Wat fijn om een site tegen te komen waar meer mensen met hetzelfde gevoel zitten. Terug willen naar Australie en als het even kan voorgoed…
Ik ben deze maand 3 jaar terug van een reis van 13 maanden waarvan 7,5 in Australie.
Ook ik ben verkocht, verliefd en wil niets liever dan terug naar het land waar ik denk nog gelukkiger te kunnen zijn.
Maar inmiddels woon ik hier samen heb een baan en een schat van een doggie…
Maar ik blijf met de ziel onder mijn arm lopen en kan het niet uit mijn hoofd zetten…er gaat gewoon geen dag voorbij dat ik er niet aan denk.
Herkent iemand dit dan zou ik graag jou ervaring horen…
Zijn er mensen die hier komen en al in Australie zijn en in de jeugdhulpverlening werken?? Of een bedrijf waar ze internationale krachten zoeken die ze dus ook sponsoren…??? Graag hoor ik van je!!
Ik begrijp je volledig. Ik zeg ook elke dag dat ik hier weg wil. Ook al hebben we hier geen slecht leven. Het weer steekt me erg tegen. We zijn graag buiten. We hebben een motorhome, maar we zijn al een tijdje niet meer weggeweest met dit weer. Ons zoontje is nog klein (bijna 2 jaar) en heeft het snel koud buiten.
Wij willen graag een beter klimaat en weg van onze bemoeifamilie. Wij zijn liever met ons drietjes, zonder commentaar en “advies” van anderen. Ons zoontje heeft misschien een lichte vorm van autisme en iedereen heeft daar wel zijn mening over. Daarom:IK WIL WEG! Ben het hier zo beu!
Mijn man is werk aan het zoeken in Australie en ook in Nieuw zeeland. In Nieuw zeeland is het volgens mij makkelijker om binnen te geraken. Mijn man staat om de skilled shorteged list, maar in Australie vertellen ze ons toch dat er kandidaten genoeg zijn. Crisis.
Wij willen gewoon werk vinden en vertrekken! Het is moeilijker dan we dachten, dus begin er op tijd aan als jullie je droom willen volgen.
Hoi Loes,
Volgens mij is er in Oz ook veel vraag naar social workers. In NZ in ieder geval wel, met social work ervaring/diplomas kun je daar een special skilled visa aanvragen. Ik dacht dat dit ook voor Australie gold.
Is je partner weleens in Australie geweest? Misschien kunnen jullie een keer samen op vakantie naar Australie en dan kun je kijken of het nog steeds zo goed voelt of je partner eventueel een leven in Australie ziet zitten.
Succes!
groet
Christina
Ik ben vorig jaar ‘maar’ 2,5 maand in Australië geweest en heb daar alleen maar rondgereisd. Ik heb de oostkust en het midden en zuiden van Oz gezien. Waanzinnig!! Ik was alleen en heb me nooit zo goed gevoeld als daar. Sinds ik terug ben, ben ik alles aan het vergelijken. En altijd komt het er op neer dat Oz beter was. Ik ben ook nog steeds bezig met teruggaan. Misschien langer, misschien voor altijd. Maar ik heb ook een baan en een appartement en vind het een nogal grote stap… Ik ga sowieso ooit terug, al is het maar voor een lange vakantie. En wie weet durf ik het ooit nog aan om voor lange tijd of definitief te vertrekken naar het mooiste plekje van de wereld!!
Succes met al jullie beslissingen en regeldingen. Ik hoop voor jullie dat het allemaal lukt!! En als je daar dan eindelijk bent: NO WORRIES!!!
Om nu Australie binnen te komen is er zeer veel veranderd sinds 8 februari. Ze hebben de Critical Skills list en de MODL geschrapt en er is nu alleen nog maar een SOL list om een verblijfsvergunning voor Skilled Migrant te kunnen krijgen.
Dit betekend dat je geen bonuspunten meer krijgt waardoor het bijna niet meer mogelijk is om een verblijfsvergunning te kunnen krijgen.
Wij zijn zelf ook bezig om de procedure op te starten. Nu hebben we geluk dat we de bonuspunten niet nodig hebben dit omdat mijn man nog steeds precies 120 punten heeft waardoor ie nog steeds in aanmerking kan komen voor een skilled migrant visa.
De overheid heeft op dit moment de deuren eigenlijk even dicht gegooid er komt eind april een nieuwe lijst met SOL beroepen. Ze gaan deze ook flink inkorten.
Daarnaast zijn ze ook het puntensysteem aan het bekijken of die wel geschikt is.
Dit kun je allemaal lezen op de website van Immigration Australie http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/whats-new.htm
Het geluk wat mijn man had waardoor ie zijn punten wel zou halen is omdat hij op zijn IELST test de test die je moet doen voor je engelse kwalificaties een 7 op elk onderdeel had of hoger. Ik kan mee op een partner visa en hoef voor engels maar een 4.5 te hebben.
De onderdelen die ze hier in testen zijn lezen, schrijven, spreken en luisteren.
NZ is wel makkelijker maar als je daar naar toe wil terwijl je geen beroep hebt moet je minimaal 140 punten hebben om niet in een loting te komen heb je die niet dan ga je in een loting en dan moet maar afwachten of je een verblijfsvergunning kunt gaan krijgen. Het systeem van NZ is een totaal ander systeem.
Ja,ook ik herken dit gevoel en ook ik zou niets liever willen dan te emigreren naar Australie.
Er vallen voor mij ook steeds meer dingen af om hier te blijven.
Ik ben in 1995 voor een jaar naar Australie geweest,en denk daar nog iedere dag aan.
Ik werk op het moment in een jeugdgevangenis,maar omdat deze gaat sluiten moet ik naar een andere werkplek.
Hiervoor heb ik 9 jaar in een gevangenis gewerkt voor volwassenen,leuk beroep maar weet niet ofdat ik daar naar op zoek zou gaan in Australie.
Eind december 2011 staat er een reis gepland van zo’n 6 weken naar Australie,ik wil daar ook gaan rond kijken voor werk in de jeugdsector.
Ik heb er gelukkig familie wonen,die mij ook kan helpen.
WOW…krijgertje ik herken dat gevoel echt zo hard!! Ik ben voor de eerste keer naar Australië geweest in 2007 en ben op 2 januari terug geland in Amsterdam en sindsdien enorme heimwee terug! Er gaat gewoon letterlijk geen dag voorbij dat ik er niet aan denk.
Ik ben in oktober/november 5 weken terug geweest en sindsdien is dat gevoel alleen maar versterkt. Ik wilde eerst in Australië gaan studeren om zo een Australisch diploma te verkrijgen. Dat was mij geadviseerd door iemand van de Australische government die op de emigratie beurs waren in Utrecht een tijdje geleden. Ik wilde een TAFE opleiding gaan doen, die zijn gericht op speciale dingen (ik wilde of patisserie doen of children’s services). Die opleidingen duren meestal een jaar. Maar ze zijn ook niet te betalen! De opleidingen die ik wilde doen, die kosten (even afgerond en gemiddeld) zo’n $16.000 en dat is alleen schoolgeld! Komt er nog wat bij voor extra kosten en ze verwachten dat je per jaar ongeveer $18.000 kwijtbent voor wonen, eten, transport etc. En net toen ik wist dat ik wilde gaan en kon gaan, net toen werd de studiefinanciering daarvoor gestopt!
Nu kun je nog wel studiefinanciering krijgen voor een HBO of Universiteit. En ik vind dat echt wel raar want dan zit je minstens 4 jaar op school. Dus voor 4 jaar willen ze wel betalen en voor 1 jaar niet. Maar goed, de opleidingen voor 4 jaar zijn niet wat ik wil, en de meeste zijn ook management opleidingen. En dat is net hetgene waarmee je als buitenlandse ook niet echt verder mee kunt.
Maar goed, nu dus maar op een andere manier proberen. Ik ga nu hier een opleiding doen, gewoon een thuis opleiding om daarna 3 jaar werkervaring op te doen en dan maar hopen dat honden instructeur (wat ik wil gaan doen) dan nog op de skilled migration list staat als beroep waar een tekort in is.
Het is dat of een Australische vent vinden hahaha. Of iemand die al een beroep heeft die op de Skilled Migration list staat LOL.
Het is echt raar als je het gevoel hebt dat je gewoon thuishoort te zijn in een ander land. Ik bedoel ik ben geboren en getogen in NL (woon dan nu wel sinds 2005 in België) maar ik roep al jaren dat ik hier niet thuishoor en ook niet wil blijven wonen.
Toen ik voor het eerst in Australië kwam, meteen de eerste dag had ik het gevoel van “ja hier hoor ik thuis”.
Ik ben blij dat er mensen zijn die hetzelfde denken als mij ben ik toch niet helemaal gek
Interessant om je bericht te lezen. Wij zijn uiteindelijk in Nieuw Zeeland terecht gekomen omdat die procedure vele male makkelijker was dan in Australie. Wij hebben over de hele procedure 6 maanden gedaan. Voor Australie duurt het langer zo’n 12 tot 18 maanden.
Hey mates,
wij hebben contact met een bemiddelingsburo dat een visum voor je kan aanvragen. Als de visumvereisten wijzigen nemen we steeds contact met ze op over onze mogelijkheden. Na twee keer NEE was het vorige week ineens JA!
Het bemiddelingsburo regelt de hele visumaanvraag en kan je voor gerelateerde zaken (sociale verzekeringen, belastingdienst, woonruimte) doorverwijzen naar experts binnen hun netwerk. Ze zijn hun fee dubbel en dwars waard. Geen onzekerheden en duidelijkheid in de procedure. Ze zetten de aanvraag alleen door als ze 100% zeker zijn dat het visum wordt afgegeven.
Mijn advies: neem eens contact op met een dergelijke organisatie om alle onduidelijkheid uit de wereld te helpen.
Ik woon al in Nieuw Zeeland dus heb ze niet echt nodig. Zou ze ook nooit gebruiken vind het veel te fijn om het zelf te mogen regelen. Dit is natuurlijk persoonlijk