er WIFI? etc.

Waar wij in onze relatie tegenaan liepen waren vragen als:
Moet je trouwen? Welke vormen zijn er? Wat is verstandig? Wat is er dan nodig? Kan hij zomaar op vakantie komen naar Nederland? Moet je moslim worden? Maar ook het verschil van gebruiken in Nederland en Egypte.

Wij zijn een facebookpagina begonnen. Mocht je vragen hebben stuur ons dan gerust een berichtje :slight_smile: