Korte reactie: je hebt helemaal gelijk!
Je leeft maar 1 keer, geniet!
Aftellen voor mij, ik heb besloten die kant weer op te gaan omdat ik hem deze kant niet op krijg voor de kerst!
Dus…volgende week zaterdag vertrek ik tot 2 jan!
Goh,en de reacties weer…zucht…ik heb besloten dat ik niet de behoefte heb het telkens weer allemaal te moeten uitleggen…!
Het is mijn leven en JA,mijn dochter vind het ook leuk om daar heen te gaan met kerst! Dat blijven verdedigen telkens…gelukkig begrjipen jullie het allemaal!!!
Martien geweldig dat je weer gaat ik wou dat ik daar oud en nieuw kon vieren maar helaas met werk zit dat er niet in.Ik hoop heel snel terug te gaan.En idd je hoeft het steeds uit te leggen het is jou leven en als jij gelukkig bent is dat het belangrijkste.
Heel veel plezier alvast en ik ben jaloers op je dat jij straks je canim weer in je armen kan sluiten.
Wat komt me dit bekend voor… Ik zit een beetje in een Dubio… Ik ben echt helemaal gek op mijn mannetje in Turkije… maar ik maak me soms zorgen omdat we zo ver van elkaar zitten… en mja dan is het toch wel moeilijk na een tijdje…
Maar goed ik heb er alle vertrouwen in … en mja… hij wil voor mij naar Nederland komen maar dat is best wel een heel hoop geregel… en mja… ik weet niet goed hoe ik zomaar daarheen zou kunnen… Ik ben mijn hele leven al in Nederland… Ik ben niet ander gewend dan mijn leven hier…
Ik ben gewoon bang als ik daar heen gaa dat ik het niet red, omdat het zo anders is dan hier… Ik wil wel die stap nemen maar ik durf het eigenlijk niet zo… Ik wil bij hem zijn… en mja hem snel hier krijgen wordt ook niet egt makkelijk…
En mja de hele tijd heen en weer reizen is ook niet alles… Zeker niet als je nog geen vast contract heb, maar wel een onwijze leuke baan… Kijk had ik nou een vast contract dan kon ik veel makkelijker steeds vrij vragen maar nu wordt dat best lastig…
Ene kant ik ben bijna 23 en mja… k ben goed in Nederlands en Engels en Turks kan ik niet egt dus ja voor mij gaat het heel moelijk worden om aan werk te komen… Ik bedoel turks ken ik niet… en mja ik heb hier geleerd voor Management assistent/directie secretaresse… Ik bedoel met dit diploma en mijn taal beheersing kom ik niet egt aan een baan als dit…!!
Dat houdt me ook een beetje tegen… Ik heb 3 jaar hard gezwoegd voor mijn diploma omdat ik het heel graag wou… en mja ik vind het zonde omdat zo in 1 keer weg tegooien…
maar ja… ik wil ook heel graag bij mijn askim zijn… dus ja… ik zit hier egt een beetj in een dubio… Weet gewoon niet meer wat ik moet doen…
En mja ik kon met de feestdagen vrij krijgen… en ik wou naar hem toe gaan maar dat kon niet want hij had kans dat hij ineens weg moest en dan was ik er allleen en dat wou die niet dat dat gebeurde… en mja… het is nu ook winter en hij heeft ook niet veel geld… dus ja… dat vond hij ook klote…
Maar wat moet ik nou doen… Ik weet het gewoon niet meer… k wil wel die stap nemen om daar misschien ff 6 maanden te gaan werken… en dan te kijken of ik het zou kunnen overleven daar… maar ja… ik weet het niet…
Kan iemand me is wat advies geven… Alvast bedankt.
Lastig dat je zo in dubio zit. En ook lastig dat je zo ver van elkaar af woont. Maar ja, waar een wil is is een weg meid, het houdt alleen in dat je dan prioriteiten moet stellen.
Of naar Turkije verkassen, of in Nederland aan je carriere werken. Combineren gaat een beetje moeilijk.
En om je vriend naar Nederland te halen, wordt inderdaad een heel karwei en dan is het nog maar de vraag of het hem in Nederland bevalt.
Voor jou is Turkije natuurlijk ook anders dan Nederland, maar voor hem is het nog veel moeilijker om aan het Nederlandse leven te wennen. Er zijn niet voor niets zoveel Turken die weer dolgraag terug willen naar Turkije. Het leefklimaat in Turkije is heel wat aangenamer dan in Nederland.
Heen en weer reizen kost handen met geld en dat is ook niets. Dan zou je moeten gaan werken voor een uitzendbureau, dan kun je vrij nemen wanneer je wilt. Alleen zit je dan die tijd wel zonder inkomen, maar goed, dat is een kwestie van prioriteiten. Drie maandjes Turkije, drie maandjes Nederland om weer te sparen en dan weer terug naar Turkije, bijvoorbeeld. Ligt er natuurlijk aan of je nog thuis woont of niet in verband met je vaste lasten voor wat betreft een woning.
Maar een oplossing is er altijd als je graag wilt. Nu is het niet zo’n geschikte tijd om in Turkije te zijn. Het is hier koud op de meeste plekken en vooral in het oosten ligt er al sneeuw.
Ook ligt het een beetje aan de woonsituatie van jouw vriend. Is er gewoon centrale verwarming of alleen een ouderwetse kachel (soba), dat maakt al een heel verschil.
Ook zul je er rekening mee moeten houden, dat je tijdens de wintermaanden echt niet zoveel de deur uit komt.
Een vriendin van mij, zo ongeveer van jouw leeftijd, heeft ook gekozen voor haar vriend en zij heeft nu (na ongeveer een jaar) ook werk gevonden bij een makelaar. Haar turks is ook nog zeer beperkt, maar ze redt zich prima. Haar Nederlands en Engels komt bij haar baas juist goed van pas. Dus wie weet welke kansen er voor jou zijn.
Maar nogmaals, je moet heel goed nadenken en dan een keus maken.
Ik kan je adviseren om eerst eens een poosje naar Turkije te gaan om te ontdekken of het je daar bevalt, voordat je definitief een stap neemt.
Bedankt voor je reactie… Het doet me goed dat iemand me een beetje begrijpt. Ik denk ook dat ik eerst 6 maandjes naar Turkije gaat om te kijken of ik het wel allemaal aan zou kunnen.Ik moet dan wel hier mijn baan op zeggen. Maar gelukkig woon ik nog thuis bij mijn pa, want ja ik heb gewoon alle vrijheid en ik zat een jaar geleden nog op school. Dus ja… Op jezelf wonen als je nog op school zit is niet egt een optie… geloof me… haha…
Maar ja… Ik moet dan wel alles achter laten hier… maar ja ik kan het ook bij mijn vader achter laten… Als het me bevalt haal ik alles van hier naar daar. En blijf ik daar… en zo niet ga ik gewoon terug naar Nederland.
Ik ben er geboren en getogen dus het moet toch mogelijk zijn om weer terug te gaan…
En mja ik ben wel bezig met turkse cursus… Dus ik ben wel al een beetje aan het leren maar het is zo erg moeilijk voor mij… haha…
Maar ik denk dat ik wel naar Turkije wil gaan voor 6 maanden, alleen zal ik eerst even moeten sparen om daar te kunnen zijn en een huis te kunnen regelen. Naja ik kan ook kijken of ik dat met mijn vriend kan regelen. Hij wil wel heel graag dat ik kom namelijk. dus ja ik denk wel dat dat goed komt. Alleen soms heb ik even iemand nodig die er ook ervaring mee hebt. dan ben ik niet meer zo bang. haha
dscjanssen, daar effe 6 maanden naartoe om te werken en zien hoe het gaat: niet echt een optie. Voor wat voor werk dan ook heb je een werkvergunning nodig. Je kan natuurlijk altijd zonder aan het werk, maar als je bij een controle tegen de lamp loopt dan wordt je Turkije uitgezet en mag je de eerste 5 jaar niet terug.
Wat de rest van je reactie betreft: waarom zou je niet kunnen pendelen als je nog geen vast contract hebt (tenzij je dan tussentijds geen werk hebt misschien, howel je dan toch zeker een uitkering hebt). Hoezo kans dat hij ineens weg moet met de feestdagen? Kerst vieren ze niet in Turkije, en met de jaarwisseling dioen ze ook niet veel speciaals? Klinkt eerder als een uitvlucht van zijn kant.
Ik zie tussen de regels door heel veel twijfel bij jou. En jammer maar helaas, maar daar is een relatie als dit meestal niet tegen bestand.
carrierevrouw:
Ik ben gewoon een onzeker meisje… dat heel snel over de dingen twijfel… ben te veel in de maling genomen, waardoor ik nu wat voorzichtiger ben. En hij heeft kans dat hij weg moet omdat hij een aantal problemen heeft die ik niet effe kan vertellen die liggen heel gecompliceerd… en dat weet ik dat was al aan de gang toen ik daar was alleen is het erger geworden toen ik er kwam. Dus vandaar…
Ik bedoel waarom zou ik niet 6 maanden kunnen kijken hoe het gaat daar ik bedoel ik ben best een verwent meisje dat eigenlijk altijd alles heeft gehad en nog steeds krijgt. Ik bedoel mijn pa doet bijna alles voor me…
Ik werk gewoon 40 uur in de week. Ik heb het er super naar me zin want het is ook iets waarvoor ik geleerd heb. ik ben ook al 2 keer geweest en ga snel weer daarheen. Dat staat al vast.
Maar ik bedoel wordt een beetje gek van het gemis van hem… ik bedoel ben hier in nl en hij daar… dat is waarom ik zou willen da we gewoon bij elkaar zijn.
Daarom zeg ik ook van ja het is ook niet alles om steeds heen en weer te reizen. Ik vind het niet erg want ik hou van reizen.
Maar als je een ww hebt mag je niet op vakantie tenzij die vast stond voor je werkloos werd want je moet beschikbaar blijven voor werk. En mja ik werk gewoon normaal.
Voor de rest gaat het super in onze relatie hoor… We hebben heel veel contact ensow… nog steeds… Vin het heel wat… Maar goed het heeft me wel geholpen om er over te praten ik zat er gewoon mee… Meer niet…!!
groetjes en ook bedankt voor je reactie… ik waardeer ook jouw mening…
Dcjanssen ik begrijp je gevoel van het missen. Je wilt heel graag bij elkaar zijn maar door de grote afstand kan dit nu eenmaal niet.
Meid je hebt geen eigen (huur)huis dus je zit niet vast aan vaste lasten per maand. Je hebt nog geen vast contract dus is het ook makkelijker om dit op te zeggen. Je hoeft dus niet teveel “op te geven”. Je wilt graag 6 maanden in Turkije wonen en werken, als jij dit graag wilt, doe het gewoon!! Ga ervoor!! Meid ookal gaat het fout, dat doet er niet toe, het belangrijkste is dat jij doet en hebt gedaan wat je graag wilt! Je zult altijd meer spijt hebben van dingen die je NIET hebt gedaan die je graag wilde dan dingen die je wel hebt gedaan maar toch fout zijn gegaan (niet dat het fout zou gaan…). Mocht het onverhoopt fout gaan, je kan zo weer terug naar je vader en weer een nieuwe baan vinden, maar een grote ervaring rijker!
In Istanbul en Antalya (of was het nu Alanya) zit een Nederlands bedrijf waar je gewoon in de Nederlandse taal werkt en voor Turkse begrippen goed verdient. Ze zoeken er geregeld mensen!
Wat je ook zou kunnen doen is…probeer hem naar Nederland te halen met een toeristenvisum voor bv 3 maand of meer. Zo kan hij Nederland leren kennen, zien of het hem hier bevalt en jullie kunnen elkaar goed leren kennen. Daarna kan je altijd nog proberen om voor 6 maand naar Turkije te gaan!
Lieffie ik begrijp je helemaal. Altijd die negatieve reacties’s enz enz enz… Je word er soms zo onzettend moe van! Maar ik vind het echt SUPER! dat je weer gaat t/m 2 januari. Waarheen ga je? Ik heb lange tijd in Side gewoond.
eenelfje:
Bedankt voor je reactie. Ik weet dat ik eigenlijk ook niet te verliezen heb, alleen ik zit nog met een aantal rekeningen die ik wel gewoon moet betalen. Ik woon dan nog wel thuis, maar mijn paps leert me wel met geld omgaan.
Ik wil het ook wel doen, maar moet eerst een aantal dingetjes regelen. Wil namelijk ook een werkvergunning regelen enzo. Zodat ik niet zomaar aan het werk ga en als ik dan gepakt wordt niet meer daar mag komen. Ik wil dat gewoon niet meemaken…
Ik wil het ook allemaal gewoon eerlijk doen, als dat mogelijk is. haha… Ik moet gewoon alles gaan uitzoeken en kijken wat mijn kansen zijn om het te doen.
en ik moet toegeven het is zeker waar als je iets niet probeert omdat je denk als je het doet dat je spijt heb dan heb je helemaal spijt als je niet doet… Ik zeg ook altijd mja ik kan er beter wel voor gaan dan niet, want ik ben super gek op hem en kan beter die kans wagen en ervoor gaan danhet niet te doen want dan breek ik gewoon me hart en mja nu neem ik een kans dat ie gebroken wordt maar dan heb ik het in iedergeval geprobeerd :D:D
Ik ben egt heel blij met jullie reacties en het helpt me zeker wel om er goed over na te denken…:D:D
DSCJANSEN, een werkvergunning is iets wat je toekomstige werkgever moet gaan regelen. Dus niet jijzelf. En aan werk komen is niet makkelijk. Probeer het eens in de reisbranche, als reisleidster oid. De selecties daarvoor vinden nu plaats, dus je moet nu handelen. Het is niet altijd mogelijk om zelf je lokatie te kiezen, oudt daar dan wel rekening mee. En het is buffelen, lange dagen voor weinig geld. Maar ja, als ik jouw reactie zo lees voor jou wel de moeite waard.
En ja het missen, dat is een vreselijk iets. Gaat ook niet over, word eerder erger.
WW krijg je in Nederland alleen als je niet verwijtbaar werkeloos bent. ALs jij het dus bent die de baan beeeindgt dan krijg je dat niet. Gezien het feit dat je nog thuis woont heb je dan ook geen recht op bijstand, dus je hebt helemaal geen inkomen hier.
Verder: hem op een vakantie visum hierheen halen is minder makkelijk dan mensen vaak denken. Hij moet over voldoende geld beschikken (EUR 34 per dag), of iemand moet garant staan. De garantsteller moet een behoorlijk salaris hebben. En dan het meest lastige van al: hij moet redelijkerwijs kunnen aantonen dat hij van plan zal zijn om terug te gaan naar waar hij vandaan kwam. Bijv. door het hebben van een huis, of een brief van zijn werkgever dat hij daar weer terecht kan zodra hij terug is.
Enne: een vakantie visum is voor maximaal 3 maanden, dus het idee van eenelfje voor 3 maanden of meer gaat niet op.
Lieffie ik begrijp je helemaal. Altijd die negatieve reacties’s enz enz enz… Je word er soms zo onzettend moe van! Maar ik vind het echt SUPER! dat je weer gaat t/m 2 januari. Waarheen ga je? Ik heb lange tijd in Side gewoond.
Groetjes,
dave
Hoi dave! Dank je voor je lieve woorden! Ik ga nu naar hem toe in Mersin,spannend,want daar ben ik nog niet eerder geweest!
Vanaf April gaat hij weer richting Manavgat voor het toerisme werk,vlakbij Side dus.
Mocht ik ooit die kant voorgoed opgaan,dan gaan we daar ook wonen!
Hoe beviel het jou daar,en waar woon jij nu?
Dûnja, als ik jou was, zou ik hier eens met je vader over spreken en horen wat hij ervan denkt. Je zegt dat je nog thuis woont. Idealer kan toch niet? Je bent zo vrij als een vogeltje in de lucht :wacko:
Wat laat je uiteindelijk achter? Ja, je ouders en misschien wat vriendinnen, maar die zijn er nog wel hoor, als je weer terugkomt en eventueel spulletjes die je hebt lopen ook zomaar niet weg. :lol:
Alles van “hier naar daar” halen is een dure aangelegenheid, meisje. Of je moet iemand weten met een grote bus die genegen is naar Turkije te rijden. Als je een eigen tv hebt of geluidsinstallatie, laat die dan maar fijn in Nederland, want invoerrechten zijn zo hoog, dat je voor hetzelfde geld in Turkije nieuw kunt kopen. Meubeltjes zijn in Turkije ook niet duur, dus bespaar je dat gesleep, want dat kost alleen maar moeite en extra geld. Als je een boel kleding hebt, dan neem je gewoon iedere keer weer wat mee, als je weer in Nederland komt. Kleding is hier in Turkije overigens ook beter betaalbaar dan in Nederland en meer aangepast aan de temperaturen. Ik heb ook alles meegenomen, maar het meeste ligt na dik 2 jaar nog steeds onaangeroerd in de kast omdat het meeste gewoon veel te warm is om hier te dragen.
Natuurlijk kun je altijd weer terug naar Nederland. Je hebt uiteindelijk een Nederlands paspoort.
Ik zal je een website geven waar je kunt kijken naar een huurwoning. Je kunt zelf invoeren waar je wilt zoeken. De website is: www.emlak.net. Het is uiteraard wel allemaal in het turks. Houdt rekening met een huurprijs van tussen de 450 en 800 ytl per maand. Dat is in euro’s op dit moment, zo ongeveer, tussen 225 en 400 euro per maand. Het ligt er ook aan waar je naar toe gaat, het kan iets goedkoper zijn maar ook duurder. Dan komt er in de meeste gevallen nog een aydat bij, dat is een maandelijkse bijdrage voor het schoonhouden van het trappenhuis, ophalen van vuil, gemeenschappelijke elektra en lift en het onderhouden van het groen rondom het flatgebouw. Ook hiervoor lopen de kosten uiteen. Er zijn site (een soort miniwijkje van een groep flatgebouwen) waar je slechts 25 ytl moet betalen, maar zijn er meer voorzieningen, zoals een zwembad, sportgelegenheid, andere sociale recreatieve voorzieningen, dan kan het oplopen tot ver over de 200 ytl per maand. Maar dat zijn dan wel de duurdere site. (Site spreek je uit zoals het er staat, dus niet sait :p)
Als je er niet uitkomt met die site (hier dus wel sait :D) van www.emlak.net stuur je mij maar een pb.
Het is verstandig om een huurwoning te laten regelen door een Turks iemand. Ik moet je er wel bijvertellen dat de meeste huurcontracten voor een jaar gelden, dus dat zou een probleem kunnen vormen. Jouw vriend moet daar dus wel goed naar informeren of het huren voor een halfjaar mogelijk is.
Dan moet je ook nog rekening houden met andere kosten voor elektra en water en evt. gas. Hiervoor heb je eerst het huurcontract nodig en daarmee ga je naar de desbetreffende instanties. Houdt er ook rekening mee, dat je een behoorlijk voorschot moet betalen voor water, elektra en evt. gasaansluiting als die er is. Er zijn ook huurwoningen waar geen gasaansluiting is en dan zul je moeten koken op pullengas. Voor dat halve jaar wat jij in gedachten hebt, zul je dus ook het een en ander aan moeten schaffen, zoals een koelkast, een gasstel en eventueel een wasmachine. Die vindt je namelijk niet bij de standaardinrichting van een huurflatje of het moet een yazlik (zomerhuis) zijn. Maar zulke flats zijn over het algemeen behoorlijk duur om die voor een halfjaar te huren. Dus dat is eigenlijk geen optie.
Ook zul je een bed moeten hebben om in te slapen en een stoel om op te zitten. En spullen om in te koken etc. etc.
Alles bij elkaar genomen kom je best wel op een behoorlijk bedrag en dat alleen maar voor een halfjaar, dan zou ik mij toch wel even achter mijn oren gaan krabbelen.
Het mooiste zou zijn als je dat half jaar bij iemand in zou kunnen wonen waar je kunt beschikken over een eigen kamer, dan voorkom je al die kosten.
Gemeubileerde woningen kom je praktisch niet tegen en als ze er zijn wordt daar een behoorlijk bedrag per maand voor gevraagd.
Als ik in jouw schoenen stond zou ik gewoon maar eens, indien mogelijk, een paar weekjes tot een maand, bij je vriend gaan logeren om poolshoogte te nemen. Dan maak je eerst geen kosten (ook niet voor een verblijfsvergunning) en kun je toch wel een indruk krijgen hoe het is om in Turkije te zijn. Bevalt het je, dan kun je alles nog eens in heroverweging nemen of je de definitieve stap aankunt ja of nee. Je hoeft dan ook niet zo heel lang te sparen voordat je kunt gaan.
Ik weet dat het een hoop geregel is, maar mijn vriend woont daar en ik ga kijken of hij een huis voor ons kan regelen zodat we daar samen kunnen wonen, ik wou ook niet al mijn electra enzo. meenemen. Ik wou alleen me kleding en schoenen enzo meenemen… Ik heb meer zomer kleding dan winter kleding dus bij mij is het wel dat ik een hoop kan dragen haha…
Misschien dat ik mijn laptop meeneem… maar dat is ook het enige en mijn telefoon dan maar dan koop ik een simkaart daar en dan kan ik ook mijn telefoon laten deblokkeren, zo deed mijn vriendje dat ook met een telefoon uit Engeland… maar goed dat maakt me niet uit…
Hij komt daar vandaan dus ik denk wel dat hij het er kent. en weet wat ie moet doen. Hoop ik dan… haha…
ik ben al een tijdje bij hem geweest 2 weken ofso, maar dan heb je wel een indruk maar ik bedoel als ik er langer ben dan weet ik gewoon meer denk ik… haha…
En het is zeker waar ik laat alleen mijn pa en wat vrienden achter. En mja ik weet dat mijn echte vrienden ook achter me staan want ook met hun heb ik het er over… en zelf een beste vriendin wil met haar vriend een tijdje in marmaris gaan wonen dus dat is wel leuk
En waarom ik het alleen over mijn pa heb is omdat ik op 11 jarige leeftijd mijn moeder ben verloren. Mis er nog altijd maar het leven gaat verder en ik wil er zeker wat uithalen.
Ik ga zowiezo binnenkort gewoon weer een keertje daarheen… Als ik er ga wonen wordt het toch pas eind 2009/begin 2010 omdat ik hier eerst wat kleine dingen op moet lossen. Ik heb een aantal foutjes gemaakt toen ik 18 was… Beetje met geld gesmeten… en daar heb ik nu de consequenties van… Maar ja… tot nu toe kan ik nog steeds naar hem toe… En werk ik ook en betaal netjuhs mijn rekeningen…
Maar ik ga inderdaad binnenkort met mijn vader om 1 tafel zitten en met overleggen misschien dat ik kan regelen dat hij tijdelijk mijn rekeningen betaald tot ik terug ben. Ik hoop dat dat mogelijk is tegen die tijd. Ik probeer zoveel mogelijk rekeningen de deur uit te krijgen voor ik ga namelijk.
Ik mag echt heel erg dankbaar zijn met een vader als ik… Ik bedoel de meeste nederlandse gezinnen zijn echt tegen buitenlandse vriendjes maar mijn vader zegt gelukkig meis als jij gelukkig bent dan respecteer ik dat. Hij wil zelfs met mij in Augustus naar Marmaris gaan op vakantie, een jaar geleden vroeg ik dat ook en toen wou die egt niet… en nu wil die dat zelfs… nou ik vond dat egt heel leuk
Ayasha, ik zal idd eens gaan kijken op die site en als ik er niet uit kom dan hoor je het wel. In iedergeval heel erg bedankt voor je reactie en je uitleg. Ik ben daar heel blij mee Ik bedoel het is gewoon een zoektocht waar moet ik beginnen. En mja als iemand me kan vertellen waar ik een beetje moet beginnen rolt de rest vanzelf wel
Maar wel een hoop geregel hoor als ik dat zie haha… maar als je echt iets wil dan kom je er wel denk ik …
Ik hoop gewoon dat het uiteindelijk dat het allemaal gaat lukken. En mja naar Nederland halen kan wel mijn pa verdiend goed en k zelf ook… K heb het minimum aan salaris wat je moet verdienen en hij is aan het sparen om te kunnen komen zodat hij zelf genoeg geld heeft en zijn verzekering en alles geregeld heeft… En ik weet dat mijn vader hem wilt helpen om hem hier te krijgen als da mogelijk is.
Maar goed het blijft gewoon lastig allemaal door dat klote nederland… Waarom doen ze toch zo verdomd moeilijk… hehe…
Ik blijf gewoon goede hoop houden en ik ga binnenkort maar eens rondkijken en ook dingen met mijn vriend bespreken, om te kijken wat hij kan regelen en wat ik kan regelen. Ik ben nu in iedergeval een heel eind op weg geholpen en mja het is gewoon heel fijn dat er ook mensen zijn die je kunnen begrijpen…
lees nu pas je verhaal…
ik zelf woon nog niet zo lang in turkije als ayasha. ik ben er pas 6 maandjes.
ik heb dit jaar mn opleiding afgerond, en het was nu of nooit. ook ik woonde nog bij mn moeder.
al je met je vriend n huis huurt, weet je vriend vast wel wat ie allemaal moet doen. heeft de mijne ook gedaan.
achteraf gezien, heb ik ook veel te veel kleren ed meegesleept…ik had 40 kilo te veel bij, en dan te bedenken dat je per kilo 8 euro betaald…!!
ik heb er nog geen moment spijt van gehad hier te zijn. natuurlij mis ik mn moeder, oma en vriendinnen erg…maar met msn, skype, smse en bellen is het goed te doen
wanneer je je nl’se gsm meeneemt, kan je er na 2 weken niet meer mee bellen. je kan dus beter in tr n gsm kopen.
ik zou zeggen, ga ervoor nu je de kans hebt…!!
en loopte anders dan dat je verwacht had…ben je zo weer in nl, en kan je je oude leventje weer oppakken…
Heej bedankt voor je reactie… Ik wil ook zeker mijn kans grijpen, maar ik kan op dit moment niet 1 2 3 weg als dat zou kunnen had ik dat zeker gedaan, maar als ik daar nu heen ga heb ik helemaal geen geld en mja er staan gewoon elke maand rekeningen voor mijn deur in NL. Die ik nog moet betalen. Anders had ik het zeker gedaan…
Ik moet er eerst ff vanaf zien te komen. Ik hoop gewoon dat ik zo snel mogelijk alles kan afzeggen… Dan ga k zeker een reisje maken naar Marmaris.
Hehe… Maar je bent ook net in Turkije gaan wonen, Hoe heb jij dat allemaal gedaan dan, heb je er nu werk dan?? Of dat niet? Woon je daar met je vriend of man?
Heel erg bedankt voor je reactie doet me echt goed
Dit klopt idd ik had dat op www.ind.nl gelezen… Anders moet ik een visum aanvragen voor langere duur maar dat gaat nog moeilijker dan die toeristenvisum pffff… Wat een gedoe allemaal
hey iedereen!
ik heb zowat ook hetzelfde probleem als dscjanssen,maar ik vertrek 11januarie wel terug naar men askim voor 3maand en dan gaan we ook bespreken of het mogelijk is voor mij om naar daar te verhuizen.ik kijk daar echt wel naar uit ook al ben ik nog maar 19 en men vriend 22 maar ik weet wat ik wil in mn leven en moet je een beslissing nemen ook.gelukkig ben ik van kinds af aan al heel zelfstandig en kan ik echt wel mijn plan trekken zonder mijn ouders:) daar ben ik mn mama eigenlijk wel dankbaar voor:)
dusjah nu ben ik aan het aftellen om terug te gaan naar mn askim en de dingen te bespreken en dan kan het zijn dat ik begin juni voor goed naar alanya verhuis:) dat laat ik nog wel weten als het zo ver is;)
groetjes sabrina!