Aangezien dit mijn eerste keer zoek ik iemand die ook in deze periode heen gaat/of wil??
Ik ben zelf wel van plan daar ook te gaan werken,misschien dat iemand dit herkent, en dat we samen kunnen reizen, werken, stappen ect.
Hoi Nynke
Ik ben Pieter, 23 en kom ook uit Friesland.
Zelf heb ik ook zitten te denken om naar Australië en Nieuw-Zeeland te gaan en dan ook in maart te vertrekken. Voor een half jaar work-and-travel, als je samen wilt reizen kunnen we wel wat afspreken.
Hey pieter, lijkt me leuk vooral omdat het mijn eerste keer is en dat je dan in ieder geval in het begin wat samen reist;)
Heb je al veel dingen geregeld?
Hoi Nynke
Nou ik heb om eerlijk gezegd nog niks op papier geregeld. Maar ik al wat op internet gezien en zulke dingen als een creditcard, paspoort en reisverzekering heb ik al alleen nog een ticket en werkvergunning.
Kijk eens op www.australiesite.nl daar staat wel wat belangrijke dingen op.
En heb jij al wat geregeld? vlucht? al nagedacht over een stopover?
groetjes pieter
Hey pieter, ik heb ook nog ticket geregeld, ik ga even op de site kijken maar wil jij alléén reizen of wil je liever ook in het begin samen reizen?/
Dacht miss kunnen we samen in ieder geval in het begin reizen??
Ik zal even kijken op de site en dan houden we wel even contact ok?
Waar woon je trouwens in friesland?
Groetjes nynke
Ik ga in feb/maart naar australië moet nog wel mijn ticket boeken, maar dat ik ga staat vast.
Ik ben vorige week naar een bijeenkomst geweest van australianbackpackers en ben helemaal enthousiast. Aangezien ik alleen ga, ga ik dus met een organisatie die mij de eerste week begeleid, wel zo handig in het grote Australië. Weten jullie al een beetje wat je allemaal wilt zien en doen?
Hey linda met welke organisatie ga je heen??, want het is ook mijn eerste keer en dan ga ik ook liever vooral in het begin ook niet aléén…
Ik ga zoiezo werken en reizen…En wat ga jij doen?
Ik ga alleen op vakantie haha. Ik wilde eerst wel werken, maar ik hoor van anderen (die er op dit moment zijn) dat er op dit moment niet veel werk is. Bij de bijeenkomst zeiden ze, dat er vooral werk is in de grote steden (Sydney, Melbourne, Perth) In de steden werken, todat je genoeg geld hebt en dan weer verder reizen. Maar ik ga binnenkort naar hun kantoor in Alkmaar en misschien dat ik dan nog van gedachte verander w.b.t aanvragen van een werkvisum.
Ik ga via deze organisatie: http://www.backpackers.nl/abp.php
En wil dan mee met de groepsreis. De groep is max 20 personnen. En het is voor de eerste week wel lekker als je allemaal mensen om je heen hebt, die ook onbekend zijn en mensen die je kunnen helpen. De organisatie helpt je met werk en met een bankpas en sofinummer en geeft goede adviezen. Dat lijkt mij heel erg prettig dat beetje hulp in de eerste week.
Weet jij al wanneer je je ticket wilt gaan boeken? En heb je al steden, gebieden waar je graag heen wilt?
Hoi Nynke
Het liefst reis ik in het begin samen, met z’n tweeën gaat dat toch wat makkelijker en gezelliger.
Ik heb me op de site aangemeld voor een bijeenkomst binnenkort, als ik ga dan wil ik wel een paar dingen weten. Misschien kunnen we er samen wel heen.
En ik woon in Ruigahuizen, vlakbij Balk en jij?