Ik wil graag in september een rondreis maken door Egypte.
Omdat ik voor het eerst alleen op vakantie ga, wil ik dit doen in de vorm van een groepsreis.
Na veel surftochtjes over het net zit ik nu te twijfelen tussen de 15-daagse reis “Egypte totaal” van Shoestring of de 17-daagse reis van Sawadee.
Wie heeft ervaring met (1 van) deze reizen?
Of wie heeft er een overgetelijke ervaring met een andere organisatie?
Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen…
Wat waarschijnlijk goedkoper is. Is om er gewoon op de bonnefooi heen te gaan. En daar zelf van stad, naar stad te reizen.
Tja het nadeel is ongeörganiseerd! Maar daarintegen, je hebt alle vrijheid. Als je het zelf regelt voelt het ook veel meer als een eigen rondreis, dan als een groepje schapen door Egypte te gaan. Dit zijn dingen die je herinneringen van je reis echt versterken.
Klinkt zwaar, maar ik kan je vertellen. Hostels genoeg in steden als Cairo, Luxor en Aswan. Kosten per nacht hiervan zijn om te lachen. Reizen per trein of bus is heel goed te doen. In Egypte zit je tweede klas (trein) ruimer dan eerste klas in Nederland, en de prijs daarvan is helemaal drie keer niks…
Mocht je meer willen weten. Bezoek dan mijn website oomkoen.nl (Vacation -> Egypte - Dahab) eens.
Ik ben zes weken in Egypte geweest en het enige wat ik daarvoor geregeld heb, was een vliegticket kopen.
Originally posted by Mulleke@10-04-2005, 07:59:45
** Hallo,
Ik wil graag in september een rondreis maken door Egypte.
Omdat ik voor het eerst alleen op vakantie ga, wil ik dit doen in de vorm van een groepsreis.
Na veel surftochtjes over het net zit ik nu te twijfelen tussen de 15-daagse reis “Egypte totaal” van Shoestring of de 17-daagse reis van Sawadee.
Wie heeft ervaring met (1 van) deze reizen?
Of wie heeft er een overgetelijke ervaring met een andere organisatie?
Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen…
Groetjes,
Ingrid. **
hoi Ingrid…wij gaan komende zaterdag een 15 daagse reis maken door Egypte met “koning aap”…wat we tot nu toe gezien en gehoord hebben lijkt alles prima geregeld te zijn…we komen de 14 mei terug , dan kan ik je meer vertellen
Ik heb net een paar dagen geleden de Egypte Totaal reis van shoestring geboekt voor september. Lijkt mij errug leuk.
Ik ben al een keer naar Egypte geweest en vind het een superland. Toen was het een zonvakantie in Hurghada en vandaar uit hebben we excursies geregeld. Nu ga ik alleen en ik ben heel benieuwd hoe dat is om met een groep zo te reizen.
hee mulleke
ik weet niet of je hebt verder hebt gekeken op andere sites ik ga zelf in de zomer klassiek egypte van sunrise travel doen. is niet al te duur