Hallo,
Wij plannen een reis van 2 maanden in Australië, even helemaal weg met ons gezin. Ons gezin dat zijn: mijn man en ik + onze 2 kinderen van 3 en 5.
Ik ben volop aan het lezen en opzoeken en botste op dit interessante forum
Het basis idee: 2 maanden met een camper tijdens de maanden november-december. We willen graag een erg rustig reistempo, het hoofddoel is immers om te ontsnappen aan het dagelijkse ritme. Australië leek ons een prima bestemming voor deze reis.
Gezien de periode van het jaar onderzoeken we volgende routes in het zuiden:
- vliegen op Perth - 14 tal dagen met de camper een tour maken in zuidelijke richting - vlucht van Perth naar Adelaide - camper tot Brisbane - terugvlucht naar België
- Perth overslagen en meteen vliegen op Adelaide - camper tot Brisbane
- Perth overslagen en meteen vliegen op Adelaide - camper tot Cairns: riskeren we eind december regenseizoen in Cairns en omgeving?
- vliegen op Sydney - enkele dagen Sydney - binnenlandse vlucht Adelaide en dan optie 2 of 3: de vliegconnectie met Sydney is beter + dan zouden we Sydney kunnen verkennen zonder de camper, dat lijkt ons handiger
We zijn vooral op zoek naar rustige, mooie omgevingen, afwisseling NP en stranden, en willen wat weg blijven van het platgetreden pad van feestende backpackers en drukke surfersoorden - ongetwijfeld ook heel leuk, maar niet wat wij in gedachten hebben. Vandaar dat Perth en omgeving bv al een goed idee leek. Alle info/bedenkingen bij deze routes zijn welkom! En antwoorden op de vraag of het haalbaar/handig is om Sydney enkele dagen te verkennen met een camper: zijn er campings voldoende nabij gelegen? Of andere tips?
Heel erg bedankt!
Lizzy