Ik wil rond half sept naar Egypte met een vriendin en ben nu in planfase bezig met zoveel mogelijk info verzamelen. Ik wil er 9dgn voor uit trekken, om te beginnen landen in Cairo, hier 3dgn doorbrengen (Giza, Saqqara,museum, markt,cultuur snuiven), vervolgens met (nacht)trein naar de overige grote trekpleisters langs de Nijl (Luxor, Aswan, Abu simbel) en daar steeds 1 dag doorbrengen met sightseeing en savonds met trein naar volgende bestemming… ik trek hier 4dgn voor uit. Hierna met binnenlandse vlucht (of trein, zolang het 1 nacht duurt) vanuit Luxor naar Hurghada om bij te komen op t strand. Meestal wordt een dergelijke reis door een touroperator gedaan omdat de planning erg ingewikkeld kan worden, mijn vraag is is dit plan haalbaar en uitvoerbaar op eigen houtje ?.
Ik ben nl niet dol op uitgekookte grote-groep tours/cruises , meestal boek ik ter plekke enkele dagtours, mijn vraag is kan dit ook makkelijk in Egypte ? en kun je dit ook evt via internet/email vooraf boeken ?. Mijn dank voor nu :chin:
ps: het strand gedeelte in hurghada is optioneel , liefst wil ik naar Alexandrie met binnenlandse vlucht
… geen reacties , zelfstandig reizen in Egypte is dus erg ongebruikelijk ? echt niemand ervaring mee ?
Hier wat interessants over Egypt: Independent vs. Packaged Tours to Egypt - Which is best for You .
Ik heb zelfs India zelfstandig kunnen bereizen met de trein en 2 binnenlandse vluchten, gehuurde chauffeur en enkele groepstours naar de grootste trekpleisters, dit laatste zelf regelen is niet te doen maar dat wil ook niet in Egypte
je kan zelfstandig reizen per trein,bus en vliegtuig je heb een trein/bus die van cairo naar alexandrie gaat en een trein die naar luxor gaat. De trein is wel wat luxer en raad ik ook aan als je naar alexandrie gaat.
Ik denk dat je zeker daar dagtours kan maken en anders kan je altijd een taxichauffeur aanspreken die je overal naar toe brengt voor een bedrag die je samen afspreekt. Alles kan alleen is het vaak wel in arabische maar met rondvragen kom je er wel.
Verdere informatie heb ik niet me vent die dat altijd regelde.
Ook naar mijn mening is Egypte prima zelf te bereizen, maar zoals altijd is de factor “tijd” dan wel van groot belang. Als ik je wensenlijstje zo zie is dat wel pittig in 9 dagen, maar met een goede planning - voor een groot deel - zeker niet onmogelijk.
Overigens zou ik Hurghada eruit laten want vanaf Luxor/Aswan kun je niet naar Hurghada vliegen/“treinen”.
Misschien kunnen wij een aantal zaken hier ter plekke voor je regelen, kijk ook even op onze website, www.kingfishertours.com en in het gastenboek, waaruit blijkt dat je bij ons zelf bepaalt welke dingen je in eigen hand wilt houden en wat je aan ons wilt uitbesteden.
Ik wens je in ieder geval leuke voorbereidingen van je reis en misschien tot horens.
Alleen rondreizen door Egypte, ik zou het niet aanraden. Waar ik zelf veel ervaring mee heb is rondreizen met een gids. Ik heb zelf verschillende reizen gedaan b.v. van Aswan naar Alexandrie, een nijlcruise en een paar dagen Cairo. Elke keer met de zelfde gids, je kan het programma maken zoals je wil en de gids zorgt dat alles geregeld is. Wat ook prettig is is dat deze gids goed nederlands praat.
Kijk op de site egyptefatamorgana.be daar vind je alle informatie en kan je contact zoeken. Ik wens jullie een fijn verblijf in het prachtige en gastvrije Egypte.
Dank voor de tips tot nu toe. Met ‘zelfstandig’ bedoel ik niet alleen zoals ik eerder zei er gaat nog iemand mee. Wat ik het belangrijkst vind is dat er genoeg tijd geboden en beschikbaar is om bv een bep tempel op eigen tempo te bekijken en niet dat je binnen 1uur klaar moet zijn omdat de bus weer vertrekt, een gids met kennis van zaken is ook prettig. Naar het Cairo museum bv wil ik niet met een tour maar zelfstandig een halve dag of langer rondwalen (ben een oudheden-nerd), mijn reisgenoot is daar op voorbereid zo niet heeft ze pech :dag: Daarom denk ik dat een doorsnee 9-daagse tour mij niet zal bekoren, maar misschien maak ik mij daar een heel verkeerde voorstelling van en kan het erg meevallen, iig ben nog druk zoekende. Miriam jou aanbod klinkt als muziek ik zal jou zeker tzt contakten en Landsbergen dat zijn heel unieke plekken zeker ook t overwegen waard