rondreis Egypte Shoestring

Hallo,

wie o wie gaat er binnenkort een rondreis maken naar Egypte???
Is het daar nu een beetje veilig?

Ik wil graag met de reisorganisatie Shoestring…wie heeft die reis eerder gemaakt met Shoestring…??? het heet Egypte totaal en is 22 dagen…je gaat ook in de Woestijn slapen en ik was benieuwd wie die reis al eerder heeft gemaakt en wat je ervan vond.
tips en trucs zijn welkom…en wat moet je meenemen, behalve je tandenborstel :wink:

groetjes Susanne

Er is geen negatief reisadvies, dus in die zin is het veilig. Er zijn weinig westerse toeristen, dus vraag nummer 1 zou zijn of Shoestring een groep vol krijgt. Vraag immer 2 is : WIL je nu naar Egypte? De toeristenindustrie ligt bijna plat, dus weinig inkomen en de opdringerige verkopers waar ze al berucht om zijn, zijn nu soms onbeschoft, intimiderend 's crimineel. Niet allemaal, maar Mekong het tegen. Verder is het zomers onprettig warm en valt de ramadan in de zomervakantie. Een hoop minnen dus…

Hallo,

dank je wel voor je reactie,

hitte ben ik wel gewend, ben een tijd geleden in de zomer periode naar Cambodja geweest en dat was niet om op het strand te liggen.

Ik ben van plan om in Oktober te gaan. De reis van Juli van Shoestring gaat zeker door, en de reis in September heeft nog 2 boekers nodig voor gegarandeerd vertrek…dus ik denk wel dat de reis van oktober doorgaat…(er staan zelfs 2 reizen gepland 1 voor singles en 1 “normale”) … en anders kan ik mijn plannen wijzigen in…
maar ik ga voor Egypte!! Pyramides en woestijn!

Ik heb idd gehoord dat de verkorpes nogal opdringerig zijn, daarom zou ik ook nooit alleen naar Egypte willen, maar goed met Shoestring durf ik het wel aan :zon02:

1 like

Oktober is een mooie tijd. De 100 dagen die Morsi nodig heeftbom alles op de rails te krijgen,zijn dan ook voorbij, ramadan ook. Veel plezier!

Hi Susanne,

Ik hoop dat jij wel mazzel hebt, want ik heb al een aantal keer geprobeerd een groepsreis met Shoestring te doen buiten de zomermaanden maar helaas werd het minimum aantal niet gehaald (hoewel er maar 4 mensen nodig waren). Dus kijk af en toe ook vast even met een scheef ook naar alternatieven wil ik je aanraden. Als het dorogaat lijkt het me een mooie reis trouwens!

Groetjes, dutchgirl

Als het met een groepsreis (van Shoestring) niet lukt, kun je ook prima op eigen houtje door Egypte reizen. Mocht je liever georganiseerd gaan met een klein groepje, dan zou ik zeker contact opnemen met Miriam Kok van Kingfishertours. Zij zit ook op dit forum :slight_smile:

Hallo,

Dank je wel voor je reactie MP.

Ik hoop dat de reis doorgaat…ik ga dan met een singlereis en ik hoop dat er meer mensen singels zijn die niet afhankelijk zijn van de bouwvak vakantie en daarom in oktober op vakantie gaan ipv het hoogseizoen.

Maar ik heb sowieso inderdaad een plan b in mijn achterhoofd…de reizen naar India en Jordanie zijn ook niet vervelend… maar ja even afwachten dus

groetjes Susanne

HOi Jenny,

is het niet gevaarlijk dan als vrouw alleen rond te reizen,… met al die opdringerige verkopers?
Ik ben wel turkse en spaanse verkopers gewend, maar volgens de verhalen zijn die niets vergeleken met de Egyptische…
en alle onrust dan… lijkt mij best eng zo in je uppie??

Is er niemand de reis al eerder heeft gemaakt???

groetjes Susanne

Ik ben de afgelopen jaren 5 keer in Egypte geweest. Soms heb ik delen van de reis met mensen samen gedaan, maar meestal ook delen alleen (of de hele reis alleen). Als je mijn route wilt zien moet je mijn reisverslagen van Egypte maar lezen.

Mijn ervaring (waar ook ter wereld) is dat verkopers alleen opdringerig doen als je interesse toont in hun producten. Als je strak voor je uitkijkt en hun ‘misses’ negeert, dan stoppen ze vanzelf. Ik ben nooit betast, ik ben nooit nageschreeuwd, ik heb me nooit onveilig gevoeld. Ik heb met het openbaar vervoer gereisd, en ik heb zelfs wel eens een stukje gelift.

Ik pas me wel altijd aan aan de lokale bevolking voor niet in een bikini op straat te lopen (wel soms op het strand), en geen superkorte rokjes en hemdjes te dragen. Als je een t-shirtje draagt en een rokje of broekje tot op de knie, dan kijken mannen al heel anders naar je.

Ik reis redelijk vaak alleen. Dat vind ik wel lekker.

1 like

Jenny

je hebt prachtige foto’s gemaakt,
doe je dat als hobby of als beroep?

ik denk dat ik toch liever in een groepje reis… als ik nou een jaar zou backpacken dan zou ik zeker alleen gaan … maar dan zou ik meer de Aziatische landen opgaan, daar zijn veel bakcpackers… :wereld: Thailand, China…enz. helaas ben ik niet in staat om een jaartje verlof op te nemen en om de wereld te reizen…

groetjes Susanne

Bedankt voor je complimenten :wink: Ik verdien wat bij met fotografie, maar het zijn zeker niet m’n belangrijkste inkomsten.

Op dit forum is een sectie ‘reisgenoten gezocht’, had je die al gevonden? Misschien kun je daar een groepje samenstellen. Aan de andere kant, er zijn zoveel organisaties die groepsreizen aanbieden, er MOET gewoon wel een reis zijn die je aanspreekt en die doorgaat. Op mijn Egypte site staan links naar een paar organisaties die dergelijke reizen vergelijken, helaas zit ik nu in de trein en kan ik het niet even snel opzoeken.

Hoi suzanne,
Ik ben ook van plan om met Shoestring naar Egypte gegaan! Helaas lukt het mij niet om 3 weken vrij te krijgen. Als de reis doorgaat ga ik 16 dagen met de singlereis van 3 november Egypte Sinai of Egypte totaal mee. Ben benieuwd of de reizen door zullen gaan! Zullen zien :zon02: