Gezocht gezinnen met kleine kids die bezig zijn met Australie

Hi allemaal.

Wij zijn een gezin met 3 kleine kinderen en zouden erg graag met andere gezinnen met kids in contact willen komen die net als ons plannen hebben om een tijd naar Australie (of NZ…) te verhuizen. Of gezinnen die er misschien wel al sinds korte tijd heen zijn verhuisd?

Wij zitten nog in een vroeg stadium van onze plannen maar het lijkt ons leuk om ervaringen uit te wisselen over van alles en nog wat. En we zijn ook erg benieuwd hoe jullie kinderen reageren, hoe jullie ze hebben voorbereid, wanneer je het met ze er over hebt gehad etc…

Dag!

Hi,
wij zijn een gezin met 3 kleine kinderen (1,3 en 5 jaar oud) en zijn serieus aan het nadenken of we gaan emigreren naar Australie. Het is een vraag die ons al lang bezig houdt.

Hoe oud zijn jouw kinderen en hebben jullie enig idee waar in Australie jullie je zouden willen vestigen?
Hebben jullie goede kansen om het land binnen te komen?

Wij denken aan regio Perth of Adelaide. Maar ook dit is een moeilijke keuze.

Groetjes!

Hi Sheila,

Ik heb je een privé bericht gestuurd.
Dag!

Hallo,

Je kunt waarschijnlijk meer mensen vinden via http://www.nieuwzeelandforum.nl
Daar zijn aardig wat families met kid verhuisd naar Nieuw Zeeland.
Ik woon zelf ook in Nieuw Zeeland maar hebt geen kids. Mocht je vragen hebben over Nieuw Zeeland kan ik die redelijk goed voor je beantwoorden.

Hi Moira,

Bedankt voor je reactie! Wij hebben deze vraag ook op het NZ-forum geplaatst en leuke reacties gehad van een aantal gezinnen.

Maar hebben besloten om ditzelfde voor Australie te doen.

Dag!

Hoi,

Wij hebben twee kindjes van 5 en 3 jaar oud en overwegen ook al effen om te emigreren naar ZO-Azië of Australië. We hebben ook verschillende keren langere reizen van enkele maanden in deze regio gemaakt. Maar we maken ons vooral zorgen over werkgelegenheid. Momenteel solliciteren we vooral vanuit België. Hoe zien jullie dit aspect? Wij zijn beiden tewerkgesteld in het onderwijs en schatten onze professionele kansen vrij laag in.

Groeten,
Cindy

Hallo,

Ik neem aan dat jullie ook papieren hebben voor leraar? Dan sta je voor Australie en Nieuw Zeeland op de critical skilled list wat betekend dat er een tekort aan is. Als je voldoende werkervaring hebt en de bachelor voor leraar hebt dan is het geen probleem om zonder baan voor een skilled visa te gaan.

Hoi Moira,

Ik las je berichtje en dacht laat ik eens reageren. Ik ben Annet. Willem ,mijn man, en ik hebben twee kinderen en ook plannen om binnen te komen en australie. Ik heb er enorm veel zin in. maar echt makkeljk is wat anders. De kinderen reageerde vorig jaar heel verdrietig, maar nu hebben ze er zin in. mijn man gaat in februari daar hen om werk te zoeken, voor ons is dit de enige weg om binnen te komen.
Wat en avontuur he. hoelang zijn jullie er al mee bezig en waarom wil je erheen?
Vind het .leuk dat jullie ook net opweg zijn kunnen we inderdaad ervaroingen uitwisselen.

spreek je snel.
groetjes Annet

hi,

ik reageerde net met de aanhef moira maar ja lezen is ook een vak. dit berchtje was voor fun bedoeld.En tuurlijk mag verders iedereen het lezen.

groetjes annet

Hallo,

Ik woon niet in Australie maar in Auckland, Nieuw Zeeland. We zijn binnen gekomen op een skilled visa.

Kijk ook eens op forum.xpdite.net.

Hi Annet,

Bedankt voor je reactie!
Ik mail je even privé oké.

Groetjes

Ja die tip heb ik onlangs ook gekregen, dank je.
Het is een fijne site! Xpdite

Dag Moira,

Bedankt voor je antwoord! Zowel mijn man als ik hebben al een lerarenopleiding achter de rug en geven ondertussen al 8 jaar les. Momenteel zijn we al 7 jaar tewerkgesteld in het volwassenenonderwijs als leerkracht NT2 maar we hebben beiden ook al les gegeven in het lager/primair en/of secundair onderwijs. Momenteel ben ik ook bezig met de bachelor lager onderwijs die normaliter afgerond zal zijn eind januari. Hoe gaat die skilled visa eigenlijk in zijn werk? Kan je/moet je al een baan hebben voor je vertrekt? Wij maken ons vooral zorgen over voldoende startbudget en de wachttijd voor een geschikte baan.

Groeten,
Cindy

Hallo,

Met een skilled visa hoef je geen baan te hebben dat geld voor Australie en Nieuw Zeeland. Dit kun je vinden op de websites van Immigratie van beide landen. Als je eraan begint kun je beter wel voldoende financiele reserve hebben voor het geval je inderdaad niet gelijk een baan vind. Wij hebben hier ook rekening mee gehouden.

Heeft iemand van jullie ondertussen al wat meer concrete plannen of contacten? Bij ons zou het nog niet voor het komende jaar zijn maar ik vraag me wel af wat voor een budget jullie in gedachten hadden om te kunnen vertrekken…

Veel succes allemaal nog!
Cindy

Hallo,

Ik weet niet of je die vraag aan mij stelt maar ik woon al in Nieuw Zeeland.

Hi Cindy,

Naar het antwoord op jouw vraag ben ik ook erg benieuwd, dat vinden wij ook ontzettend moeilijk in te schatten…

Wij zitten ook in zo’n fase…We hebben net beslist om zeker en vast hier niet in Belgie te blijven…en nu is het maar opzoeken,he :slight_smile:

wij zijn een belgisch/schots gezin en verhuizen als alles goed gaar over twee jaar naar melbourne, wij hebben twee zoontjes van 3 en 5 jaar oud