Backpacken Australië rond nieuw jaar/begin 2017

Hallo,

Mijn droom komt eindelijk eind dit jaar/begin 2017 uit; ik ga voor langere tijd(ongeveer 5 maanden) naar Australië en Nieuw Zeeland.
Ik wil een open ticket kopen en alles een beetje op me af laten komen als ik daar ben. Ik ben opzoek naar iemand die samen wil starten in Sydney, misschien samen nieuwjaar vieren in Sydney en een mooie start maken van een prachtige reis.
Mocht je ongeveer de zelfde plannen hebben en ben je rond de 25, Laat dan even iets weten.
Ik heb er nu al zin in!!

Groetjes, Bo

Hey allemaal

Ik ben van plan te gaan werken en reizen rond oktober 2016 of later
Ik heb nog niets concreet.
Ik had wel in gedachte hier te vertrekken als t koud wordt, en daar dan lente is/wordt
Ik wou werken en reizen in Australië/Nieuw-Zeeland en op de terugweg door Asia

Hoi Hoi,

Ik ga ongeveer 2 december 2016 naar Australie, Ik blijf er voor ongeveer 1 jaar.
ik zoek nog een gezellig reisgenoot die dit mooie avontuur samen met m`n wil beleven, dus laat maar weten lijkt mijn leuk! :slight_smile:

Hallo,

ik ga rond eind 2016 naar Australië. Ik ga met een reisbureau die mij helpt de eerste week op te starten. Daarna ben ik alleen in Sydney. Ik blijf ook minimaal 6 maanden en als het bevalt, ben ik van plan een heel jaar te blijven. Als iemand van jullie ook in Sydney begint, zou ik jullie graag willen ontmoeten :slight_smile:

Groetjes!

Jazeker!
Ik begin ook eerst in Sydney :smile: weet je al ongeveer de datum wanneer je vertrekt?

Ja ik zit nu vast aan een jaarcontract op werk. Ik denk dat mijn contract in oktober/november eindigt, dus in die twee maanden. Exact weet ik het nog niet. Ik moet dit nog even navragen op werk. Maar sowieso niet eerder dan dat.

Welk reisburo helpt jou IggsTravels?
Ik zat er ook over na te denken maar ik begreep dat ze je wel op weg konden helpen maar niet daadwerkelijk aan werk

Wel leuk dat we allemaal rond dezelfde tijd gaan.
Ook al starten we niet zelfde moment, kunnen we elkaar maybe toch tegen komen :slight_smile:

Mijn zusje zit sinds oktober 2015 tot heden in Australië
Die doet au pair

Op dit moment Activity International, maar zij zijn best prijzig. Er zit dan ook vrij veel in hun startpakketten, maar ik denk dat ik toch ga overstappen naar het reisbureau Australian Backpackers. Zij zijn veel goedkoper en helpen je ook om op te starten. Nog een voordeel van hen, is dat zij gevestigd zijn in Australië, dus je kunt altijd bij ze terecht. Ze bieden Job Assistance, dus zij helpen je wel op weg. Je kunt hier meer lezen op welke manier ze helpen: http://www.australianbackpackers.nl/Job_Assist_en_Job_Coach
Is je zusje ook met een reisbureau gegaan? Au Pair zijn is wel heel handig, alleen houd ik niet van kinderen!!:stuck_out_tongue:

hahahaahahah
Ja ik dus ook (niet van kinderen)

ja ik heb al jaren rondgekeken op internet bij o.a. killroy activity international enzo
maar met alle verhalen die ik van mensen, eigen vrienden e.d. heb gehoord
ga ik denk ik geen pakket nemen.
maar t is natuurlijk wel heerlijk als j n beetje op weg wordt geholpen

mijn zusje had via facebook of marktplaats haar au pair gevonden (zonder pakket gegaan)
maar dat ‘geluk’ moet je maar net hebben

• Updated - - -

hier wat informatie die ik al had verzameld

Informatie

algemeen

over prijzen en pokketten:

voor hostels

info van iemand ongeveer

• enkele reis ticket: 702
  • visumprijs: 360
  • geld op bankrekening: 3200

benodigdheden

• paspoort (Je paspoort moet na terugkomst in Nederland tenminste nog 6 maanden geldig zijn)
  • geld: AU$ 5000 (3580 euro)
  • vliegticket
  • werkvisum AU$ 440 (prijs juli 2015) (315 euro)
    http://www.border.gov.au/
  • creditcard
  • Aan het einde van je werktijd kun je belastinggeld terugvragen
1 like

Thanks voor de info!

Ja, ik wil wel heel graag met een reisbureau, omdat ik het al heel spannend vind om alleen te gaan. Dat geeft mij wat meer rust. Ik heb idd ook veel over Killroy gehoord, maar ik denk toch dat ik met Australian Backpackers ga. In Australie zelf ga ik wss met de bus (Greyhoud)van plek naar plek reizen. Misschien ook een keer een camper huren. Ik zag dat het reisbureau mij hier ook mee kan helpen. Verder heb ik ook een app ‘‘Finding Backpackers’’ waar backpackers zich op aanmelden en elkaar makkelijk kunnen vinden :slight_smile:

Groetjes!

Hoi Chantal,

Wat een gave plannen, ik heb er ook zoveel zin in nu al!
Ben je rond nieuw jaar ook in Sydney? Het is nu het plan om 28 december te gaan, ik heb nog niet geboekt. jij wel?
Ben je ook van plan om te gaan werken?

O ik zie nu dat je niet per persoon kan reageren, haha.
Misschien dat we elkaar kunnen ontmoeten daar rond nieuw jaar in Sydney.
Ik ga niet met een organisatie maar koop een enkeltje en ik zie het wel, komt vast goed. Vandaar dat ik dit berichtje geplaatst heb om mogelijk samen te kunnen starten. Op facebook is er een besloten pagina waar jullie ook aan zouden kunnen sluiten, veel mensen die tips geven op berichten plaatsen voor een reismaatje enz.
Anders een keer skypen is ook altijd mogelijk.

Hoi Bo,

Ja ik ben rond het nieuw jaar in Sydney 2 december via travel active maar ik hoor dat daar totaal geen goede ervaringen mee zijn dus daar zit ik een beetje over na te denken of ik het niet beter via hun kan annuleren en op eigen voet gaan…
Jazeker ben ik van plan om te werken ik wil het zeker ongeveer voor 1 jaar zijn haha☺
Lijkt mijn wel heel leuk om af te spreken!

Hey Chantal,

ik heb gisteren rondgekeken op verschillende forums en ik zie ook dat veel mensen zeggen dat de dingen die het reisbureau regelt, zelf ook erg makkelijk te regelen zijn. Daardoor twijfel ik of ik zoveel geld wil uitgeven aan ‘‘dingen die zelf makkelijk te regelen zijn’’. Maar dat brengt mij op het volgende, als ik niet met een reisbureau ga, lijkt het mij wel veel fijner om te vertrekken met een reisgenoot. Als jullie echt al een vaste datum hebben in december, dan vind ik het niet erg om mijn datum ook te verplaatsen naar december om samen uit te puzzelen wat er allemaal geregeld moet worden. Samen durf ik het wel aan! :stuck_out_tongue:
Hoe denken jullie hierover? Wij kunnen inderdaad wel een keer skypen om te kijken of onze interesses op elkaar aansluiten.

Hee chantal,
Oke, ja als je een jaar gaat moet je zeker werken ja niet te betalen Australië.
Het is goed te doen om alleen te gaan hoor, maar ik begrijp wel dat het spannend is.
Ik ben een keer met Travel active naar Thailand geweest, dat was een veilige start daarna ben ik een maand zelfstandig gaan backpacken. Was een goede overloop om me veilig genoeg te voelen om alleen op pad, maar nu wil ik echt niet meer met een organisatie. Het kost ook belachelijk veel geld, ik had geïnformeerd en een open ticket met binnenlandse vlucht naar Nieuw Zeeland was rond de 1800 euro :-/.
Een enkeltje is rond de 700 euro en een binnenlandse vlucht naar Nieuw Zeeland 200 euro, scheelt best veel.
Maar goed ik kan me wel voorstellen dat het een veilig gevoel geeft:-)
Als je in een PB je naam geeft kunnen we misschien contact houden via Facebook.

Hoi Bo,

Zijn jou plannen nog steeds oud en nieuw te vieren in Sydney? Ik kom namelijk ook 28 dec aan in Sydney, ben er alleen een paar dagen om oud en
nieuw te vieren. Vlieg daarna door naar Auckland om rond te reizen.

Groetjes Noel

Hee Noel,

Tof dat je ook op 28ste aankomt. Ik verblijf in het YHA hostel, plannen voor O&N zijn verder nog niet gemaakt. Welke vlucht heb je, mogelijk dat we dezelfde hebben…
Wat zijn jouw plannen?

Groetjes, Bo

Hoi Bo! Super leuk! Ik vlieg met Singapore airlines, daar heb ik ook een tussenstop.

Ik verblijf in hostel surfside cogee Beach. Voor de rest ook nog geen plannen. Blijf in Sydney 4 dagen dan ga ik naar nieuw zeeland en jij?

Groetjes Noel

Hi Allemaal,

Mijn naam is Pauline en ik kom uit Antwerpen! Ik heb min of meer dezelfde plannen als jullie hier!
Ik wil begin december vertrekken richting Sydney voor een jaartje work & travel. Ik heb ook nog geen concrete plannen en twijfel ook nog of ik zou vertrekken met een organisatie of alleen. Als ik een reisgenootje zou hebben zou ik waarschijnlijk wel zonder organisatie durven vertrekken. ;o)
Een vriendin van mij is enkele maanden geleden vertrokken met de organisatie WEP en blijkt er toch wel tevreden over.
Hebben jullie ondertussen al concretere plannen? Anders wil ik zeker wel eens overleggen met jullie, als er iemand geïnteresseerd is om eventueel samen te reizen!

Groetjes,
Pauline