Ik Mis Oz En Nz!

Hai hai,

een jaar ben ik nu terug van mijn reis door australie en nieuw zeeland.
Het klinkt misschien raar, maar ik heb nog steeds problemen met het weer thuis aarden. Ik mis het reizen en de vrijheid die ik had. Ik heb er echt een deel van mijn hart achtergelaten. Hier in NL ben ik bijna alleen maar aan het werk en de vrienden die ik hier heb snappen het niet zo, maar zij hebben het ook niet meegemaakt.

Ik vraag me af of er mensen zijn die dit herkennen. Dan zou ik er graag eens verder over kletsen… Of misschien zijn er mensen die tips hebben hoe ik hier een beetje overheen kan komen? Het is niet zo dat ik depressief ben ofzo, maar het is zo’n rotgevoel…

Groetjes,

Mariel

hey
heb ik ook,
het reizen zit ons in het bloed
ik reisde zoal een flink stukje af
heb het altijd moeilijk om me hier weer aan te passen
is net of ik hier nie echt thuis hoor
arizona_ph@hotmail.com
groetjes

hoi catherina ik zouk ok werk in australie of niuw zeeland gaziozturk@hotmail. com

[FONT=Arial][SIZE=1]Dag Mariel & Catherine,

Ik zou graag jouw ervaringen vernemen mbt jouw verblijf in Australia/NZ. Ik ben voornemens ergens volgend jaar voor een periode van een aantal maanden daar te wonen en werken. Wellicht dat jullie mij zouden kunnen mailen op ronald.meyer@wanadoo.nl

Alvast bedankt!

Ronald

hoi Mariel, mijn naam is Johan en ik heb absoluut hetzelfde gevoel als jij. zou je het misschien leuk vinden om eens te mailen en samen het te verwerken of elkaar beter te leren kennen, misschien leuk. ik ben zelf al bezig met het orienteren voor een emigratie dus als je interesse hebt om te mailen dan hoor/lees ik het graag

mvg
johan

Hai Johan,

lijkt mij wel leuk om ervaringen uit te wisselen! Ben benieuwd wanneer jij bent weggeweest en waar je bent geweest, wat je allemaal hebt gezien etc… Ben ook wel nieuwsgierig naar wie je bent, dus laat maar een berichtje achter, zal mijn mailadres toevoegen!
Zou het leuk vinden wat van je te horen,

mail: mariel_downunder 2002@hotmail.com

Groetjes Mariel

hoi hoi
ik ben in 1999/2000 voor 6 mnd in australia geweest en vorig jaar januari, het was echt onwijs leuk en inderdaad ik mis :frowning: het erg veel.
ik zou er best kunnen wonen.
ik heb er ook aangedacht om een winkel te beginnen, maar ja daar komt nog heel veel bij kijken… <_<

vraag maar raak en het lijkt mij erg leuk om verschillende verhalen te horen.

aussieborogirl

dag mariel

goed van jouw hart te lezen, voelt als ‘bloeden’, niet???
(ik ben pas 2 maand terug en dacht dat ‘het’ nu toch al wat lang aanhield!)

waar ben je geweest???
en voel je je nu al wat beter ???
(lezende dat je bericht van 12 januarie dateert)

het beste in elk geval,
ina

Hi Mariel,

Ben ook door Ozzie wezen reizen 2 mnd geleden en woon nu al een jaar op Curacao, wat ook niet verkeerd is, maar ik mis Ozzie. Heb bovendien daar leren surfen (mijn passie ondertussen, doe ik hier ook maar is niet te vergelijken) en heb familie in Melbourne en Sydney dus dat maakte mij financieel wel wat makkelijker.
Wel mis ik gewoon het avontuur. Ben alleen gaan reizen. Eerst door Thailand toen naar Australie.
Ben nu dus weer op Curacaose grond en ben hard aan het sparen want mijn volgende bestemming wordt Zuid Afrika-> KAAPSTAD. Op een of andere manier trekt het mij dus dat is nu het doel.

Wel heb ik mezelf afgezworen om voor mijn 30e verjaardag een jaar naar Aus te gaan ivm visum.

Mis het ook. Mensen waren zo relaxed daar, zo aardig en je hebt alles in 1 land. Kan ik hier niet echt zeggen. Zit wel in de Caribbean maar mis het avontuur.

Zal wel in het bloed zitten. Jammer dat het zoveel kost.

Kortom: WIJ BEGRIJPEN WAT JE BEDOELD!

Met bloedend hart en met heel veel heimwee leef ik nu in Nl. Ben het hier helemaal spuugzat en wil het gevoel van Oz weer terug. We zijn al 2x geweest en nu willen we definitief terug.
En inderdaad mensen die er niet geweest zijn snappen er geen bal van. Ze denken dat je ontevreden bent en niet happy met wat je hier hebt. Je hebt toch alles?? zeggen ze dan. Tja, maar het hart ligt ergens anders en dan maakt het geen bal uit wat je hebt.
Ik ben nu bezig een baan te zoeken en van daar uit gaan we verder.
We hebben vrienden wonen in Melbourne en die gaan ons helpen dus dat maakt het wat makkelijker. Ik twijfel enorm en worstel inderdaad en ben bijna over de drempel, maar beter je gevoel achterna las een levenlang spijt.
Iedereen die leuke tips heeft of vragen kan altijd mailen jolanda_peeters@vd-heuvel.demon.nl

gr Jolanda

Hi Joly,

Dat zeiden ´ze´ ook tegen mij voordat ik hierheen ging. Maar ook veel reacties als: “goh, heb dat ook willen doen toen-der-tijd maar heb het niet gedaan, vraag me nog steeds af hoe het zou zijn geweest.”
Nou, ik ben dus alleen hierheen gegaan, zonder enige zekerheid en alleen met wat geld. Ik heb zoveel geleerd en mezelf leren kennen. Klinkt cliche maar wel zo ervaren.
Joly, (ook dit klinkt zwaar maar na wat levenservaring zie ik het zo)
je hebt maar 1 leven en daar moet je alles uithalen!
Ik heb geen moment spijt gehad, voor mij was dit ook een drempel maar ik heb er goed over nagedacht en daarna radicaal mijn baan en huis opgezegd zodat ik niet meer terugkon want ik wist dat mensen op mij in zouden praten.

Voor mij de beste stap ooit!

Follow your dreams

Hi Claudiamiranda,

Klopt allemaal als een bus.
Ben dit weekend echt over de drempel gegaan en ga er nu voor. Mijn partner wil dolgraag mee en staat er voor 300 % achter.
Had jij helemaal geen baan of enige zekerheid achter de hand?
En hoe kom je dan aan een visa, gewoon voor 1 jaar? Ben te oud voor een working visa voor 1 jaar ( zoals alle backpackers doen).
Mijn eerste idee was gewoon gaan en van daaruit verder, maar kan dat zomaar?? Als dit echt kan dan biedt dat onbegrensde mogelijkheden.
En jij woont nu in OZ?? Alles helemaal goed gekomen?? Je zult je beter voelen dan ooit denk ik.

gr Jolanda

Hi Jolanda,

Goed man!! Echt, stel dat het niets wordt of het valt allemaal zwaar tegen dan kan je altijd terug maar dan heb je het wel gedaan en zal je nooit meer met die vraag of verlangen zitten.

Ik woon dus in Curacao. Ben een jaar geleden vertrokken. Ik had het echt gehad in Nederland en had altijd willen reizen. Het ging uit met mijn vriend en mijn gevoel zei: DIT is het moment. Na een half jaar had ik het niet zo naar mijn zin op mijn werk en ben van mijn spaargeld alleen door Australie en Thailand gaan reizen (wat ik overigens anderhalf jaar geleden ook nooit had gedacht dat ik dat zou durven)

Ben nu wel weer terug en heb nu een leuke baan waar ik goed verdien om te gaan sparen en Z-Amerika te verkennen.

Ben dan wel niet in Ozzie maar ben hier ook heen gegaan zonder enige zekerheid. Wel wat geld achter de hand maar vond na 2 weken al een baan.
Hier kan je als Nederlander voor 5 maanden verblijven en dan moet je ff v het eiland af. Je moet alleen altijd met een retourtje aankomen anders gaan ze moeilijk doen.
Wat betreft Australie; dat ligt qua visum moeilijker.
Wat je zegt; voor je 30e kan je werkvisum krijgen voor een jaar maar als je die leeftijd al hebt bereikt kan je voor 3 maanden dacht ik toch? Ik weet wel dat als je bij een bedrijf werkt en het wederzijds klikt je op die manier snel een visum of verblijfsvergunning kan krijgen.
Ik denk dat je in dit geval goed moet informeren en misschien eerst een baan zoeken en dan terugkomen?

Durf dat niet zo goed te zeggen. Ik ben zelf van plan om ook nog voor een jaar te gaan. Ben nu 26 dus heb nog wel even. Ook heb ik familie maar ik weet niet of dat ook wat uitmaakt.
Kan mijn familie wel eens vragen hoe je dat het beste kan aanpakken. Want uiteindelijk zijn hun ook geemigreerd alleen is dat 25 jaar geleden en was het toen een stuk makkelijker.

Ik zal het eens vragen aan ze.

Hopelijk laat je je hierdoor niet weerhouden want er zijn maar weinig mensen die die stap durven nemen. Ikzelf ben hierdoor zo veranderd, dat merk ik altijd als ik weer naar Nederland ga en mijn vrienden/familie zien die dat niet begrijpen of niet kunnen voorstellen dat je je veilige, vertrouwde leven kan omzetten naar avontuur. ook al zouden sommige het wel willen maar durven gewoonweg de stap niet te nemen.
Er is zoveel meer in de wereld dan het kneuterige leven in NL

Stel je voor: nooit geen hondepoep meer ???!!! :smiley:

Gr en ik lees je reactie wel.

C

Joly, zag wat staan met subject: werk aangeboden in Australie door Jdveurne:

Weet niet of het wat is maar wilde het je toch ff laten zien :slight_smile:

Gr Claudia

Via deze weg wil ik de emigranten en eventuele “partners van” expats die plannen hebben om naar Australie te verhuizen attent maken op een zeer interessante zakelijke mogelijkheid.

Omdat het hier gaat om netwerk-marketing kan eenieder die daar niet van gecharmeerd is nu stoppen met lezen. Voor diegenen die hier wel voor openstaan:

Een van de snelst groeiende bedrijven van Europa (inmiddels aanwezig in 12 europese landen) start deze zomer haar aktiviteiten in Australie en Nieuw-Zeeland. Hiervoor zoeken wij enthousiaste mensen die een paar uurtjes (of meer) per week willen vrij maken, om als zelfstandig ondernemer een aantal diensten in de markt te zetten. Het betreft hier overigens geen verkoop!!!

Het is mogelijk om uw onderneming in Nederland te starten en later in Australie/Nieuw Zeeland uit te breiden of u kunt ter plekke starten. Enthousiasme en de wil om te slagen zijn de belangrijkste ingrediënten om hierbij succesvol te zijn. Het vermogen om makkelijk contacten te leggen heeft wel voordelen.

Nieuwsgierig geworden??? Stuur me (vrijblijvend) een e-mail voor meer informatie[/

Hi Claudiamiranda,

Heb al contact met ze gehad en het gaat om telemarketing.
Ben druk aan het surfen op het internet op zoek naar een baan. Ik laat waar ik maar kan mijn cv achter en email adres, dus er moet een keer wat reactie komen. Heb me nu ook bij world job ingeschreven en hoop dat ik reactie krijg. De banen liggen niet voor het oprapen in ieder geval . Ik weet wel dat als je eenmaal een baan hebt het een stuk gemakkelijker wordt. Als dit allemaal niet mocht lukken kunnen we altijd nog op de bonne fooi gaan.
Mijn leeftijd speelt toch wel een rol. Ben 40 en heb het gevoel dat ik het nu moet doen anders kan het niet meer. (haha) Midlife crisis?? :lol:
Ik heb trouwens ook even op Curacao gezeten en gewerkt. Was een van de leukste periodes uit mijn leven en denk hier altijd met plezier aan terug. Als je zin hebt kun je me ook prive mailen jolanda_peeters@vd-heuvel.demon.nl

gr Joly

He wat leuk! Hoe lang is dat geleden? Heb je email adres genoteerd dus zal daar volgende x op mailen.

Ikzelf heb ook leuke tijd hier maar wil niet blijven hangen. Althans, als ik goed verdien, zoals nu, dan is het wel te doen want ik ben nu alleen maar bezig met plannen maken om weer te gaan reizen dus als thuis basis is het heerlijk. Alleen zo klein, het is soms net een dorp. Daarom MOET ik gewoon af & toe van het eiland af.

Hoe lang heb je hier gezeten en wat heb je dan precies gedaan.

Wat een vragen maar vind het wel leuk om andere ervaringen te horen

Hebben jullie ( “ex” ) backpackers ook reisverslagen bijgehouden??

Zou ze namelijk graag willen lezen. Ik vertrek volgend jaar naar australie en zoek overal op internet naar reisverslagen van dit mooie land.

Hoop dat jullie me kunnen helpen!!

Ik ben me actief gaan bezig houden met Australie na terugkomst van mijn reis door middel van een Website en moet zeggen dat ik daar mijn ei wat betreft australie heel goed kwijt kan. Heb je even ergens last van gewoon even wat leuke ervaringen opschrijven en deze op de website plaatsen waar andere mensen dan ook weer heel erg veel aan kunnen hebben!!

Ook mijn reisverhalen gaan verbeteren en foto’s er bij plaatsen en zo een compleet iets maken waardoor je toch met het land bezig bent.

Mocht iemand denken dat hij ook op deze manier zijn Ozzie Blues kwijt te willen dan moet je even surfen naar http://www.aroundtheglobe.nl

Hallo allemaal!,

Ik ken het gevoel ook. Ik ben nu bijna een jaar terug van Australie en NZ. Sindsdien denk ik maar aan 1 ding en dat is teruggaan! Het liefst emigreren maar ja, dat is niet 1 2 3 voor elkaar te krijgen. Optie is om terug te gaan met een toeristenvisum en daar op zoek gaan naar een baan.
M’n werkvisa voor Australie heb ik helaas al een keer gehad. Wil nu die van NZ gaan gebruiken. Zit wel met een moeilijke beslissing. Of ik ga op mezelf wonen of ik ga weer reizen. Zijn er nog meer mensen met dit dilemma?

gr Rob

Hai allemaal,

wat fijn om te lezen dat er mensen zijn die mij begrijpen! Mijn eerste email dateert van bijna een jaar geleden, maar het blijft een actueel onderwerp he? Ik moet eerlijk zeggen dat mijn gevoel in dat jaar
ook niet is veranderd…

En Rob, ik ken je probleem wat ook ik moet voor mijzelf een keuze gaan maken… Of op mezelf en een huis regelen (en dus vastigheid in NL) of de gok wagen, baan opzeggen en het proberen in Oz. Mijn jaarvisum heb ik al gebruikt, dus dan wordt het op de bonnefooi.
Ben er al lang over aan het nadenken, maar kom er niet goed uit! Het is natuurlijk ook niet zomaar een beslissing. Weet jij al meer???

Groetjes, Mariel