Egypte reis in 2012

Beste,

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken om in 2012 een reisje naar Egypte te maken met mijn vriendin.
Hier heb ik wel enkele eisen voor:
-Als student mag wil ik natuurlijk goedkope kwaliteit
-Graag zou ik enkele culturele plekken verkennen (ben student archeologie vandaar…)
-Indien mogelijk ook 1 of 2 dagjes duiken/ snorkelen
-Liefst een rondtrek vakantie van 7 dagen tot 14 dagen

Nu vroeg ik me af of het mogelijk was om zoiets volledig zelf in elkaar te steken, op voorhand al hotels boeken, vliegtuigtickets, excursies en eventueel een huurauto. Of is dit enkel mogelijk via reisbureaus die kant en klare pakketten afleveren?
En heeft iemand low-budget tips?

Alvast bedankt!

groeten

Beste,

Ik heet Ahmed Ibrahim khalil,en Ik werk als Nederlandsetalige gids In Egypte,kunt u contact met ons opnemen via onze web site,wij kunnen u helpen met een low-budget tips

www.goedkopevakantiesegypte.nl

Met mijn vriendelijke groeten
Ahmed khalil

Ik weet niet of het mogelijk is om als buitenlander een auto te huren. Een deel van het land mag je niet zomaar bereizen (moet in kolonnes). Zelf ben ik met het OV gereisd, dat gaat prima.

Hostel en dergelijke kun je boeken op Hostelworld, of gewoon ter plaatse. In hostels kun je ook mensen vinden die je kunnen helpen met je reis naar de volgende bestemming. Probeer buiten het hoogseizoen te reizen, ik heb een aantal archeologische sites bezocht in de kerstvakantie en ik was alle mensen op een gegeven moment zo beu! Maar het is zeker niet overal druk.

Als je meer dan een week gaat, is de route Cairo - Luxor - Aswan erg mooi. Veel diverse sites. Als je wil duiken kun je daar vandaan denk ik het best naar Hurghada, de andere duikplekken zijn meteen een stuk verder weg.

Mocht je langer willen duiken, dan kan ik Dahab aanraden. Persoonlijk vind ik de sfeer daar gezelliger dan in Sharm el Sheikh of Marsa Alam. In Hurghada ben ik nog niet geweest.

Kingfisher Tours voor individuele rondreizen op maat: Egypt is our home!

Website: www.kingfishertours.com
Email: [EMAIL=“egypt@kingfishertours.com”]egypt@kingfishertours.com
Facebook: www.facebook.com/KingfisherToursEgypt

Hallo!

Ik heb het helemaal geregeled; me werk geeft me toestemming voor een lange vakantie.
Ik ga dus van 28 april tot 14 juni naar hurghada.
Iemand toevallig nog tips voor goedkope vliegtickets? Ik zei alleen maar vluchten vanaf 450 euro, het duurste wat ik ooit betaald heb. Iemand miss iets aannemelijkers gezien of tips voor goedkopere maatschappij?