Vrijwilligers gevraagd voor enquete over Australie

Hallo,

Voor onze opleiding informatiedienstverlening en - management nemen wij een enquete af over Australie. Daarom zijn we op zoek naar mensen die hier al eens zijn geweest en die circa 20 vragen voor ons willen beantwoorden. Dit zou ons heel erg helpen. We willen iedereen die de enquete invuld alvast hartelijk bedanken voor de moeite!

Groetjes van Margriet

**Vragenlijst interview Australiëbezoekers **

1. Wat is uw leeftijd/geslacht?
  2. Wanneer bent u in Australië geweest?
  3. Met wie?
  4. Waarom hebt u voor Australië gekozen?
  5. In welk seizoen heeft u Australië bezocht?
  6. Voor hoe lang?
  7. Met welke vliegtuigmaatschappij bent u gegaan?
  8. Van welke accommodaties heeft u tijdens de reis gebruik gemaakt?
  9. Wat was het doel van de reis?
  10. Welke bestemmingen heeft u aangedaan tijdens de reis?
  11. Welke attracties/bezienswaardigheden heeft u bezocht?
  12. Hoeveel geld heeft u ongeveer besteed? (uitgesplitst naar vervoer, accommodatie, eten en bezienswaardigheden)
  13. Wat voor beelden had u van Australië voor u het bezocht?
  14. Wat voor eisen stelde u van tevoren aan de reis? (d.w.z. luxe van accomodaties etc.)
  15. Hoeveel tijd en geld wilde u besteden aan de reis als het een tussendoorvakantie was en niet de hoofdvakantie?
  16. Heeft u voor vertrek bladen, websites, beurzen en/of tv-programma’s bekeken? Zo ja, welke?
  17. Had u een negatief of positief beeld van Australië voor vertrek? Is dit beeld nog veranderd na uw bezoek?
  18. Wat voor rol speelden de weersomstandigheden daarin?
  19. Wat voor rol speelden politieke ontwikkelingen daarin?
  20. Welke attracties/bezienswaardigheden zou u anderen aanbevelen?
  21. Heeft u nog nuttige tips/aanbevelingen voor andere reizigers?

G’day margrieteke

Ik ben een jaar geweest en ga nu bijna weer terug voor nog 2x 3 maanden
Ik hoop dat je er wat mee kan.
Kijk onder mijn profiel ( remko of globetrotter) voor mijn (ondertussen) vele reaktie’s op threads.

Vragenlijst interview Australiëbezoekers

1. Wat is uw leeftijd/geslacht? 30
  2. Wanneer bent u in Australië geweest? okt 2004- okt 2005
  3. Met wie? alleen
  4. Waarom hebt u voor Australië gekozen? Veel info gelezen en om te zien of het voor mij het ideale land is om naar te emigreren. Veel mogelijkheden, ruig, natuur, mentaliteit ozzies, weer,
  5. In welk seioen heeft u Australië bezocht? elk seizoen, maar heb met de klok meegereisd. droog seizoen in noorden, klein beetje wet season meegepakt, voorjaar/ zomer in het zuiden.
  6. Voor hoe lang? 1 jaar (op 3 weken na)
  7. Met welke vliegtuigmaatschappij bent u gegaan? Singapore Airlines, nu weer
  8. Van welke accommodaties heeft u tijdens de reis gebruik gemaakt? hostels, campings, lokale bewoners in huis.
  9. Wat was het doel van de reis? emigratie plannen bekijken, avontuur, genieten.
  10. Welke bestemmingen heeft u aangedaan tijdens de reis? vanuit Sydney met de klok mee rondom en het binnenland 33.000km
  11. Welke attracties/bezienswaardigheden heeft u bezocht? bijna alle grote/bekende en vele onbekende/kleine
  12. Hoeveel geld heeft u ongeveer besteed? (uitgesplitst naar vervoer, accommodatie, eten en bezienswaardigheden) 14000€, vervoer incl tickets bijna 1/2, eten 1/3 rest 1/6.
  13. Wat voor beelden had u van Australië voor u het bezocht? ruig, leeg, onontdekt, avontuurlijk, op jezelf aangewezen etc
  14. Wat voor eisen stelde u van tevoren aan de reis? (d.w.z. luxe van accomodaties etc.) weinig luxe (tent en in buitenlucht slapen in de bush, soms ee1n camping 1x per 1 a 2 weken, in grote stad aan begin en einde reis een simpel hostel. reizen met een 4x4 terreinauto, alles zien en doen wat ik wil.
  15. Hoeveel tijd en geld wilde u besteden aan de reis als het een tussendoorvakantie was en niet de hoofdvakantie? evenveel
  16. Heeft u voor vertrek bladen, websites, beurzen en/of tv-programma’s bekeken? Zo ja, welke? welke niet, alles australie was interessant.
  17. Had u een negatief of positief beeld van Australië voor vertrek? Is dit beeld nog veranderd na uw bezoek? Positief, waarom zou je anders gaan.
  18. Wat voor rol speelden de weersomstandigheden daarin? regen hoort erbij maar is niet wenselijk. zoveel mogelij kde droge tijd uitgezocht per regio
  19. Wat voor rol speelden politieke ontwikkelingen daarin? geen
  20. Welke attracties/bezienswaardigheden zou u anderen aanbevelen? Zie website www.globetrotter.waarbenjij.nu ; chinese walls (VIC) is apart (erg afgelegen) pinnacles bij sunset en sunrise (WA), litchfield NP (oa de boattour) (NT), flinders ranges (VIC), Kimberley’s(WA) is top (de 4x4 track 660 km) kijk bij m’n verhalen en je weet of het de moeite waard is. zuidwest aus is mooi net voor het oogsten, volle velden veel wildflowers. WA is sowieso het ruigst
    Noordelijk van Perth veel mooie verlaten parken, vaak 4x4 nodig
    Kijk op mijn diverse reakties op wereldwijzer (Remko of globetrotter zoeken)

Veel succes met de enquete,
greets
Remko

Hallo!!

HIer een reactie op de enquete van mij:

1. Wat is uw leeftijd/geslacht? 33
  2. Wanneer bent u in Australië geweest? jan. 2003 t/m april 2003 en jann 2005 tm maart 2005
  3. Met wie? mijn vriend
  4. Waarom hebt u voor Australië gekozen? vanwege de natuur, de relaxete sfeer en de mentaliteit van de mensen. Daarnaast om te kijken of het een mogelijkheid is om te emigreren.
  5. In welk seizoen heeft u Australië bezocht? zomer
  6. Voor hoe lang? (zie vraag 2)
  7. Met welke vliegtuigmaatschappij bent u gegaan? Beide keren Qantas
  8. Van welke accommodaties heeft u tijdens de reis gebruik gemaakt? Hostels, Motels, cabins en units
  9. Wat was het doel van de reis? het reizen en ervaren was het doel op zich
  10. Welke bestemmingen heeft u aangedaan tijdens de reis? TIjdens de eerste reis van Adelaide via Mildura, The Grampians, Great Ocean Road naar Melbourne. Toen verder langs de kust omhoog naar Sydney en via de Hunter Valley naar Coffs Harbour. Toen langs Brisbane (via Australia Zoo) langs de kust (met bezoek aan diverse bezienswaardigheden aan de kust) omhoog naar Cairns. Tijdens het tweede bezoek van Sydney via de kust en de Snowy Mountains naar Melbourne. Toen via Great Ocean Road omhoog naar Broken Hill en door naar Adelaide. Van daar uit met vliegtuig naar Perth, alwaar we in het zuidwesten hebben rondgereden, met een bezoek aan the Pinnacles.
  11. Welke attracties/bezienswaardigheden heeft u bezocht? Zie boven, te veel om op te noemen
  12. Hoeveel geld heeft u ongeveer besteed? (uitgesplitst naar vervoer, accommodatie, eten en bezienswaardigheden) Ticket: € 1400 pp
    Autohuur: € 1000
    Accomodatie: AUD 60 per nacht
    Eten: AUD 15 per persoon per dag
  13. Wat voor beelden had u van Australië voor u het bezocht? Precies zoals ik verwacht had: rust, ruimte en mooie natuur
  14. Wat voor eisen stelde u van tevoren aan de reis? (d.w.z. luxe van accomodaties etc.) Goede auto, verder een schoon bed
  15. Hoeveel tijd en geld wilde u besteden aan de reis als het een tussendoorvakantie was en niet de hoofdvakantie? Geen idee. Het was een hoofdvakantie
  16. Heeft u voor vertrek bladen, websites, beurzen en/of tv-programma’s bekeken? Zo ja, welke? XPDITE.Net, Down Under magazine en diverse TV programma
  17. Had u een negatief of positief beeld van Australië voor vertrek? Is dit beeld nog veranderd na uw bezoek? Positief, en dit is alleen maar versterkt
  18. Wat voor rol speelden de weersomstandigheden daarin? Een grote rol
  19. Wat voor rol speelden politieke ontwikkelingen daarin? Een hele grote rol
  20. Welke attracties/bezienswaardigheden zou u anderen aanbevelen? Zie vraag 10, te veel om op te noemen
  21. Heeft u nog nuttige tips/aanbevelingen voor andere reizigers? Goed inlezen en vraag om ervaringen van anderen

Succes ermee!

GRoetjes Aussiegirl

1. Wat is uw leeftijd/geslacht? 32M
  2. Wanneer bent u in Australië geweest? aug98-jul99 en juli/aug2005
  3. Met wie? 1e X met vrienden, 2e X huwelijksreis!
  4. Waarom hebt u voor Australië gekozen? vrijheid, grootsheid
  5. In welk seizoen heeft u Australië bezocht? zie 2.
  6. Voor hoe lang? zie 2
  7. Met welke vliegtuigmaatschappij bent u gegaan? thai/ba/qantas
  8. Van welke accommodaties heeft u tijdens de reis gebruik gemaakt? hostel, tent, camper, hotel, swag
  9. Wat was het doel van de reis? backpacken / working holiday en honeymoon
  10. Welke bestemmingen heeft u aangedaan tijdens de reis? 1e X oost-west-centrum-tassie eigenlijk alles, 2e X Perth-AS-Cairns-Brisbane-Sydney
  11. Welke attracties/bezienswaardigheden heeft u bezocht? tevel om op te noemen
  12. Hoeveel geld heeft u ongeveer besteed? (uitgesplitst naar vervoer, accommodatie, eten en bezienswaardigheden) geen idee meer (wil ik dat wel weten?)
  13. Wat voor beelden had u van Australië voor u het bezocht? zie 4
  14. Wat voor eisen stelde u van tevoren aan de reis? (d.w.z. luxe van accomodaties etc.) weinig
  15. Hoeveel tijd en geld wilde u besteden aan de reis als het een tussendoorvakantie was en niet de hoofdvakantie? ???
  16. Heeft u voor vertrek bladen, websites, beurzen en/of tv-programma’s bekeken? Zo ja, welke? vast wel (sorry daar kun je niks mee, maar ik weet geen titels)
  17. Had u een negatief of positief beeld van Australië voor vertrek? Is dit beeld nog veranderd na uw bezoek? Lyrisch! maar nu down-to-earth
  18. Wat voor rol speelden de weersomstandigheden daarin? geen
  19. Wat voor rol speelden politieke ontwikkelingen daarin? geen
  20. Welke attracties/bezienswaardigheden zou u anderen aanbevelen? pff…
    [/quote]
    Ja, met western exposure van Perth naar AS door de woestijn

Groetjes Johan

**Vragenlijst interview Australiëbezoekers

**1. Wat is uw leeftijd/geslacht? 26 vrouw
2. Wanneer bent u in Australië geweest? 2005
3. Met wie? alleen
4. Waarom hebt u voor Australië gekozen? van anderen goede verhalen gehoord en omdat je er met een working holiday visum ook kunt werken en dus je reizen kunt betalen
5. In welk seizoen heeft u Australië bezocht? maart -augustus
6. Voor hoe lang? 6 mnd
7. Met welke vliegtuigmaatschappij bent u gegaan? qantas
8. Van welke accommodaties heeft u tijdens de reis gebruik gemaakt? meest hostels en campings
9. Wat was het doel van de reis? rondtrekken, mensen van verschillende nationaliteiten leren kennen
10. Welke bestemmingen heeft u aangedaan tijdens de reis? Tasmanie, Melbourne, alles tussen Brisbane/ Darwin en Perth
11. Welke attracties/bezienswaardigheden heeft u bezocht? echt te veel om op te noemen
12. Hoeveel geld heeft u ongeveer besteed? (uitgesplitst naar vervoer, accommodatie, eten en bezienswaardigheden) god, goede vraag… minimaal 4000 Euro maar heb ook nog 3 mnd gewerkt en dat geld is ook opgegaan
13. Wat voor beelden had u van Australië voor u het bezocht? ruim, weids, mooi
14. Wat voor eisen stelde u van tevoren aan de reis? (d.w.z. luxe van accomodaties etc.) low budget, vrijheid om te doen en te laten
15. Hoeveel tijd en geld wilde u besteden aan de reis als het een tussendoorvakantie was en niet de hoofdvakantie? geen idee, dat was t namelijk niet
16. Heeft u voor vertrek bladen, websites, beurzen en/of tv-programma’s bekeken? Zo ja, welke? vast, maar dat weet ik allemaal niet meer
17. Had u een negatief of positief beeld van Australië voor vertrek? Is dit beeld nog veranderd na uw bezoek? Positief en dat is allemaal nog veel positiever geworden.
18. Wat voor rol speelden de weersomstandigheden daarin? Wel prettig om dagelijks in korte broek en hemdje te kunnen lopen :wink: Maar na 6 maanden kwam ik in Perth en daar was t snachts 5 graden, heerlijk! Echt zalig na zo’n lange tijd warm weer om n dikke trui te dragen en onder n dik deken te kunnen slapen. Maar over algemeen wel lekker als t ook mooi weer is.
19. Wat voor rol speelden politieke ontwikkelingen daarin? Geen idee, ik heb me r iig niets van aangetrokken.
20. Welke attracties/bezienswaardigheden zou u anderen aanbevelen? Tasmanie en de West Coast, dat zijn plaatsen die misschien minder vaak genoemd worden, maar daarom niet minder interessant. Juist omdat er minder toeristen zijn is t ook al prachtig.
21. Heeft u nog nuttige tips/aanbevelingen voor andere reizigers? Doen!

Succes met jullie onderzoek!

Groetjes,

mereltjes…

1. Wat is uw leeftijd/geslacht? Vrouw 38
  2. Wanneer bent u in Australië geweest? 4 weken in 2001 en 2002 en 52 weken in 2004/2005
  3. Met wie? Mijn partner
  4. Waarom hebt u voor Australië gekozen?** Natuur, rust ruimte, wildlife, avontuur**
  5. In welk seizoen heeft u Australië bezocht? Alle
  6. Voor hoe lang? 2x 4 weken en 1 x 52 weken
  7. Met welke vliegtuigmaatschappij bent u gegaan? 1 e keer Qantas, 2e keer Singapore airlines en laatste keer Emirates.
  8. Van welke accommodaties heeft u tijdens de reis gebruik gemaakt? Motel/Hotel appartementen, maar voornamelijk cabins
  9. Wat was het doel van de reis? even er tussenuit!
  10. Welke bestemmingen heeft u aangedaan tijdens de reis? Cairns, Cardwell, Innisfail, Townsville, Bowen, Airlie Beach, Gladstone, Mackay, Bundaberg, Maryborough, Hervey Bay, Brisbane, Toowoomba, Roma, Charleville. Grafton, Port Maquarie, Karuah, Sydney, Glenn Innes, Stanthorpe, Armidale, Canberra, Wagga Wagga, Albury, Melbourne, Ballarat, Halls Gap, Portland, Mount Gambier, Robe, Kingston S.E., Adelaide, Alice Springs, Tennenat Creek, Katherine, Darwin.
  11. Welke attracties/bezienswaardigheden heeft u bezocht?** Zie 10 lokale atracties Ballonvlucht Alice Springs, Uluru, Kakadu, Great Ocean Road, Dandenong Ranges, Grampians NP Kurandah, Australian Zoo en tig anderen**.
  12. Hoeveel geld heeft u ongeveer besteed? (uitgesplitst naar vervoer, accommodatie, eten en bezienswaardigheden) uhm, vervoer 2x 11.000 km pas maccaffertys a $ 1250,- daarnaast nog $ 1000,- dollar trein en ander vervoer. de rest weet ik niet meer, maar genoeg om een leuke auto van te kopen!
  13. Wat voor beelden had u van Australië voor u het bezocht? Alle iconen, wijds, leeg
  14. Wat voor eisen stelde u van tevoren aan de reis? (d.w.z. luxe van accomodaties etc.) wel redelijk luxe, 52 weken in een tent leek me niets
  15. Hoeveel tijd en geld wilde u besteden aan de reis als het een tussendoorvakantie was en niet de hoofdvakantie? haha mijn hele leven wel, maar dat kan niet
  16. Heeft u voor vertrek bladen, websites, beurzen en/of tv-programma’s bekeken? Zo ja, welke? Yep, alles waar Australie in voorkwam verslonden
  17. Had u een negatief of positief beeld van Australië voor vertrek? Is dit beeld nog veranderd na uw bezoek? Positief, kwam de eerste 2x idolaat van Oz terug, na 52 weken ga je relativeren en zie je ook de minder leuke kanten van het land. Toch blijft het vakantieland nr. 1 en later misschien rentenieren?
  18. Wat voor rol speelden de weersomstandigheden daarin? Als het het hele jaar had geregend hadden we echt wel gebaald!
  19. Wat voor rol speelden politieke ontwikkelingen daarin? Westers georienteerd, dus redelijk veilig en bekend.
  20. Welke attracties/bezienswaardigheden zou u anderen aanbevelen? Dat is moeilijk, is persoonlijk, niet iedereen houdt van hetzelfde. Ik hou wel een paar leuke stekjes geheim hoor, anders wordt dat ook weer overspoelt met toeristen (en dus verpest)
  21. Heeft u nog nuttige tips/aanbevelingen voor andere reizigers? Go and get out there!

Groetjes Ursula

1. 50+. Man
  2. 1998, 1999, 2002,2004,2006
  3. Spouse
  4. Samen met de USA en NZ onze favorite vakantiebestemming. Langer dan 2 jaar kunnen we hier echt niet wegblijven. No worries, you know.
  5. Februari/maart en oktober/november.
    6: 4 weken, 4 weken, 6 weken, 5 weken, 8 weken.
    7: 3x Singapore Airlines, 2 x Malaysian Airlines
  6. Hotels en resorts (soms cabins)
    9 Extended vacation
  7. Bijna overal. (sorry voor de opschepperij, alleen nog niet in SE Victoria, Tasmania en over de onverharde outbackroads)
  8. Zie 10
  9. In 2006 Euro 15.000,-- (Vlucht 2850, hotels Euro 6000,–, auto Euro 2000,-- de rest inderdaad eten/drinken/bezienswaardigheden)
  10. We kwamen geheel onbevangen
  11. Split A/C, cruise control, comfy accomodation.
  12. Een tussendoor vakantie naar Australia??
  13. Internet en de detailgidsen van Lonely Planet
  14. We hebben vrienden voor het leven overgehouden aan onze reizen naar Australia, maar net als in andere landen moet je je gewoon aanpassen. En sommige Australiers kunnen behoorlijk fanatiek zijn. (Bugger off mate…)
    18 Wij hebben vrijwel altijd prachtig weer gehad en op tijd een regenbui waardoor de rode aarde weer van de auto afgespoeld was haha. Een tropische storm in de Wet zou iedereen eens mee moeten maken.
  15. In 1999 hebben wij het NO (dus tegen blijvende aansluiting met de Poms)
    van harte gesteund. Verder verschilt de politiek niet veel van de politiek in Nederland imho
  16. WA is prachtig, gaan we zeker nog eens naar toe. Uluru moet je een keer gezien hebben en Australia heeft de mooiste stranden ter wereld. Try Coral Bay, Byron Bay en Broome. (En vele anderen).
  17. Neem de tijd, onze laatste reis was 10.700 km. Elke plaats heeft een camping, vaak aan zee, dus een campervan of RV is aanbevolen zeker met kinderen. Als ik moediger en jonger was zou ik zeker proberen om met een 4wd door de outback te trekken. Gibb River Road moet fantastisch zijn.
    Maar dit vereist wel een grondige voorbereiding.
    36, Man

Augustus-September 2004

3. Met wie?
    Alleen

Vanwege de goede verhalen die ik heb gehoord.

Augustus-September 2004

6. Voor hoe lang?
    6 Weken

British Airways

Hotel-Cabins-Backpackersacc.

Het land zien en kennismaken met de cultuur

Route was vanaf Sydney langs de oostkust naar Cairns, toen binnelandsevlucht naar Alice Springs en via de Nationale Parken naar Darwin

Heb de bezienswaardigheden gezien die binnen de bovenstaande route vielen.

12. Hoeveel geld heeft u ongeveer besteed? (uitgesplitst naar vervoer, accommodatie, eten en bezienswaardigheden)
    Vervoer 1200,-- Euro
    Accomodatie 2000,00 Euro
    Overig 800,00 Euro

Een ontwikkeld land met aan de kusten veel bevolking en bebouwing en in het midden van het land een zeer droog klimaat, met weinig bewoners.

14. Wat voor eisen stelde u van tevoren aan de reis? (d.w.z. luxe van accomodaties etc.)
    Had geen echte eisen aan de reis. Als de bedden in de accomodaties maar goed waren

15. Hoeveel tijd en geld wilde u besteden aan de reis als het een tussendoorvakantie was en niet de hoofdvakantie?
    Dit was mijn hoofdvakantie

16. Heeft u voor vertrek bladen, websites, beurzen en/of tv-programma’s bekeken? Zo ja, welke?
    TV- RTL Travel
    Beurs- Vakantiebeurs
    Diverse websites.

17. Had u een negatief of positief beeld van Australië voor vertrek? Is dit beeld nog veranderd na uw bezoek?
    Had een positief beeld en heb dit nog, hoewel dit wel enigsinds is bijgesteld.

Geen

Deze spelen een rol, met name de manier waarop in het verleden en nu nog in mindere mate met de oorspronkelijke bewoners werd/wordt omgegaan.

Behalve de bekende attracties is het bezoeken van de Beachmarket in Darwin de moeite waard.

Probeer je tussenlanding te regelen op de luchthaven van Singapore. Dit vanwege de vele faciliteiten. Als je de tijd hebt, verdient het de aanbeveling om een hotelovernachting te nemen in Singapore, zodat je goed uitgerust aan de tweede etappe van de reis kan beginnen.

19
    zomer 2006
  3. Met wie?
    alleen
    Mijn toenmalige vriendin woonde daar.
    De zomer
  6. Voor hoe lang?
    een maand
    Malaysia Airlines
    De woning van mun toenmalige vriendin
    Dat ik haar weer zag na 2 jaar
    Brisbane
    Een dierentuin
    zo’n 750 euro excl. ticket
    onaangetast
    weinig,omdat ik bij haar thuis verbleef
    een week of 2 en ongeveer 300 euro denk ik
    nee
    positief,ja dat is veranderd maar meer vanwege de omstandigheden niet vanwege het land zelf.
    positieve rol,aangezien het lekker warm was overdag ondanks dat het winter daar was.
    niks
    een plaatsje Byron Bay,waar er walvissen en dolfijnen zijn te zien en het is een heel mooi plekje(ook zeer geschikt voor surfers)
    blijf er minstens een maand of 4 ,want er valt zo ontzettend veel te zien en elk deel van Australie is anders.