Heb jij plannen om te gaan emigreren? Stem hierboven en licht eventueel hieronder je antwoord toe!
Ik heb niet echt een beroep wat emigeren makkelijk maakt, daarom nog een paar jaartjes geld verdienen en wachten tot mijn dochter klaar is met de opleiding tropische geneeskunde, dan samen met haar richting…doet er niet echt toe voor mij. Als het allemaal niet zo uitpakt, zijn mijn favorite landen waar ik me oud zie worden: Laos of Oman.:dag:
ja met de vut als ik 60:wereld: ben dus over 6 jaar naar de fillepijnen…het hele jaar door in je korte box in je hangmat onder de palmboom en niet kouder worden dan 25 gr C dat is de manier om oud te worden…
gr lotje:cheer:
ja ik wil in maart volgend jaar vertrekken naar Dahab. Ik wil daar samen met Essam woestijnsafari’s per kameel gaan organiseren als onderdeel van een 14 of 22 daagse reis. De reizen zullen een spiritueel kakakter krijgen. Het moet allemaal nog handen en voeten krijgen maar de grove lijnen zijn er.
ik ga ook in se filipijnen wonen in 2011 maartgroetjes bakkercharel
ja als ik 65 jaar ben en dat is over 1 jaar dan zijn mijn man en ik vanplan om te gaan emigreren, en het land zal dan worden THAILAND lekker in de zon en dat is heel goed voor mensen met gebreken en last hebben van de koude winters hier.
Maar nog even door bijten en dan zijn wij weg
gerda.
Jong begonnen met werken veel uren per dag gemaakt en totaal ruim 42 jaar met plezier gewerkt. Alleen werd mijn inzet langzaam aan ook mijn valkuil met als resultaat dat ik niet veel privé energie overhield. Voor de laatste jaren nog een andere baan? Werd langzaam alle regeltjes en politiek in Nederland zat. We hebben niet meer op de pensioen leeftijd gewacht. We hebben ons huis verkocht en kunnen daarvan leven in Turkije.
Ja, ook ik wil, al meer dan 1 jaar, emigreren naar Thailand, maar moet eerst mijn huis hier verkopen.:vak01:
Helaas zit ik niet in de populaire prijsklasse, en het ziet er niet naar uit, met al de fijne maatregelen van het huidige kabinet, dat daar snel verandering in komt.
Maar zo gauw het verkocht is, ben ik weg :dag:
Hoi Polderjongen,
Ik begrijp wat je bedoelt met betrekking tot het kabinet. Ik heb geen huis te verkopen maar alle regeltjes en uitzonderingen op de regeltjes zorgen ervoor dat ik in nederland het gevoel heb dat ik stik. Ik wens je heel veel succes met het verkopen van je huis. En zoals de egyptenaren zeggen Insha-alla zal het gauw gebeuren.:dag:
Ik heb gekozen voor ‘anders’, omdat ik het liefst ‘parttime’ wil emigreren.
Een paar maanden wonen in het buitenland, een paar maanden hier.
Daarmee heb je het voordeel dat je die verschrikkelijke winter hier kunt skippen, maar dat je ook niet ‘afscheid’ hoeft te nemen van je familie.
Hoe? Bijvoorbeeld hier werken en geld verdienen een half jaar lang en wat je gespaard hebt meenemen naar het buitenland om daar te investeren in je droom?
…
hey fleur, ik wil wel meewerken aan die site, laat maar iets wetenhoe het te werk gaat of wat ik moet doen tot hoors
Sinds 17 mei jl zit ik in Canada, Yukon en het bevalt me elke dag meer. Weinig tot geen onnodige/onnozele regelgeving, geen bemoeizieke overheid, voldoende leefruimte, indrukwekkende natuur en bovenal aardige en beleefde mensen hier. Emigreren is het beste besluit wat ik ooit heb genomen!
Ik heb volmondig ‘ja’ geantwoord. We gaan eerst op wereldreis en we hopen daarna ergens lekker te kunnen blijven hangen en ergens een mooi leven op te bouwen. Waar? Daar zijn we nog steeds niet uit, maar dat gaat zich vast meer vormen tijdens de reis. We zijn in Australië geweest en het lijkt ons fantastisch om ons daar te vestigen… heerlijk.
@iederéén!ik zal emigreren naar turkye!omdat ik mijn man niet naar belgie
krijg :mad: ik heb nog mijn zoon van 20 jaar die nu een huisje zoekt om alleen te wonen en dan zou ik bij mijn man in turkye gaan wonen!
Plannen om te emigreren: nou zeker wel!
Over twee maanden vertrekken we verhuizen naar een dorp nabij Paramaribo. Een droom komt uit, na ruim twee jaar voorbereiding en doorwerken/sparen om e.e.a. te organiseren.
Zo om ons heen horen we steeds meer mensen die (net als wij) na jaren terugkeren naar Suriname. Heerlijk vrij wonen en een goed klimaat. Hard werken doen we hier, dus kunnen we het daar ook!
Ik wens iedereen met dezelfde plannen veel succes!
Sharda
Betreft: emigratie naar Canada, Yukon.
hoe is het daar met werk vinden?
gaat dat nog een beetje makkelijk?
Groetjes Erica
Ja die plannen hebben wij Nederlandse man en Braziliaanse vrouw al een aantal jaren. Nu gaat het dan toch beginnen, in augustus komt er nog familie voor een vakantie over en als deze hun vakantie hebben gehad dan gaat het huis in de verkoop. Wij hopen dan eind 2011 begin 2012 naar Brazilie te gaan.
Een woning en een toezegging o werk hebben we al
Hallo allemaal,
Ben wel van plan naar onze oosterburen (Duitsland) te gaan verhuizen. Mijn oog is gevallen op het Eiffel-/Moezelgebied. Wie heeft ervaringen danwel tips/adviezen voor mij over dat gebied en/of Duitsland over het algemeen? :GERMANY:
*Hallo,
Ik ga emigreren binnen 2 maanden naar Engeland! Ik heb 2 kindjes, een zoon van 2 jaar en een dochter van 1 jaar! Mijn man en ik hebben het er al een hele tijd over nagedacht en gesproken en eindelijk is de knoop door gehakt! We gaan!!!
Ik voel me aan de ene kant opgelucht dat we er nu eindelijk voor gaan en niet meer aan het wikken en wegen zijn! Maar het is ook een moeilijke beslissing want de achter blijvende familie moet natuurlijk ingelicht worden! Niet makkelijk, zeker de oma’s hebben het er heel moeilijk mee en dat maakt het voor ons ook weer extra zwaar! Vragen als “doen we er wel goed aan, zal het allemaal gaan in engeland zoals we hopen en wat als blijkt dat het toch niet werkt?”. Want dat is eigenlijk wat we van iedereen horen! En dat terwijl we er zelf positief tegenover staan, gaan we toch weer twijfelen.
Ook begin ik me af te vragen of ik niets over het hoofd heb gezien en dat ik dingen vergeet te regelen! Vandaar dat ik me aangemeld heb op deze site, zodat ik misschien hier en daar een brain wave krijg door een stukje wat ik lees!
Al met al hebben wij er zin in, nu de familie nog.
Mocht je dit lezen en denken "heb je daar aan gedacht of dit is mijn ervaring"alsjeblieft reageer of stuur een bericht!
Groetjes Charlotte
*
Het vinden van werk is hier geen probleem; werk in overvloed. Neem maar eens een kijkje op deze site: http://yuwin.ca/index.cfm