Eind dit jaar naar Australië: wat & hoe? HELP!

Hallo allemaal, :dag: cheer

Ik loop al een tijdje met het idee rond om eind dit jaar (december) voor een aantal maanden te gaan reizen door Australië en NZ (en eventueel Fiji maar dat ligt er heel erg aan of ik dat haal met mn budget). Ik ben elke dag op zoek naar informatie o.a op dit forum maar er is zoveel dat ik er gewoonweg niet uitkom. Nou hoor ik hier en daar dat organisaties als travel active je goed op weg kunnen helpen maar dat het ondertussen ook geldverspilling is omdat je je reis ook makkelijk zelf kan regelen. Ik weet alleen niet waar ik moet beginnen en daarom heb ik een aantal vragen:

• Ik wil mijn reis graag beginnen in Sydney en daar nieuwjaar vieren, maar nou hoor ik dat de accomodaties al vroeg volgeboekt zijn. Heb hier en daar al op internet gekeken maar kan weinig vinden. Mijn plan is namelijk om gewoon voor de eerste nachten een verblijfplaats te regelen en daarna ter plekke op de bonnefooi verder te zoeken. Is dit mogelijk? Of is het idd zo dat rond die tijd echt alles vol zit en je dus geen kans hebt op onderdak?

*** Hoe zit het met appartementen in Australië?** Ik ben niet zo van de hostels ondanks dat het vast heel gezellig en goedkoop zal zijn. Ik geef liever ietsje meer uit als ik daardoor wat meer privacy heb i.p.v op een slaapzaal te moeten overnachten elke dag. :slapen: Is het makkelijk om ter plekke appartementen op te zoeken in de plaatsen die je tijdens je reis bezoekt en er gewoon heen te gaan om te kijken of er iets vrij is?

• Wat is volgens jullie de beste manier om binnen australië te reizen? Omdat de afstanden in australië enorm zijn heb ik begrepen dat je met de lowcost airlines zoals virgin blue gemakkelijk en goedkoop kan reizen. Is het verstandig om zo’n vlucht al in Nederland te boeken of ter plekke?
    Zou het eventueel ook een optie zijn om bepaalde afstanden met de bus te doen of om een auto te huren om uitjes en tripjes te maken vanuit de plaats waar je verblijft? Kortom wat is aan te raden en hoe pak je het slim (en goedkoop) aan?

*Ik ben op dit moment van plan om te reizen (ongeveer 2 a 3 maanden australië en 1 maand NZ) en niet te gaan werken. Hoorde namelijk dat het vrij moeilijk kan zijn om aan werk te komen aangezien er ontzettend veel backpackers zijn die allemaal een baantje zoeken en er dus meer vraag dan aanbod is. Ik heb zelf 2 toeristische opleidingen gedaan alleen ik kan vrij weinig vinden over toeristisch werk in Australië. Weet iemand daar misschien meer over en wat de mogelijkheden zijn?

Het is heel wat leeswerk maar ik hoop echt dat iemand me toch een klein beetje op weg kan helpen! Elke tip is welkom! Zo kom ik iig al wat verder!

Groetjes! :vak02:

:AUSTRALIA

Hallo,

Als je voor een shared apartement gaat dat betekend dat je met andere in 1 apartement woont en dat je je eigen slaapkamer hebt deze vaak te huren voor zo’n 150 tot 250 AUD per week.
Wil je dat niet en je wilt voor korte tijd huren dan ga je vooral in de grote steden voor een 1 bedroom apartement dat is een huiskamer een slaapkamer zo’n 700 a 1000 AUD per week betalen.
Deze apartement zijn als het een bepaalde feestdag is erg snel vol.
Je hebt ook gewoon hostels met een eigen slaapkamer en badkamer ik ken die prijzen niet.
Accomodatie voor Sydney moet je inderdaad nu gaan boeken om nog veel keuze te hebben weet wel dat het zeer duur zal zijn. Hotels zijn te vinden via www.agoda.nl of www.booking.com

via www.gumtree.com.au kun je vaak wel shared accomodatie vinden.
Reizen in Australie kan op verschillende manieren misschien word je wijzer via www.aroundtheglobe.nl

Bedankt! :hihi:

Ik bedoel idd de shared appartementen waar ik dan in wil overnachten omdat het anders wel erg duur word. Sydney is dus ontzettend duur rond die tijd en veel zit al vol… Hoe zit het met bv melbourne? Liggen die prijzen daar lager rond die tijd? Nieuw jaar in Sydney vieren leek me namelijk geweldig maar in een andere plaats kan het ook net zo leuk zijn natuurlijk en als het stukken scheelt kwa prijzen met Sydney rond die periode dan heb ik dat er graag voor over!

Hallo,

alle grote steden zijn duur rond oud en nieuw. Ik zou je eigenlijk voor gek verklaren als je oud en nieuw niet in Sydney zou gaan vieren. Het is het beste wat er is en de belevenis is zo gaaf. Ik ben er geweest en het was het beste vuurwerk wat ik ooit in mijn leven heb gezien.
Het zal wel wat goedkoper zijn in Melbourne maar niet zo gaaf als Sydney.
Wat je ook kan doen is bv de nachten van oud en nieuw wat meer betalen en dan verhuizen naar wat anders wat goedkoper is. Dat doen veel backpackers.

Je zou eens kunnen kijken naar Couch surfing, dan kun je bij mensen thuis slapen. Vaak voor niets of een kleinigheidje. Bij hostels hebben ze trouwens ook vaak 1p kamers hoor, soms met eigen badkamertje.

ik heb me toen d’r tijd me reis geboekt met australian backpackers( http://www.australianbackpackers.nl/) en die hebben hele goeie aanbiedingen(zoals een gratis binnenlandse vlucht). en ze regelen alles ze helpen je ook met een bankrekening en mediecare een soort vanzorgverzekering dat daar gratis was toen ik daar was. ik boek me reizen als ik naar australie of die kant op ga altijd met australian backpackers.

ik heb daar heel makkelijk werk gevonden t was toen makkelijker werk daar te vinden dan in nederland. maar t ligt er aan wat voor werk je zoekt natuurlijk.

alvast veel plezier.

Bedankt voor de reacties! Ik heb op de site van australian backpackers gekeken en ik moet zeggen dat het me meer aanspreekt dan bv. travelactive dus dat hou ik even in me hoofd. De dagen rond oud en nieuw een wat duurdere accomodatie zoeken en daarna op zoek gaan naar iets goedkopers is ook een prima tip! Couch surfing daar heb ik ooit eens een artikel over gelezen en daar ga ik even nog wat meer info over zoeken!

Zou nog wel graag willen weten wat bv aan te raden is kwa reizen binnen het land zelf om uitstapjes te maken… Auto huren of gewoon met de bus? En voor de grotere afstanden de binnenlandse vluchten lijkt me…

:dag:

ik heb in australie met een tour gereisd en dat is wel zo gezellig je ontmoet zoveel mensen en je stopt op de toeristische plaatsen. je kan met de oz experience (http://www.ozexperience.com/) reizen en met hun kan je ook op plaatsen waar je denk dat het leuk lijkt wat langer blijven en de volgende bus nemen ,heb ook delen met de greyhound gedaan maar dat is niet zo leuk.

groetjes

Als je alleen bent is reizen met bus of backpacker tour misschien wel gezelliger, dan ontmoet je meteen nieuwe mensen. Wel zo leuk toch?

Dankje allemaal voor de tips! Hier heb ik echt iets aan! Hoe ik het allemaal ga doen weet ik nog niet, maar dat komt zeker wel goed! Ik denk eraan om het toch allemaal georganiseerd te doen omdat ik er dan niet alleen voor sta en altijd ergens op terug kan vallen dus ik ga zeker informatie vragen bij wat organisaties. :dag:

Hallo,

ik wil ook graag naar Australie om te backpacken maar pas als ik ben afgestudeerd: zal juli 2011 worden. Ben me al wel aan het orienteren en nu zag ik op de site van australien backpackers dat ze van die open dagen organiseren waarop je met ex-backpackers kan spreken. Nu las ik jou verhaal en ik vroeg me af of je al wel eens naar zo’n bijeenkomst bent geweest?

Je zei dat je niet wilde werken maasr als ik die site zo eens bekijk van australien backpackers dan gaat dat toch over werken en backpacken?? Ik heb er voor gespaard om alleen te reizen maar ik kan daar niet zo heel veel informatie over vinden, jij wel?

Hoe loopt het verder met het regelen van visum, en wat neem je allemaal mee?

Groetjes Charlotte

Hee!

Ik kan idd ook heel weinig informatie vinden over alleen reizen… meestal gaat het echt over ‘jaartickets’ en werken in combinatie met reizen! Ben dan ook nog niet naar zo’n open dag geweest!

Ik weet nu niet eens of ik mijn reis wel door kan laten gaan want ik heb nu ff geen baan meer omdat er geen werk meer was en ik kan pas in juni weer terugkomen…mooi balen dus want nu moet ik het denk ik gaan uitstellen tot volgend jaar omdat ik ruim genoeg wil zitten met het budget en ik wacht liever n tijdje dan dat ik krap zit! Kan je helaas ook niet veel verder helpen dus! :frowning:

Bedankt voorje snelle reactie! Nu denk ik eigenlijk dat als je eenmaal daar bent er genoeg mensen zijn die je tegen kan komen en met wie je evetueel een heel eind kan meereizen! Misschien zelfs al op schiphol!
Vervelend dat je momenteel geen werk hebt! Hoop dat je je reis en droom toch nog waar kunt maken! Liefs :wereld:

z’n meeting geeft heel veel info. ook over alleen reizen zei weten alles over alleen reizen werken enzo. zeker de moeite waard.

sterke met alles

Hostels vond ik niet zo gezellig, met 10 man op een slaapzaal. Maar er zijn veel hostels met eenpersoonskamers hoor. Beviel mij prima!

Staar je niet te veel blind op georganiseerde reizen en ontmoetingsplakken. Hoe meer je het zoekt hoe meer vervelende mensen je tegenkomt. Ga lekker je eigen gang en je zult zien dat je dan juist de leukste mensen ontmoet. Ik vond de meeste mensen op de bekende backpackersplaatsen (Zoals dus hostels en georganiseerde tours) eigenlijk een beetje desperate overkomen. Zodra je binnenstapt bespringen ze je bijna, als de dood om maar niemand te ontmoeten.

Nee, gewoon lekker doen waar je zin in hebt, en je ontmoet vanzelf meer dan voldoende leuke, relaxte, mensen!

Hey !
Wij gaan dit jaar Oktober, November, December en begin januari naar Australie. Wij reizen van Sydney naar Cairns, en het viel mij ook op dat accomodaties al snel vol zitten. Ik zie op het forum dat je al ontzettend veel tips hebt gekregen voor de reis zelf.
Mijn man en ik gaan met de bus. We kopen een greyhound pas zodat je zelf kan opstappen en afstappen, waar en wanneer je wilt cheer

Denk ook aan de dingen die je voor thuis moet regelen, verzekeringen, zorgen dat je iemand machtigt voor je bankzaken , post doorsturen (?) internationaal rijbewijs , inentingen etc etc.

Succes met alle voorbereidingen !

groetjes, Marijke

Inentingen voor Australie???

Inentingen kunnen op reis altijd nuttig zijn, kijk even bij Travelclinic: Australië | Travel Clinic.

Grappig dat jullie zo tegen hostels zijn. Ik heb als alleen reizende vrouw ook merendeels op slaapzalen geslapen en, een enkele keer daargelaten, heb dat nooit als vervelend ervaren. Juist als je op budget reist zou ik kiezen voor een kleine slaapzaal (4 personen is goed te doen hoor!), als dat betekende dat ik wèl naar Fiji kon! :smiley:

Hey,

Ik en een vriend willen ook eind december voor ± 4 & 6 weken naar down under (hij 4 en ik 6 weken). We zijn nu druk bezig met het zoeken van de voordeligste tickets. Wel heb ik begrepen dat januari een drukke periode is in Australië. Misschien heb jij wel een tip voor ons qua ticket?:slight_smile:
Ons plan is sowieso Oud en Nieuw in Sydney te vieren, we hebben daar ook een vriendin wonen. Daarna willen we het liefst een auto huren/kopen en naar boven reizen…
Misschien kunnen we een x bellen of mailen om te kijken of we soortgelijke plannen hebben.

Ik ben niet tegen slaapzalen vanwege negatieve ervaringen, maar voornamelijk omdat ik graag een beetje rust om heen heb. Ik vind je handtekening ook wel grappig daarom. Ik namelijk zeker niet bang voor eenzaamheid, ik vind het heerlijk! In Nederland is er al zoveel drukte.

Maar ik snap best dat mensen het juist leuk vinden andere mensen te ontmoeten hoor. Zo heeft ieder zijn eigen voorkeuren. Toch merk ik vaak dat vooral de iets oudere jongeren de hostels al snel achter zich laten.

Wat betreft de vaccinaties heb je gewoon gelijk natuurlijk. Altijd even checken voor je een land bezoekt!