We willen als gezin (2 volwassenen + 3 kids in de leeftijd van 6-14) in de zomer van 2011 of '12 een dag of 25 door Australie gaan reizen. Alle tips zijn welkom. Reizen per camper of auto? Welke route? Oost of West? Na veel gesurf op het www zie ik door de bomen het bos niet meer. We zijn bereisd, maar dit zal onze 1e Australie-ervaring zijn. Veel dank.
Hallo Gerton,
wij hebben als gezin met 2 kinderen (13 en 11 jaar) 2 trajecten gedaan in 4,5 week met een camper. Van Brisbane naar Cairns, binnenlanse vlucht van Cairns naar Alice Springs en van Alice Springs naar Darwin. De Oostkust is erg mooi en je hebt daar enorm veel mogelijkheden. Wij hebben bijvoorbeeld de wilde dolfijnen gevoerd in Tin Can Bay, op het Great Barrier Reef gesnorkeld bij Lady Musgrave Island (boot vanaf Town of 1770), Magnetic Island bezocht en de Atherton Tablelands. En dat zijn maar enkele van de vele mogelijkheden. Met 25 dagen heb je genoeg tijd om de Oostkust te bezoeken. Hoe de Westkust is kan ik niet vertellen omdat we daar niet geweest zijn. Ik herken overigens het gevoel wel dat je door de bomen het bos niet meer ziet, maar laat je daardoor niet ontmoedigen. Wij hebben van tevoren internet afgezocht naar leuke attracties en tips en ter plekke een keuze gemaakt. Wij kwamen onderweg ook vaak in gesprek met andere reizigers, vaak Australiers, die ons dan weer tips gaven. Gewoon de route aanpassen en genieten! Reizen met de camper is ons goed bevallen. Je bent flexibel en hebt alles bij de hand en je kunt je route gemakkelijk aanpassen.
Heel veel dank voor je reactie! Mag ik vragen waar je de camper gehuurd hebt en of het lastig was deze te besturen? Vond je gemakkelijk een parkeerplek als je het rijden beu was? Ik voel veel voor een camper omdat het je vrijheid aanzienlijk vergroot en ik het sowieso na een week beu zou zijn om iedere keer een koffer in- en uit te pakken!
Hallo Gerton,
wij hebben de campers (2x een Apollo) via Pacific Island Travel geregeld. We hadden een 4-persoons gevraagd (en betaald) maar hebben op beide trajecten een 6-persoons camper meegekregen. Dat was wel prettig want daardoor hoefden we niet steeds het 2e bed op- en af te breken. Het formaat was wel erg wennen, het is toch een groot voertuig. Besturen was verder geen probleem, ook het links rijden niet. Op het laatst had ik bijna niet meer door dat ik met een groot voertuig op pad was. Parkeren heb ik niet als lastig ervaren, de wegen en steden zijn ruim opgezet. Australiers hebben zelf ook enorme campers en caravans dus de campings zijn daar ook wel op ingericht. Overigens is de 4-persoons Apollo-camper maar een klein beetje kleiner dan de 6-persoons. Nadeel van onze Apollo-camper was de zitpositie voor de kinderen. Hun raam zat vrij hoog en er zat een muggengaas voor. Daardoor konden ze onderweg weinig zien. Wij hebben onderweg ook een Britz-camper gezien die de perfecte oplossing had. Deze camper had een dubbele cabine met dus 2 voorstoelen en daarachter een bank. Daardoor een prima plek met uitzicht voor iedereen. Als ik dat eerder had geweten, hadden wij die genomen. Ik heb het nog even opgezocht, dat is de Britz Renegate.