Vragen over rondreis Egypte met Shoestring

Ik zou graag naar Egypte willen maar dan via Shoestring. Heeft iemand ervaring daarme. Of met andere rondreizen/ activiteiten in Egypte behalve duiken en snorkelen. Ik ben namelijk niet zo van de resorts/ all inclusive vakanties.
Ik ben er nog nooit geweest en ben single dus alle info is welkom. Iemand tips?

Ik ben verschillende keren in Egypte geweest. Een aantal keer om te duiken (Dahab, Sharm el Sheikh, Marsa Alam) en een aantal keer heb ik rondgereisd. Bij deze een linkje naar mijn reisverslagen van Egypte.

Ik vind Egypte een erg mooi en zeer divers land. Uiteraard zijn er de piramides rondom Cairo een aanrader. Neem ook de tijd om een kijkje te nemen in de tombes bij de piramides. Rondom Aswan en Luxor zijn prachtige tempels te vinden. Her en der verspreid over het land zijn indrukwekkende musea met overblijfselen uit het oude Egypte. Op de verschillende souqs kun je specerijen en souvenirs kopen. De Witte Woestijn is een van de meest bijzondere plekken die ik ooit gezien heb (en dat zijn er veel ;)).

Ik heb nooit met Shoestring door Egypte gereisd, wel was ik met Shoestring in Jordanie. Prima no-nonsense organisatie. Reizen met een groep, maar relatief veel vrijheid. In Egypte heb ik eens een rondreis gehad met Kingfisher Tours. Zie diverse berichten op dit forum. Niet opdringerig, goed advies, mooie prijs.