Veel reizigers zijn zo gek op een land dat ze er wel zouden willen wonen. Sommige reizigers blijven dromen, anderen maken er werk van. Voor de één is het echter gemakkelijker om de spullen te pakken en te vertrekken dan voor de ander.
Wellicht ben jij er ook nog niet helemaal uit en weeg je de voors en tegens van vertrek nog tegen elkaar af. Wat houdt jou (en evt. je gezin) het meest tegen om te gaan? Met andere woorden, waarom zou je misschien toch liever in Nederland of België blijven?
In sommige niet europese landen is een vrouw “weinig” en laten de mannen dat ook soms duidelijk doorschijnen. Dat is één reden dat ik niet zou verhuizen. Wij zijn hier, België of Nederland, gewoon om onze mening, als vrouw, te mogen geven. Dat er niet altijd écht geluisterd wordt, is iets anders. Maar in zuiderse landen wordt je als vrouw gewoon de mond gesnoerd van je zogenaamde “partner”. Dat botst soms. Zij zijn het zo gewoon, maar wij zijn het ook zo gewoon.
Al tijden op zoek naar een baan in de reiswereld in Thailand. Helaas is het niet makkelijk voor een ‘farang’ (westerling) om in Thailand een baan te vinden…
Ik wil dus wel weg, maar helaas gaat dat niet zo makkelijk…
Nu heeft mijn (Thaise) vriendin vorige week haar eigen Thai Spa geopend hier in NL, dus dat houdt ons momenteel tegen.
Hoewel…mocht er een mooie aanbieding komen uit Thailand, dan zeg ik dus zeker niet bij voorbaat ‘nee’…zoveel kansen krijg je niet…
Ik wil mijn kinderen een degelijke opleiding kunnen laten volgen. Als er iemand een land weet waar dit kan aan de kwaliteit die België te bieden heeft dan wil ik het graag horen. Het gaat hier om een 15- en 19-jarige.
Haha Ik woon zowat met mijn achterdeur in Nederland, ben dus wel op de hoogte :slywink:
Maar Canada? Heb daar nog nooit bij stil gestaan… Dacht eerder aan de zon… Maar bedankt voor de tip, ik ga er me zekers eens in verdiepen.
Nou ja mijnschoolgaande dochter van elf .Ik wil heel graag naar guatemala rio dulce of omgeving . Mijn zus woont daar sinds 1 jaar op de trimaran that’s that. Alleen ik weet niet goed hoe ik aan informatie moet komen omtrend scholen. Zijn er ook nederlanders of belgen die daar wonen en hun kinderen daar op s school hebben zitten . Als er iemand is die mij kan helpen om uit te zoeken hoe het daar zit met onderwijs. Ikzelf spreek ook spaans. :zon02::wereld: groetjes chantal heymans
Ik zou heel graag willen vertrekken maar wat me tegen houdt is mijn medische achtergrond en de sociale zekerheid al hier. Ik heb MS en het gaat langzaam achteruit. Ik zal niet meer dan 28 uur kunnen werken en val dan al snel in de problemen qua financieen in het buitenland. Wat is jullie advies?
Ik heb zelf altijd in het buitenland op school gezeten, op internationale scholen. Middelbare school heb ik in Wenen en Tokio gedaan, er zijn veel scholen die het International Bacchalaureate (IB) systeem gebruiken, dit betekent dat je ook daarna naar de universiteit in NL/ BE kunt gaan (niet alle int’le scholen hebben dit, sommigen bieden het Amerikaanse AP systeem bijvoorbeeld)
Ik ben heel erg blij dat ik naar deze scholen heb mogen gaan, de internationale omgeving is ook een heel waardevolle ervaring denk ik
Woon nu in NL maar het buitenland blijft aantrekkelijk!!
Mijn moeder is hulpbehoefend,dus ik kan haar niet laten vallen als een "baksteen"dus ik zit geblokkeerd.Het is wel de bedoeling om binnen 5 jaar mij definitief te vestigen in Thailand.Hoe ik het met mijn moeder moet oplossen achteraf,blijft voor mij een groot vraagteken???G.S
Mij houd het dus niet tegen en we “mijn man en ik” gaan er dus ook voor en zijn bezig voor een verblijfsvergunning voor Australie om ons te settelen in Sydney als het allemaal gaat lukken natuurlijk.
Sorry dat ik het moet zeggen maar dat ligt vaak aan jezelf. Als je werkt en hoe weet hoe je goed kunt sparen zijn dingen mogelijk. Ik heb zelf toen ik 18 a 19 was flink in de schulden gezeten daar ben ik zelfstandig weer uitgekomen door elke cent die ik bij elkaar kon sprokkelen door werken af te lossen. Daarna verder gegaan door weer veel geld weg te zetten. Het heeft tijd gekost maar het is met toch gelukt. Het is dus mogelijk maar sommige dingen kosten tijd. Ik heb het ook niet in een keer kunnen doen.
Ja dus dan komen we alsnog tot de eindconclusie… je hebt geld nodig om te gaan, heb je dat niet dan kan je niet gaan dus rondje aanklikken langs… ik kan het niet betalen.
Ik leg je al uit dat ik er ook hard voor heb moeten werken en dat dingen tijd kosten. Ik kon ook niet zomaar naar Australië emigreren en trouwens heb de verblijfsvergunning nog niet eens.
Je kunt toch een plan opstellen en die droom naleven. Ik heb er ook 10 jaar over gedaan om dingen te bereiken maar ik ben wel van waar een wil is is een weg. Als je iets echt wilt dan kun je het voor elkaar krijgen. Het ligt dus daarom aan jezelf. Als je de wil niet hebt zal je het ook niet lukken.
Koen, vanwaar al die vijandigheid? Je kan je punt ook wel maken zonder al die onaardige woorden.
Het klopt zeker dat geld een factor is, maar dat wil inderdaad niet zeggen dat je niet kan sparen. Wat dat betreft zitten jullie op dezelfde lijn. Het ene is een logisch gevolg van het andere.
Bedankt dat je er even op inhaakt. Ik vond de reactie inderdaad ook vrij vijandig terwijl het niet mijn bedoeling was om deze vijandigheid op te wekken.