Hallo,
Wij zijn van plan om met onze kinderen (3 meiden van 6,9 en 10 jaar) naar Egypte te vliegen, daar een auto te huren en 2,5 week kriskras door het land te reizen. Helaas lees ik allerlei verhalen over gesloten wegen, konvooien onder militaire begeleiding midden in de nacht en loslopende rebellen die het op toeristen hebben gemund. Als het zo moet ga ik liever naar buurland Jordanië. Maar wat klopt er van die verhalen? Heeft iemand daar actuele informatie over?
Bedankt!
Naar Egypte met je 3 kinderen; ik zou het zo doen…maar een auto huren zonder gids is moeilijk en nu niet veilig. Hoe Leuk het inderdaad ook zou kunnen zijn. Ik ben actief lezer en schrijver op een facebook pagina van nederlanders met een liefde voor egypte. daar zijn veel vrouwen actief op die zelf in Egypte wonen. Zal ik het daar eens voor je vragen?
nou graag! Als we geen auto kunnen huren wil ik vooral graag weten hoe we dan wel in Egypte kunnen reizen. We landen op Sham el Sjeikh, begin april. Het zou leuk zijn om te gaan wandelen in de Sinaï, maar juist daar schijn je de meeste problemen te hebben. Verder willen we natuurlijk een paar pyramides bij Caïro bekijken en, als het kan (maar dat zal wel te veel zijn), ook een paar dagen de woestijn in bij Bawiti. We hebben 16 dagen. Heb je enig idee wat haalbaar is in zo’n periode? Als je een auto met chauffeur huurt, hoeveel km per dag kun je dan rijden, rekening houdend met road-blocks, check-points en andere obstakels onderweg? Alvast bedankt voor de tips!
De Sinaï is niet veilig! ik zal de vraag stellen maar als je facebook hebt kun je ook vragen lid te mogen worden van de groep: Nederlanders met een liefde voor Egypte | Facebook nederlanders met een liefde voor egypte ben ik lid van en daar vraag ik het of Egyptegangers ( ben ik geen lid meer van) Ik zal je vraag stellen; het is vrijdag, vele zijn vrij, ik weet niet of er snel reacties komen, maar even kijken…je hoort nog van me
Hallo Papapoule,
Een erg leuk plan maar ik vrees dat dit niet echt de tijd is om zelf met een auto door Egypte te gaan rijden. In de Sinai en de Westelijke woestijn (Bawiti/Bahariya/Witte woestijn) wordt het door buitenlandse zaken ook expliciet genoemd om daar bij voorkeur met een touroperator te reizen.
Ik begrijp je behoefte aan vrijheid en zelf kunnen doen wat je wilt maar dan kun je inderdaad beter naar Jordanië gaan en eventueel volgend jaar naar Egypte komen.
Mocht je interesse hebben om met ons te brainstormen over de mogelijkheden in Egypte dan doen we je graag een voorstel. Wij organiseren sinds 2001 groepsrondreizen voor gezinnen voor NL’se reisorganisaties maar bieden deze familiereizen inmiddels ook individueel aan.
Wij werken door heel Egypte en kunnen je voorzien van een auto met chauffeur én alle benodigde permissies, zowel voor de Sinai als de Westelijke woestijn. Verder geven we onze gasten een Egyptische SIM kaart mee zodat we 24/7 bereikbaar zijn.
Op onze website staat een vergelijkbare reis inclusief de prijs en in ons gastenboek staan reviews van reizigers die je voorgingen.
Fijne dag en misschien tot horens.
Vriendelijke groet uit Luxor,
namens Kingfisher Tours,
Miriam Kok
Website: www.kingfishertours.com
Email: [EMAIL=“egypt@kingfishertours.com”]egypt@kingfishertours.com
Facebook: www.facebook.com/KingfisherToursEgypt
en op facebook kreeg ik oa al deze tip van een bekende, http://feel-the-desert.com/ de rest vat ik later samen voor je
Miriam hierboven biedt ook goede trips aan.
Ik ben met kerst naar de westelijke woestijn geweest en het was echt heel mooi en bijzonder! Als je een auto met chauffeur huurt, kan je ook stoppen waar je wilt. Plus hij kent alle mooie plekjes.