Weg uit Nederland

Ik ben heel erg benieuwd naar verhalen van mensen die genoeg hadden van de stress, haast, het moeten en de prestatiedruk in Nederland en hun geluk elders op aarde zijn gaan zoeken…

Post hier je verhalen over de voorbereidingen, het land waar je heenging, de moeilijkheden die je tegenkwam, je leven nu, etc.

*Graag reacties! :biggrin: *

Maarten

Vind dit wat negatief tegenover Nederland.

Veel mensen vinden de vele regeltjes (waardoor je vaak stress hebt) niet leuk aan Ned, maar wees maar blij dat die er zijn.
Ned is een klein land, maar we staan (bijna) overal voorop, veelal in positieve zin.

We zouden wat blijer en trotser moeten zijn op Nederland.

ps: maarten, ben je ooit in een derde wereldland geweest?

groeten,

sjaak
www.wereldrondreis.eu

*Nee, ben nooit in een Derde Wereldland geweest… *
Heb wel plannen om er ooit vrijwilligerswerk te gaan doen…
*Als ik zelf zou emigreren zou dat overigens niet naar een Derde Wereldland zijn… Ik ben gewoon op zoek naar wat meer rust, warmte, vriendelijkheid, schoonheid en natuur…:smile: *

No worries mate!

*Maarten *

is ook geen “aanval” op jou, maar wilde het wel kwijt.

Wanneer je in een derde wereld land bent geweest en goed kijkt wat er aan de hand is/gebeurd, dan pas ga je beseffen hoe “goed/mooi” nederland ook is.

Succes!

sjaak
www.wereldrondreis.ue

Ok… :smile: Bedankt voor de tip!

No worries!
Maarten

Hoi Maarten,

Op zich leuk idee, deze topic, maar er is hier al een heel forum aan geweid! Dat is namelijk het Reisverhalen Forum. Daar kun je belevingen lezen van Wereldwijzerbezoekers tijdens hun vakanties en reizen.

Daarnaast heb ik hier op Wereldwijzer ook een column over mijn leven in Zuid Spanje.

En tot slot is er ook al een topic geweest die heet “Niet Kunnen Aarden In Nederland”, waar je veel kan lezen van mensen die er hetzelfde over denken als jij.

Dusssss… Er is al veel te vinden op Wereldwijzer m.b.t. dit onderwerp.
Veel leesplezier! :wink:

Liefs,
Carolina

Sjaak, ik zie wat je bedoelt. Maar ik denk dat Maarten gewoon nieuwsgierig is naar verhalen van mensen die besloten hebben naar het buitenland te gaan.
Ikzelf ´woon sinds 2 jaar in Frankrijk, maar eigenlijk is dit maar 6 maanden van het jaar. De andere maanden reizen mijn vriend en ik rond (deze zomer door Azië). Mijn ouders´huis in Nederland is eigenlijk nog steeds mijn ´thuis, waar ik elke keer weer op terugval.
Wij werken in een skiresort in de winters (ik als fotograaf, m´n vriend als instructeur). Het is eerlijk gezegd best zwaar, vooral omdat we de taal nog niet goed beheersen. En ja, je begint de ´simpele dingen in Nederland na een tijdje toch te missen en weer te waarderen. Alles is zoveel moeilijker in een taal die je niet kent! Denk maar aan hypotheken afsluiten, huisje onderverhuren..bankzaken..etc. En de term: ´met de Franse slag komt echt wel ergens vandaan! Je moet hier gewoon overal achteraan zitten, en ALS het dan eindelijk gedaan wordt, meestal met de Franse slag, dan moet je er wéér achteraan…doodvermoeiend.

Anyway, ik ga dit forum eens goed bekijken, en zien welke forums en onderwerpen er zijn.

Groetjes,
Marije

Hoi!

Ik ken het gevoel, heb er momenteel ook last van. Ik ben klaar met mn baan die ik nu heb, heb er geen zin meer in. Ik wil wat anders gaan doen, ergens anders. Ik ben een grote Tibet vriend, en zou heel graag in een kindertehuis gaan werken waar gevluchte tibetaanse kinderen zitten in bv Ladakh, of in Kathmandu. On natuurlijk in Tibet zelf. Ik heb de nodige ervaring als hulpverleenster met kinderen en gehandicapten, dus denk best dat ik ze daar wat te bieden heb. Het dubbele is alleen dat het zoveel geld kost om daar als vrijwilliger aan de slag te gaan, en dat geld heb ik niet. Daarom kijk ik hier ook een beetje rond, en hoop ik op het winnen van de loterij, zodat ik er daar de kinderen en de bevolking weer mee kan helpen!!

Gr marjon

Ik woon in Oost-Duitsland en het is hier leuk!!!
Behalve economisch natuurlijk. Je doet wel een stap terug.

Hoi.
Mijn naam is Iris en ik ben 16 jaar.
Ik ben van plan om na mijn VWO examen een jaar weg te gaan. Het idee is om reizen en werken te combineren om zo het land beter te leren kennen en van te voren niet enorm veel geld te hoeven sparen. waarschijnlijk ga ik naarlanden als Italie, Spanje, Frankrijk, Griekenland en Engeland
Nu vroeg ik me af of er meer mensen zijn die dit ook van plan zijn of gedaan hebben en misschien nog tips hebben. laat iets van je horen.
Mijn email-adres is [EMAIL=“irisvanderwal@msn.com”]irisvanderwal@msn.com
Groetjes, Iris.

Hoi Marjon, ik denk er ook over om naar Nepal te vertrekken, en als het mogelijk blijkt, het liefst voorgoed…

Wie dit verhaal herkent…leef of denk met me mee. Wie mij, na het lezen hiervan ´gestoord´ vindt, heeft gelijk, maar wel ´prettig´ dan. Maar ik voel me in Nederland dus niet (meer) “thuis”. Nee.
Ik ben net weer een paar dagen terug uit het land waaraan ik mijn hart heb verloren, Nepal…
Het was mijn 6e keer. Eerste paar keer gewoon de toerist uithangen, treks maken, enz. Maar de laatste paar keren behoorlijk betrokken bij een tehuis voor straatkinderen, waaraan ik gehecht ben geraakt. Zo gehecht, dat ik er het liefst veel vaker en langer, misschien zelfs voorgoed zou willen blijven. Gewoon omdat deze kindertjes de hulp en zorg zo nodig hebben.
En kom nou niet met: “Maar er zijn zoveel kinderen hier in Nederland die dat ook nodig hebben”. Dat is misschien wel zo, maar hier leven we in een welvaartstaat, hoef je in principe niet op straat te slapen, te bedelen, enz. Sterker nog; dat is hier verboden!
In een Derdewereldland als Nepal, waar de armoede en onwetendheid zo groot is, dat geen enkele Nepalees ook maar enig idee heeft hoe ze dit soort problemen nu echt eens goed aan moeten pakken, leven veel kinderen letterlijk op straat. De mensen daar weten wel dat het er is, maar kijken er nauwelijks naar, want als je het ontkent, is het er tenslotte ook niet? Dat is daar de mentaliteit overigens voor heel veel dingen. Maar neem het hen eens kwalijk? Ze hebben en durven (!) niets in te brengen.
De regering aldaar kijkt er al helemaal niet naar om, die hebben het veel te druk met de strijd tussen hun huidige koning en de Maoisten en de $ 50.000,- dollars tellen die iedere Mount Everest beklimmer er per persoon (!) binnen brengt, alleen al om toestemming (permit) te krijgen die berg op te mogen… hebben ze verder nog niets! En er gaan er nogal wat naar boven ieder jaar! Waar gaat dat geld heen? Nobody knows…
en dan denk ik aan die kinderen, uit het tehuis, maar ook de velen, die nu nog steeds op straat leven, lijm snuiven om maar even de ellende niet te hoeven voelen…Daarom wil ik terug, langer, vaker, voorgoed…en laat mij dan maar dat ´druppeltje op een gloeiende plaat´ betekenen, want…Misschien worden het wel 10 druppeltjes…
Namaste _/_

http://www.ukkemukke.spaces.live.com/

Shirley

@ shirley

Mooi verhaal! Knap.

ps: Ooit in Afrika geweest?

Dank je voor het compliment, Sjaak of Martin,
Jouw sites zijn ook leuk, mooie foto´s!
Nee ben nooit in Afrika geweest, wil dat wel, maar beland toch steeds weer in Nepal.
Ben wel ook 6 keer in India geweest, 1 keer in Tibet en 2 keer in Thailand.
Maar Nepal…dat voelt als ´thuis´.

Nepal (nog) niet geweest.

Ik vroeg of je naar Afrika geweest was, omdat ik in je verhaal een verbintenis lees tussen Nepal en “de arme kinderen”.

Die verbintenis heb ik met Zuid(elijk) Afrika.
Armoede komt voor in Azie, Zuid Amerika, oost Europa en noem maar op, maar Afrika zijn echt de armste mensen van de wereld.
Ongekend en oneerlijk.

>>>

Beste “medeleden”; heb net een nieuwe groep opgericht wil checken of er
animo voor is . Weet dat het een levensvatbaar idee is en zoek mensen hiervoor. Naam is GONE!!! voor de echte willers. Had een perfecte brief maar die is verdwenen ? in de …? juist. :vak02: Ilan van Dijk.

Breda nederland.

>>>
beste maarten het niet alleen de prestatiedruk maar de langzame teloorgang van dit land. Kwalitatief gezien. Je kan nl niet vergelijken met een derde wereld land hoewel zelf daar ik een boompje over op kan zetten. financcieel wanbeleid rijken rijker etc. Al dat commentaar op jou zegt mij voldoende over onze brave inborst.

Ilan van Dijk