Hallo,
Wij hebben het gedaan. We zitten nu 3,5 jaar in Hongarije in de rust en hebben ruimte, natuur, een enorme tuin en verbouwen onze groente in de tuin, hebben 2 blije honden en 2 leuke katten en in het voorjaar nemen we kippen. We hebben hard gewerkt en verbouwd en hebben nu 2 mooie huurhuizen.
Mijn verlangens om uit NL weg te gaan en in het buitenland “iets” te gaan doen heeft lang in mijn hoofd gespeeld. Maar ja, je krijgt een relatie en je partner wil niet, of je krijgt een fijne baan, of ga maar door welke gemakken en gewoonten je hebt, die je toch niet durf te verlaten. Dus het gebeurt niet. Ik heb 21 jaar in de reiswereld gewerkt en gelukkig heel veel van de wereld gezien, dus mijn behoefte om naar andere culturen te gaan en andere landen, mensen te zien was redelijk mooi bevredigd.
En dan toch ineens is de omstandigheid ernaar, nieuwe partner die ook wil en een spaarpotje. (25 jaar later!!).
Geen idee hoe oud jullie zijn, maar ik zit net over de 50, dus heb al wat jaartjes werken (verdienen en sparen) achter de rug.
En je gaat “zekerheden” ook anders zien. Veel mensen waren geshockeerd, “en je zekerheden dan?? Hoezo welke zekerheden”, die heb je echt, niet. Ok een maandelijks salaris, maar ja, het bedrijf kan je ook ontslaan.
Wat ik wil zeggen, als je ECHT wilt, ga ervoor en dat hoeft heus niet in 2011. Laat het een tijdje “sudderen” zet het op een pitje, denk er aan, ga inderdaad sparen, want geld heb je nu eenmaal nodig. Zeker als je iets wilt beginnen voor jezelf, moet je investeren. Ik wilde niet meer voor een baas werken, na 30 jaar heb ik nu mijn eigen zaakje. Is soms ook wel lastig, maar is 100% van mij, niemand vertelt mij hoe of wat ik moet doen.
Gelukkig is mijn partner ook zo blij met het vertrek en wat we hier doen, dat is een groot geluk, in mijn eentje zou ik het niet zo makkelijk doen. We zijn allebei handig en genieten elke dag. Voelen ons stinkend rijk, hebben een mooi bezit opgebouwd, waar we nu van moeten kunnen leven. Wat ik al eerder schreef dat heeft genoeg geld gekost en bloed, zweet en tranen (maar ook van geluk!!).
Mijn motto is pluk de dag, laat de tijd niet aan je voorbij gaan en leef je leven voor 150%. Wat kun je gelukkig zijn als je (nog…) gezond bent en pak wat je pakken kunt (op een goede manier).
Je kunt beter spijt hebben van iets wat je wel hebt gedaan dat dan je spijt hebt dat het niet hebt gedaan.
Overweeg de risico’s en neem een beslissing.
succes!!!
Sandra
(als je meer wilt weten, je kunt altijd mailen, het mailadres staat op de site)