Ojee,vakantieliefde of meer?

jatuurlijk moet je er goed over nadenken…je kan niet je kofer pakken en vertrekken. ook ik heb eerst veel moeten opzeggen, bankrekening gesloten, auto moeten verkopen ed.
ben nog gewoon in nl ingeschreven, en mn moeder betaald op dit moment mn ziektekostenverzekering.
ik woon samen met mn vriend, al denkt iedereen hier wel dat we gtrouwd zijn. het is in tr niet gebruikelijk om samen te wonen. en daarbij zijn er geen huisbazen die n ''normaal 'huis verhuren aan koppels die niet getrouwd zijn.
ik werk niet, ben midden in het seizon gekomen, dus moeilijk werk te vinden. en nu in de winter is er in het tourisme sowieso geen werk. als alles doorgaat begin ik 1 april wel bij n reisorganisatie.

groetjes

Heej Superbrientje: Ik vind het heel knap dat je zo snel die beslissing neemt :slight_smile: Ik ben denk ik door alles wat ik heb meegemaakt wat voorzichtiger geworden met het nemen van beslissingen. Ik ben gelukkig ook heel zelfstandig opgegroeid omdat ik op mijn 11 jarige leeftijd mijn moeder heb verloren en mja toen ging ik eigenlijk samen met mijn pa een huishouden bijhouden dus ik heb wel een hoop geleerd gelukkig…:smiley:

Maar ja… Ik best voorzichtig… Maar ene kant heb je gelijk je moet wat uitgeprobeerd hebben in je leven.:slight_smile:

Ik wens je heel veel succes bij je vriend :D:D Ik vin het super leuk voor je… en hoop dat je ook echt je plekje daar gaat vinden :smiley:

Groetjes Dûnja

Ja ik moet ook mijn dingetjes gaan opzeggen en mja ik moet ook vragen aan me pa of hij me ziektekosten wil betalen en mja ik zit er ook aan te denken om met mijn vriend samen te gaan wonen, maar ja eerst nog even met hem bespreken he :slight_smile:

Ik hoop maar dat het allemaal gaat lukken en ik hoop ook echt dat mijn paps me wilt helpen… Ik hoop het zo… Ik denk het ook wel… Hij heeft altijd gezegd ik zal je niet laten staan en mja ik heb ook zoiets nu ben ik nog 22 en mja ik bedoel als het niets wordt kan ik terug naar NL en weer mijn leven opnieuw beginnen, zal wel moeilijk zijn in het begin maar uiteindelijk kom ik er wel. En mja als je het leven in Marmaris aan ken kan je het al helemaal met een terug keer in NL. Ik bedoel de sfeer in Marmaris is echt geweldig heb het er altijd super naar mijn zin, maar ik bedoel meer de leefomstandigheden. Als je die huizen soms bekijk en mja ook de toilet ensow… dan denk ik okeej… dat is egt iets wat voor mij gaat veranderen ik ben echt in luxe opgegroeid heb altijd alles gehad en mja ik ga een hoop inleveren maar ja je moet ergens beginnen denk ik dan :smiley:

Ik zal het allemaal wel overleven denk ik :slight_smile: Ik ben best wel iemand die oplossingen heeft en mja als ik echt werk zoek dan kan mijn vriend altijd wel werk voor mij regelen… Dat had hij al gezegd dus ik hoop maar dat dat allemaal gaat lukken :smiley:

Nou ja ik zie het wels…:smiley:

Ik wens je heel veel geluk, Dûnja, samen met jouw vriend en ik hoop dat het allemaal gaat lukken. Je hebt een pa die graag een gelukkige dochter ziet en die helemaal achter je staat en je vast en zeker gaat helpen waar dat mogelijk is. Wat wil een mens nog meer :smiley:

Ja ik heb net met mijn pa gepraat en ik vroeg hem wat hij er van vond als ik dat ging doen hij zeg meis het is jouw beslissing je moet het helemaal zelf weten ik zal je nooit laten staan. Je moet natuurlijk wel eerst alles zelf proberen, maar lukt het niet ben ik er altijd nog.

Hij zei ook als dit is wat je echt wil doe het. Nu het nog kan. :slight_smile: Dus ik was super blij…:D:D
Mijn pa is de geweldigste…:D:D
Hahaha sorry… k was ff enthousiast…Heheh… Ohw denk dat mijn droom werkelijkheid gaat worden… mooet er alleen nog dingen voor regelen haha…:slight_smile:

dankuwel dûnja,
jah in je leven moet je idd beslissen nemen en mij maakt het niet uit waar mn huisje ooit zal staan:p als ik er maar gelukkig ben:) en ik ben nu echt heel gelukkig met mn vriend en als ik in alanya ben voel ik mij er echt wel thuis hoor:) ik vind het gewoon super om daar te zijn:)
zijn ouders zijn echt wel toffe mensen zeker zijn mama het is echt een schatje:) en helpt mij echt heel veel:)
ik hoop dat het bij u ook snel inorde zal komen hoor,het is niet altijd makkelijk om zover van je vriendje te zijn:)
groetjes sabrina!

Sabrina:

Ik denk wel dat het goed gaat komen. Ik heb er vertrouwen in. Mijn vader staat achter me en mijn beste vriendin ook. :slight_smile:

Dat is voor mij heel belangrijk dat ik gelukkig wordt. Sinds ik terug ben hier ben ik eigenlijk best een beetje futloos. Ik was daar en was echt super gelukkig en kom hier en mis iets zo erg. Het was gewoon echt mijn allerbeste vakantie ooit. Ik was daar maar voelde me er zo thuis net of ik er al jaren woonde. Het was geweldig. Zijn moeder en zijn zusjes en zijn broer zijn geweldige mensen. Ik ben ook zeker heel goed ontvangen daar en zeker vertroeteld. Ze willen mij echt als Atilla zijn meisje zien dat vond ik wel heel leuk om te horen.

Groetjes Dûnja

dscjanssen:weet niet hoelang je vriend kent maar ik ben zelf de eerste 4 jaar wel op en neer gereisd,woon nu inmiddels al weer 4 jaar in turkije en ja nog steeds met dezelfde man hahaha…het huren van een huis is geen probleem zeker nu in de winter periode niet.Ik ben zelf in 2002 ook voor 6 mnd gegaan om te kijken wat de beste optie voor ons was,heb toen 6 mnd onbetaald verlof gehad.
Wij na die tijd besloten om maar voor nederland te gaan omdat ik zwanger was,18 mnd op t visum moeten wachten,hij komt uiteindelijk naar nl en t beviel hem niet dus toen toch maar weer voor turkije gekozen en daar zijn we nu nog steeds.
Ik heb gewoon werk dus ook in de winter maar daar moet je wel geluk in hebben in de zomer is er werk genoeg en ja je moet eigenlijk een werkvergunning hebben maar ik doe t dus ook al jaren zonder al heb ik wel een verblijfsvergunning.
Volg je hart als je t niet doet krijg je misschien later spijt en als t niet gaat kun je altijd weer terug naar nederland dat is ons grote voordeel.

Inderdaad volg je hart. En het is fijn dat er mensen achter je staan!
Vooral je vader zal in deze zaak een belangrijke rol spelen…!

Hou je ons wel op de hoogte???

Groetjes,
Dave

dûnja:

ik heb net hetzelfde gevoel als jou en zijn mama en broer en vrienden accepteren mij echt wel was wel fijn om te horen:)wantjah uiteindelijk leerde ik heb gewoon op vakantie kennen dusjah in belgie kreeg ik niet altijd positieve reacties,ze zeiden altijd van ja vertrouwt gij da wel en kunde wel zo lang wachten ppff ik vond het echt wel moeilijk met die commentaar maar ik heb gewoon mijn hart gevolgt en gelukkig steunen mijn ouders mij er wel wat in natuurlijk zoude ze het spijtig vinden moest ik voor altijd naar daar gaan wonen maarjah ik voel mij daar nu eenmaal thuis het is gewoon super om daar te zijn.hier in belgie voel ik mij echt niet thuis de mensen zijn hier soms echt dom enz:) en ze geven meestal maar negatieve commentaar op u situatie maarjah ik weet wat ik voel en dat is voor mij het belangrijkste.natuurlijk voor daar werk te vinden zal het niet zo makkelijk zijn maar we zullen wel ons best doen;) enjah men vriend doet zo van die boottochten in het seizoen:pdusja kan ik daar in het begin wel ff op werken tot als ik iets gevonden heb e:p
we zien wel hoe het na de 3maand verder zal gaan:)

Heej mensen,

Heel erg bedankt voor jullie reacties weer. Ik heb gisteren echt een goed gesprek gehad met mijn vader en ja ik wil het ook heel graag. Ik denk ook zeker dat ik het door ga zetten. Ik wil namelijk gewoon weten of ik het wel allemaal red daar. Als ik op vakantie ben daar wil ik niet naar huis ben ik thuis wil ik terug…

Dus ik denk dat ik me daar wel thuis ga voelen. Het enige waar ik me zorgen om maak is werk. Ik kan alleen Nederlands en Engels en mja Turks daar kan ik alleen iemand gedag zeggen. Ik zou mijn vriend wel kunnen helpen met het werk dat hij doet, maar denk niet dat ik daar echt iets in zal verdienen.

Ik zie het wel misschien weet mijn vriend ook een oplossing voor dit allemaal alleen heb ik hem nog niet gesproken, want ik heb pas sinds dit weekend de keuze gemaakt om het door te zetten. Ik wou eerst niet omdat ik eigenlijk dacht ja ik heb een toekomst hier en blabla… maar kijk ik heb ook een toekomst daar…!! Ik bedoel k dacht er over na en ik zei tegen mezelf ben je gelukkig als je een vast contract heb en alleen bent… Of ben je gelukkig als je bj je liefde bent en dan maar minder verdiend maar wel bij de mensen bent waar je wilt zijn. Toen dacht ik weet je k wil liever bij de mensen zijn waar ik om geef en graag ben dan zo’n stom contract…:slight_smile:

Ik bedoel daar is het ook anders in levensomstandigheden dus dan heb je in verhouding hetzelfde denk ik… Alleen moet natuurlijk wel van alles voorzien zijn als ik daarheen ga… haha…

Dus ja ik ga de gok wagen en het gewoon doen…!!
Eerst maar alles regele :smiley:

@dscjanssen , ik zal het wss gemist hebben , maar waar ga je dan heen in Turkije ??
Meid , je bent jong nu kan het allemaal nog , ik wens je heel veel succes met alles regelen :smile:

Ik ga naar Marmaris toe… Als ik ga en het me lukt.!! Dankje wel zal wel goedkomen denk ik xxx

Komt ook goed. Vertrouw! Vertrouw ! Wanneer ben je van plan te gaan?

Deef

Dat is nog even de vraag omdat ik nog wel even wat geld wil sparen om tenminste iets te hebben. Ik wil niet met lege handen gaan namelijk…:slight_smile: Is ook logisch denk ik tog…:)Maar heel misschien deze zomer al…:slight_smile: ligt er helemaal aan of ik het geregeld krijg… xxx

Hey dûnja!
ik hoop voor je dat het gaat lukken voor deze zomer!
en begrijp het dat je nog even wilt sparen hebk ook gedaan wou niet met lege handen naar alanya gaan:)ik kan echt niet meer wachten om terug te vertrekken naar mn vriendje dan wete we eigenlijk hoe het verder zal gaan met onze toekomst:)

Ik wens jouw ook heel veel succes en hoop dat het allemaal goed uit pakt :smiley: Ik kan begrijpen dat je niet kan wachten dat heb ik zelf ook… Ik kan ook niet wachten. Ik wou dat het nu al zover was da ik nu al daar was, maar helaas dat is niet zow…!!
Arme ik… Maar goed… De tijd gaat super snel voor je het weet is het zover…:smiley:

ochjah de tijd gaat toch zo snel vooruit:)gelukkig maar;)!
en dankuwel voor het succes wensen;)voor jouw ook!

Hallo allemaal,

Heb net even snel dit forum doorgelezen, en daar is veel gesproken over werkvergunning in turkije enzo. En omdat er veel antwoorden zijn gegeven door meiden die nu woonachtig zijn in Turkije ( Ayasha en Filiz; goed om te lezen dat alles goed met je gaat, maar dat even ter zijde…haha ) is dat de rede, dat ik mijn bericht hier maar even plaats.

Weten jullie toevallig hoe het zit, als ik een nederlandse werkgever heb, maar ik mijn werkzaamheden vanuit turkije doe? Ik werk nu ook vanaf thuis, en ik zou mijn werk net zo goed vanuit turkije kunnen doen. Het enige wat ik nodig heb is een redelijk snelle internetverbinding, nou ja, dat zou toch moet lukken, lijkt mij ?

Ik heb het idee, dat ik dan ook maar maximaal 3 maanden achtereen in Turkije kan verblijven, maar misschien wordt het in dit geval wel anders ?

Wie kan me hier meer info over geven ?

Groetjes,
Mirjan

Mirjan, wat is je vraag precies?
IK heb thuis altijd internet gehad, maar als de stroom weg valt, ja dan ook internet.
Voor een verblijfsvergunning vragen ze ook wat je inkomen per maand is. Maar het
lijkt me sterk dat t voor hun te controleren is dat je voor een Nederlands bedrijf werkt,
wat doe je dan met inschrijving in Nederland? Blijf je alle sociale lasten betalen enz?

sucses