Wat ben ik blij dat ik dit forum gevonden heb!!! (26 jr) Kijk al wat langer rond op wereldwijzer.nl maar had dit nog niet gezien. Voel me erg thuis hier op dit forum! Eindelijk mensen die me begrijpen, naast alleen mn broer die in t zelfde schuitje zit.
Ben in 2004 half jaar voor afstuderen in Zuid Afrika geweest, toen 3 maanden thuis om wat geld te verdienen om vervolgens januari 2005 voor 8 maanden naarn Australie/ Nieuw Zeeland te vertrekken. Super tijd, natuurlijk. Op n gegeven moment had ik t wel gehad met t reizen en steeds op n andere plek te zijn, dus ben ik in september 2005 thuisgekomen. Joepie, vrienden, familie en ik blij om hen weer te zien. Dat is leuk voor n paar weken en dan begint t weer te kriebelen… Heb sinds nov 2005 n vaste baan en ik heb r zo’n hekel aan!! Kom ik thuis uit Australie, woont iedereen ineens samen, heel leuk ben natuurlijk heel blij voor ze hoor, dat is t niet, maar tis toch anders. Je hebt nu al niet meer zo’n hechte band met ze als daarvoor. Dat wordt nog wat als er getrouwd gaat worden en kinderen. Nu wil ik wel ooit kinderen maar weet echt niet hoe ik dat in mijn toekomst moet plannen. Voor ik ging reizen wist ik precies wat ik wilde. Ik ging rechtlijnig voor mijn doel, maar nu?.. Vind iets heel leuk voor n paar dagen, hooguit n week en dat begint dat gevoel weer af te dwalen en ik blijf met mijn gedachten in t buitenland zitten. Mensen die niet t zelfde hebben gedaan als ik, snappen mij echt niet. Ze zien mij als ‘oja die meid die maar al te graag weer naar t buitenland wil’. En dat zijn de mensen die t hier goed naar hun zin hebben, nooit lang ver weg zijn geweest.
Ik wil graag weer weg, maar aan de ene kant ben ik bang dat ik dan nooit meer terug keer… Ik bedoel, ik kan nu vluchtgedrag vertonen, gewoon weer lekker n jaar weg gaan. En dan? Als ik dan terug kom? Dan zit ik ws weer in t zelfde schuitje als nu. 26 jaar, weer thuiswonend bij mn ouders (ja dus ik kan gelukkig zo mn baan opzeggen en gaan maar doe dat maar ns…)
T gene waar ik t meeste moeite mee heb, ja dat klinkt vast gek, (ik werk af en toe in n verpleeghuis, vandaar) is t idee dat mn ouders ooit oud gaan worden, hopelijk niet in n verpleeghuis komen, maar je weet maar nooit, en dat ze dan alleen zitten, omdat ik mijn geluk ben nagejaagd ver weg in t buitenland. Dat doet me zeer. Hopelijk en waarschijnlijk komen mijn ouders nooit in n verpleeghuis terecht maar zou t zo zijn en ik zit aan de andere kant vd wereld dan knaagt n groot schuldgevoel… Tja, ik ben nu eenmaal iemand waarbij t glas halfleeg is en niet halfvol…
Ben al lang blij te lezen dat r meer mensen zijn die t zelfde gevoel hebben als ik. Wel jammer dat niemand n oplossing gevonden heeft die voor iedereen werkt 
Ik heb met mezelf afgesproken iig tot eind 2006 bij deze baan te blijven, al is t maar voor t geld, bij je ouders wonen en sparen gaat nu eenmaal goed
Dan zien we daarna wel weer, hopelijk kan ik snel voor mezelf n knoop doorhakken. Waar ik ook over nadenk is dat ‘op n ander t gras altijd groener is’. Ook schreef iemand al hiervoor dat wanneer je n tijd ergens anders woont, in die gene zn geval 2.5 jr in Londen, dat t leven daar ook gewoon wordt. Ik ben bang nooit meer ergens lang te kunnen aarden…
Toch heb ik geen moment spijt van mijn keuze om naar het buitenland te gaan. Het heeft mijn leven enorm verrijkt en mij gemaakt zoals ik nu ben.
Ik hou jullie in de gaten, hoop dat jullie nog ns schrijven hoe t met jullie gaat en wat jullie nu allemaal doen en waarvoor jullie gekozen hebben. Vooral, wat jullie gelukkig maakt!
Groetjes,
mereltjes…