Er zijn er redelijk veel te vinden in de stad, gewoon een beetje rondlopen, ik heb toen via een lokaal bureautje een excursie naar luxor geboekt… Het scheelde qua prijs de helft met wat onze touroperator aanbood, maar ik doe het nooit meer! Het was zoo slecht geregeld! We werden om 04.00 's nachts opgehaald door een gammeltaxi busje, om vervolgens nog meer mensen op te halen uit de stad, toen reden we ergens naar de middle of no-where waar een grotere bus ons langs de weg zou oppikken, wat 10 minuten wachten moest zijn, werd geloof ik meer dan een uur… :S de chaffeur sprak bijna geen woord engels, na dat uur wachten was die bus er nog steeds niet, dus wij weer in het kleine busje terug naar de stad, niemand wist hoelaat die bus nou eigenlijk zo komen en rond ongeveer 07.00 kwam ie dan eindelijk, oude gammelde stinkbus waarvan bijna geen enkele stoel nog heel was… tig keer onderweg gestopt in de woestijn, dus het duurde allemaal nog eens extra lang… Eenmaal in luxor aangekomen kregen we een duits sprekende gids ipv de engelse die ons was beloofd, bijna alleen maar commerciele dingen bezocht zoals fabriekjes waar we dan weer geld uit “moesten” geven… en bijvoorbeeld niet de tempel van Hatsjepsoet gezien, en meerdere dingen die ons wel waren beloofd… De excursie was al om 15.00 uur afgelopen en de bus zou pas rond 18.00 uur weer komen voor de terugreis,. maar we konden er nog wel een tripje bijboeken om naar een bananen eiland te gaan om die tijd door te komen, moesten we uiteraard weer extra voor betalen…
Ik heb ook wel eens positieve verhalen hier gelezen hoor, over lokale bureau’s, dus ik hoop dat er nog meer mensen gaan reageren, anders moet je even goed terug zoeken op het forum, ons bureautje heette geloof ik Saif Tours, dus die die in iedergeval maar niet Het zit in een grote straat in het gedeelte Sakala…