Mijn ouders [en ik stiekum ook] zijn druk bezig met vakantie-plannen, voor een weekje in februari.
We willen graag naar Egypte, en we zitten nog te twijfelen tussen een strandvakantie in Hurghada, en een meer culturele vakantie in bijvoorbeeld Luxor.
Nu is mijn vraag:
Als wij een hotel in Luxor uitkiezen, is er dan een mogelijkheid om een excursie te boeken naar wat bezienswaardigheden in en om Luxor?
De medewerkster van het reisbureau kon het ons niet vertellen, en zelfs de telefoniste van reisorganisatie Arke wist geen antwoord hierop…
Ik ben in februari van dit jaar in egypte geweest. Ik wilde een zon vakantie gecombineerd met cultuur. Ik heb een zonvakantie naar Hurghada geboekt en vandaaruit allerlei tripjes geboekt naar onder andere Luxor. Dat kun je in hurghada via de reisleiding laten doen (is erg duur) maar ook veel mensen op straat zullen je aanspreken en achter elk winkeltje is wel een mini kantoortje waar je een reisje naar Luxor kan boeken. Ik was zelf wat huiverig om zo een deal te sluiten maar op de een of andere manier komt het allemaal wel goed daar. Wij zijn in ieder geval niet opgelicht. Wel hoor je in de bus van andere mensen dat de prijzen erg verschillen wat mensen betalen en daar valt dus behoorlijk op af te dingen.
vanaf Hurghada was het geloof ik zo’n 6 uur rijden naar Luxor en we zijn om 5 uur sochtends vertrokken. Wij hadden gekozen om ook een nachtje te blijven omdat 1 dag maar zo kort is. Twee dagen lang werden we naar alle mooie plekjes gebracht en we hadden een gids die veel uitleg gaf. De volgende avond rond 6 uur weer terug naar Hurghada. En de heen en terugreis gaan in konvoor met nog zo’n 100 bussen en militairen omdat het anders niet veilig is. Bijzonder om mee te maken.
Ook zijn we nog op jeepsafari geweest, wezen snorkelen en een avond/nacht in een bedoeien kamp doorgebracht.
Veel cultuur dus maar ook heerlijk op het strand gelegen en rond het zwembad gehangen.
Ik ben een paar weken terug van een weekje Hurghada, Egypte. ook wij hebben via een plaatselijk bureautje onze excursies geboekt. Het adresje had ik al in Nederland opgezocht, want het is van een Nederlandse vrouw en Egyptische man.
Wij zijn ook naar Luxor gwesst, en dat was heel indrukwekkend. Wij zaten in een bus vol met allerlei nationaliteiten, maar dat is ook zo als je bij de reisorganisatie boekt. Bij onze reisorganisatie kostte de excursie €65,- en wij betaalden €35,-, maar er waren zelfs mensen bij die €25,- betaalden. Wij kwamen heel de dag mensen tegen van de reisorganisatie, dus de excursie is precies hetzelfde, alleen de bus is ietsje luxer.
Wij hebben verder een excursie geboekt om te gaan snorkelen op Giftun-island, maar helaas ging dit niet door, omdat ik ziek werd.
Als je de kans krijgt moet je echt gaan snorkelen hoor! Schijnt wel zo mooi te zijn! Jammer dat het bij ons niet doorging…ik wil dus zeker nog een keer terug. Zowiezo om meer van egypte te zien. De naam van het excursiebureau is Hurghada African Travel o.l.v. Hisham en een Nederlandse vrouw. Gebruik Google even, dan kun je het adresje vast wel vinden. Let op: dit bericht is van 2004 en we leven inmiddels in 2008 dus de prijzen zijn inmiddels gestegen verwacht ik.
Ik ga in augustus op zomervakantie naar Hurghada samen met mijn vriendin. Nu konden wij ook zeer weinig informatie vinden om een excursie vanuit hier al te boeken. Het zou fijn zijn als je een nummer hebt voor ons.
Alvast bedankt!
Dont worry about de excursies vanuit Hurghada. Er zijn zoveel bureautjes in Hurghada die je voor de plaatselijke prijzen excursies aanbieden, vele malen goedkoper als via je reisleiding van je reisorganisatie.
Gewoon een beetje rondlopen en afdingen op de prijzen. Als je een paar excursies boekt krijg je sowieso nog meer korting.
vanuit hurghada kun je mooie diverse excursies naar luxor boeken. dagexcursies maar ook voor meerdere dagen. iedere excursie laat wel de nijl zien, de karnak tempel, de vallei der koningen, papyrusfabriek enz. maar het is ook mooi als je in het centrum van luxor komt uiteraard wel met een gids.
hallo wij gaan met juni naar egypte en ik zou ook graag het adres van je willen hebben zou je zo vriendelijk willen zijn om mij het adres toe te sturen hartelijk dank Sarie
Hoi, wij vertrekken aanstaande zondag naar Hurghada, kan mij iemand een adres geven ivm een excursie bureau ? En wat zijn de gangbare prijzen voor excursies naar Cairo en luxor ? Wat mogen wij daar max voor betalen ?
En nemen wij best wat euros of dollars mee ?
Als je graag met een gids en auto/minibus met chauffeur op stap wilt in Cairo stuur me dan even een mailtje. Eventueel kunnen we je ook helpen met het regelen van de vliegtickets HRG-CAI-HRG.
Mijn onderstaande post dateert van het jaar 2004 en nog steeds ontvang ik priveberichten met de vraag of ik het adresje even wil mailen en het liefst telkens z.s.m. Voor iedereen die de naam van het excursiebureautje wilt weten: Zie mijn onderstaande post. Geen idee of het nog bestaat en wat de ervaringen nu zijn…nogmaals…we leven inmiddels in 2008!
Gelieve geen priveberichten meer te sturen!