wij willen met onze twee kinderen (dan 4.5 en 2.5) naar australie.
Wat is een leuke route voor ons??
en hoe gaat dat met een camper huren en de kosten van zoiets.
wat is handig om heen te vliegen vanuit Amsterdam? ook in verband met de kosten??
Oja ons plan is om 4 maanden te gaan maar dat ligt heel erg aan het kostenplaatje.
Hallo, ook wij gaan met onze 2 kinderen, 3,5 en 1,5 jaar voor 5 maanden naar Australie. Onze vertrekdatum is 30 augustus en de vliegtickets en camper zijn geboekt, wij willen onze reis afsluiten met een week maleisie(strand) ook onze visa’s zijn geregeld. Ook wij zoeken tips en ideeen voor onze rondreis, die begint in Brisbane en dan naar beneden.
wat leuk met jullie gezin naar australie.
jullie hebben dus al een camper gehuurd??
Mag ik vragen waar en hebben jullie het gehuurd voor de hele periode, want wij vinden het best prijzig hoor wat we gelezen hebben.
welk deel van australie gaan jullie heen??
Hoi Karin, wij hebben onze camper gehuurd bij totally campers en we hebben inderdaad voor de gehele reis de camper geboekt (147 dagen om precies te zijn) en ja ze zijn inderdaad aan de prijzige kant, maar goedkoper dan bij totally campers hebben niet kunnen vinden. Ik weet niet precies de prijs (man geregeld) maar het was om en nabij de 12.000 Euro. Wij gebruiken voor deze reis ook ons spaargeld en wat we de afgelopen jaar hebben gespaard en verder doen wij aan de levensloop mee en daaruit wordt ons ‘salaris’ betaald, op deze manier hebben nog extra inkomsten want anders is het niet te doen.
Wij beginnen in Brisbane, want daar halen we de Camper op, nadat we 3 dagen een stopover hebben in Kuala Lumper. Van Brisbane gaan we naar Cairns om dan zuidwaarts te gaan tot aan Adelaide, de precieze route weet mijn man beter te vertellen dan ik, ben er nog niet echt mee bezig. Ik kan wel zeggen dat we niet de Outback en ook niet de Nothern T gaan bezoeken, maar vooral de oostkust. Ik hoop dat je hier wat mee kan.
Prachtige reizen allemaal. Heel verstandig om het te doen als je het geld ervoor hebt. Ook goed om eerst naar Cairns in augustus te gaan maar als je langs de kust wilt blijven zal je wel dezelfde weg moeten terugrijden. Is er een reden om de outback en NT niet te bezoeken? (just curious). Ik neem aan dat je de camper weer in Brisbane aflevert? Ben benieuwd naar jullie routes. Kan misschien nog het eea toevoegen. Wat stranden betreft…de mooiste stranden ter wereld vind je, juist, in Australia.
Yeehaw
De reden dat we de outback en NT niet bezoeken omdat ik er tegen op zag om lange kilometers te rijden met onze kinderen, we hadden gerekend en op sommige dagen zouden we 5 uur door dor landschap moeten rijden om ergens te kom, en dan 2 kinderen te moeten plezieren… en ook de organisatie adviseerde ons om de outback en NT een andere keer te doen, als de kinderen wat groter zijn, ze zouden er nu gewoon niets aan hebben en Australie is een land daar kom je echt vaker naar terug als we de mensen moeten geloven. Op de terugreis naar Amsterdam gaan we eerst nog een weekje (9 dagen) naar Penang om de reis goed af te sluiten. De precieze route zal ik je nog wel mailen.
Wij vertrekken op 10 april met onze dochter van 6 naar Melbourne. We kunnen, ivm met schoolverplichtingen, jammer genoeg niet langer dan 33 dagen weg. Wij hebben 3 binnenlandse vluchten geregeld en alleen accommodatie voor als we aankomen. Verder zien we het allemaal wel. Misschien is dit met 1 kind makkelijker dan met 2(?). We vinden het bijvoorbeeld ook geen probleem om in backpackers te verblijven. Wij vliegen van Melbourne naar Launceston, Tasmanie. Van Hobart vliegen we dan naar Brisbane en van Brisbane naar Sydney. Hier vandaan vliegen we op 11 mei weer naar huis. De binnenlandse vluchten hebben we hier in NL geboekt en wij vonden ze niet duur. We huren ter plekke af en toe een auto en zullen ook wel met excursies meegaan. We hebben in ieder geval genoeg tijd in iedere plaats om een heleboel te gaan doen en bekijken. Natuurlijk had ik ook wel graag naar het Great Barrier Reef gegaan, maar we hebben keuzes moeten maken en wie weet komen we nog wel een keer terug! We zijn in ieder geval nu druk bezig met de voorbereidingen en we hebben er erg veel zin in. Ik wens jullie ook veel succes en plezier met alle voorbereidingen!
Groetjes van Karin
Hoi Karin, inderdaad jammer dat jullie niet langer dan 33 dagen kunnen, maar het is tenminste iets en je komt er vast nog wel een keer…(of meer) En met 1 kind reizen en zeker met de leeftijd van jullie dochter is het iets beter te realiseren. En wij gaan juist nu omdat we niet aan school zijn gebonden, dat zal volgend jaar wel anders zijn en daarom pakken we het nu zo groots aan. Voor jullie schiet het nu aardig op en met met de lage dollarkoers lijkt me dat niet verkeerd. Heel veel succes met de voorbereidingen en we hopen dat jullie een geweldige reis gaan beleven, ik zou zeggen hou ons op de hoogte.
Natuurlijk, 33 dagen is ook niet weinig, maar ik zou best wel iets langer weg willen blijven hoor! Ik ben in 1994 in m’n eentje voor een jaar in Australie geweest en ik ben heel benieuwd hoe ik het nu zal beleven samen met m’n gezin. Op Tasmanie ben ik toen niet geweest, maar het schijnt heel erg mooi te zijn en we gaan hier de oostkust doen. We willen graag naar Phillip Island bij Melbourne, want daar kan je veel doen en zien wat ook heel leuk is voor kids. Eerst wilden we de Great Ocean Road gaan doen, maar we denken dat het voor Maud leuker is om naar Phillip Island te gaan. Puffing Billy staat ook nog op het programma. Vanuit Brisbane willen we nog een paar dagen naar Noosa en ten zuiden van Sydney is er bijv Jervis Bay, wat er prachtig uitziet! De Blue Mountains zullen we ook niet overslaan. Ik vraag me alleen af welke dierenparken we moeten bezoeken. Er zijn er zo veel en ik wil niet in elke stad naar een dierentuin. (lone pine, australia zoo, taronga zoo, featherdale en in Melbourne is er volgens mij ook eentje). Dus als iemand kan vertellen welke we echt niet mogen missen dan hoor ik het graag! M’n verhaaltje wordt alweer erg lang, maar het is ook zoooo leuk om erover te schrijven! Ik ga jullie zeker op de hoogte houden en mochten jullie nog tips hebben, laat het me nog even weten.
Groetjes Karin
Ten zuiden van Noosa is Sunshine Beach (deel van Noosa Heads) Erg rustig en als je nog wat zuidelijker rijdt heb je Perigian Beach met mooie stranden.
GOR is natuurlijk heel mooi en Lorne een van de leukste plaatsjes. Niet zover vandaar is Ballarat en de Goldfields. Wat dierentuinen betreft, wij zijn niet echt liefhebbers maar Australia Zoo bij Beerwah, 1 uur rijden ten noorden van Brisbane) is echt geweldig. De kleintjes kunnen er spelen met de Joey’s (baby kangaroos) en als je naar een dierentuin gaat zou ik deze zeker aanraden.
Yeehaw
Dank je voor de tip! Ik was gisteravond voor de Blue Mountains aan het kijken en het lijkt me leuk om vanuit Sydney met de trein heen te gaan en dan misschien een nachtje te blijven (katoomba?). Is dat een goede optie of is een dagtrip ook genoeg?
Ik ben niet met de trein geweest maar met de auto. Wij hebben diverse dagen in de omgeving van de Blue Mountains doorgebracht en ik zou het zeker niet in een dag doen. De trein gaat over hetzelfde spoor als de beroemde Indian Pacific, maar als ik het mij goed herinner moet je nog een bus nemen om bij de beroemde Three Sisters te komen. Ik zou overwegen gewoon met de auto te gaan, de diverse locaties en uitkijkpunten liggen nogal ver van elkaar. Bij de Three Sisters is een visitorcenter waar je alle gegevens kan krijgen. Wellicht vinden de kinderen de kabelbanen en de scenic railway ook leuk. Vonden wij wel…Trouwens, ook in Dubbo is een leuke dierentuin, kan je met de fiets rond, maar Dubbo ligt weer een heel eind inland.
Yeehaw.
Wij zijn van 20-10 t/m 3-12-2006 naar australie geweest met 2 kinderen 1 jaar en 2jr & 8 mnd.
Naar Alice springs 5 dagen en daarna van sydney naar Cairns.
enkele hoogtepunten:
Mon Repos beach schildpadden eieren zien leggen
(163 km van hervey bay)
Eungella NP vogelbekdier gezien
(140 km van Mackay)
Cape HillsBorough verweesde kangeroes op strand bij camping
Ik heb een heel verslag/schema gemaakt met zelf de km-afstanden.
Wij hadden een Brits Camper merk: pioneer niet groot voor met z’n vieren maar omdat we altijd gingen uit eten konden we met deze camper makkelijk de stad in.
Wij hebben vorig jaar met een tweeling van 1 1/2 jaar voor 3 maanden door Australië gereisd. Echt super en natuurlijk altijd te kort!! Wij hadden in Nederland de vluchten (1 x binnenlands) geregeld. Ook een camper gehuurd voor alle dagen via een australische organisatie. Dit was echt de helft goedkoper dan in Nelderland ergens te boeken. Het was via Campertravel en we hadden een Kea Flip top (klein maar erg praktisch). Zelfs Kea zegt geen beter deal te kunnen maken dan campertravel! Het klein zijn van de camper vonden wij erg meevallen, omdat je eigenlijk altijd buiten bent en wij hebben ook niet veel nodig verder. Het is net wat je wil.
We zijn in Perth geland en zijn via Broome naar Darwin gereden en dan helemaal naar benenden naar Adelaide. Daar hebben we een binnenlandse vlucht gehad naar Brisbane. Van Brisbane zijn we naar Cairns gereden. Wij vonden NT en de outback het mooist. De westkust hebben we ook veel moois gezien, maar hier hadden we in het beign minder goed weer en we konden met de camper niet overal komen. Al sik nog eens zou gaan zou ik misschien liever een 4WD huren met een tent op het dak en een los. Organisaties raadde ons dit van te voren af (net zoals eerder beschreven dat afgeraden werd om NT en outback te doen). Ik vind het jammer dat organisaties dit doen, want het juist mooie gebieden en als je goed voorbereid bent is er niks aan de hand.
Hoogtepunten;
Kings Canyon
Windjana Gorge en Tunnel Creek (met excursie ivm niet te breijden wegen voor onze camper)
Kakadu NP
Flinders Range NP (4wd voor een paar dagen gehuurd)
Tablelands bij Cairns
With sunday islands (een paar dagen gekampeerd op white heaven beach)
magnetic island
ellis beach (lekker relaxen, camper staat direct aan het strand)
Eigenlijk teveel om op te noemen. Het is ook afhankelijk van wanneer je waar bent. W#ant wij zijn op kangaroo Island geweest, maar omdat we in de winter daar waren, was het minder leuk. Maar ik denk dat je tijdens het goede seizoen hier een erg mooi eiland ziet.
Maar oke, alles is dus geweldig mooi, maar het blijft afhankelijk van wat je wilt en wanneer je er bent.
Ik zou in ieder geval zo weer gaan, jammer dat dit niet direct kan.
volgend jaar maart tot mei zijn wij met ons gezin in australie (kinderen 2 en 3,5 jaar) Wij reizen dan van adelaide naar cairns. Wie heeft voor ons de echte aanraders. is er iemand in broken hill geweest of mildura? Welk stukje outback is voor ons echt interessant en goed te doen, georganiseerd of niet? Flinders ranges wel of niet meepakken? Wij reizen overigens met een gehuurde camper (geen 4wheeldrive). Wij gaan waarschijnlijk de camper huren bij totally campers (australiacampers). Inderdaad een hele som geld maar we hebben het er graag voor over. Australie lijkt ons prachtig.
Wanneer gaan jullie naar australie? en weet je inmiddels al welke route het wordt? Wij hebben inmiddels verschillende offertes lopen voor vluchten en camperhuur. (pacificisland, traveldeals, australiacampers en kroostenco) Binnenkort kunnen we de vlucht dan boeken. nadeel is dat verschillende aanbieders wel goedkopere vluchten aanbieden maar dan wel weer verplicht met landarrangement (camperhuur).
zelf doen we ook het top end niet en ook centraal australie niet. We zijn op dit moment nog geen ervaren reizigers. Voor mijn gevoel moet je wat meer ervaren zijn om met kleine kinderen door de outback te reizen. Tuurlijk lukt dit prima met goede voorbereiding maar op dit moment kiezen we voor de veilige kant. De tweede route (perth, broome, darwin, alice springs, adelaide) bewaren we voor een volgende keer australie… want ik heb al vaker gehoord, als je eenmaal geweest bent kom je steeds terug.:teeth:
Wat is een goede plaats/aanbieder om te duiken? Mijn man wil zijn PADI daar graag halen. Ik en de kinderen willen ons vermaken in de omgeving en even genieten van de rust in ons schema.
wat ligt er verder in de planning? adelaide, kangaroo island, great ocean road, melbourne, soevereighn hill, blue mountains, sydney, lamington np, australian zoo, fraser island, whitsundays, atherland tablelands, cape tribulation.
Wij zijn wel ‘‘ervaren’’ reizigers. Maar nog niet in Australië. Wij hebben met z’n tweetjes (in 2001/2002) een reis van 13 maanden gemaakt door Azië. Nu ons kindje bijna 3 is begint het bij ons weer te kriebelen. We gaan weer op reis!!! Nu voor 7 maanden en natuurlijk weer naar ons geliefde Azië. Maar we willen in die 7 maanden ook 8 weken naar Australië.
Jullie gaan maart en april naar Australië. Ook ongeveer 8 weken?
Wij zaten te denken om van Adelaide naar Brisbane te gaan. We willen een auto huren gaan kamperen. We vinden het heel lastig om in te schatten wat te doen is in 8 weken. We houden wel van relax reizen. Jullie doen een stuk meer in die weken. Misschien ook een idee voor ons. Of gaan jullie veel langer?
Wel leuk al die voorbereidingen he!!
Groetjes,
Natasja
wij gaan 9 weken in totaal. We hebben ons laten vertellen dat het goed te doen moet zijn om in 9 weken van adelaide naar cairns te rijden. Ga er een beetje vanuit dat dit idd ook het geval is. Vind het lastig in te schatten. Als we het ergens langere tijd rustiger aan willen doen zal dat ten koste gaan van een andere plek. maar dat weten we van tevoren en vakantie is vakantie.
Wij gaan ook nog 2 weken naar maleisie. Dus toch ook een beetje azie. Ben heel benieuwd. Al het voorbereidende werk is heel leuk… Geniet ervan.
Wanneer gaan jullie reizen? Zou wel leuk zijn als we elkaar een keer in australie of maleisie tegen zouden komen haha.
Onze reis begint eind december en eind Juli willen we weer terug komen. Rond februari/maart willen we in australië zijn. Dus wie weet,misschien zien we elkaar nog!
In Maleisië kan je trouwens heel goed reizen/backpacken. Wij willen daar ongeveer in juni zijn,dus daar zullen we elkaar zeker niet zien. Of het moet jullie zo goed bevallen dat jullie nog een paar maanden extra blijven,haha!!!
Wij zullen de route in Australië nog een keer goed bekijken,misshien kunnen we wel wat meer doen.
In principe zou je al in Adelaide moeten bepalen welke route je gaat nemen. Behalve veel wineries ten oosten van A… is er het Fleurieu Peninsula. Prachtig gebied en een mooie tijd van het jaar. Dan is er ook nog Kangaroo Island. Alleen met Thrifty huurauto’s mag je er op (tenzij dat veranderd is). Hertz verbood dat. Van A zou je helemaal langs de kust kunnen rijden. Robe-Mt. Gambier-Gor-Melbourne-Canberra-Sydney-Cairns. In FNQ is het tot mei luchtvochtig en het kan er regenachtig zijn. Juni t/m september is de beste tijd daarvoor. Vergeet niet om in Victoria Grampians NP te bezoeken. Erg fraai en niet zover van de kustweg af.
De Flinders Ranges werden ook genoemd en Broken Hill en Mildura. Zeker de moeite waard en alle drie worden ze Outback bestemmingen genoemd. Met de tijd die jullie hebben zou je dus eerst naar de Flinders Ranges kunnen gaan vanaf Adelaide, dan naar Broken Hill (vergeet een bezoek aan Silverton niet), vervolgens Mildura (confluence of Darling en Murray river bij Wentworth) dan naar de Grampians en naar de kust bij Port Campbell (of nog eerder) Dan GOR. Melbourne etc.
Het is natuurlijk moeilijk om een beste route samen te stellen. Die bestaat niet. Er zijn te veel mogelijkheden. Het hangt dus van je persoonlijke voorkeuren af.
Yeehaw