Een vriendin gaat voor werk in oktober 3 weken in haar eentje naar Hurghada en heeft er slapeloze nachten van, ondanks haar wereldwijde reis- en backpackervaring… Ze is met name bang voor opdringerige mannen…
Ik ben zelf meerdere keren in Egypte en ook in Hurghada geweest en ik kan haar er maar niet van overtuigen dat het echt wel meevalt daar, als je maar de juiste houding hebt. Hebben jullie nog tips voor haar?
Hoe kan je je het beste als vrouw gedragen?
Waar kan je als vrouw alleen op je gemak wat eten 's avonds voor niet al teveel geld?
zijn er meiden die in Hurghada werken en die het gezellig vinden om misschien eens iets met haar af te spreken 's avonds na werk?
Klinkt misschien heel onnozel, maar: zet een zonnebril op zodat je ogen onzichtbaar zijn en draag een trouwring aan je linkerhand. Reageer niet op pogingen in contact te komen.
Da’s eigenlijk alles. Gaan eten is natuurlijk mogelijk, maar vraag advies aan je collega’s. Zij weten de plaatsen wel…
Mijn dochter is half Egyptisch maar spreekt geen woord Arabisch gaat regelmatig een weekje luxe vakantie vieren in Sharm in haar eentje dat is tot op heden uitstekend bevallen.
Je moet natuurlijk niet alleen de woestijn in gaan of te ver weg van je hotel in de avond in Hurghade hoef je heus niet gesluiterd te gaan en als je niet ingaat op afspraakjes dan kan je heel weining gebeuren.
Hele praetige vakantie gewenst.