Australie

Hallo iedereen,

Vorig jaar ben ik voor maand naar Australie geweest, en heb daar in en rond om Cairns gezeten. Dit is me zo goed bevallen dat ik volgend jaar weer terug wil, maar dan voor de oost kust. Ik zou graag 2 maanden willen gaan. ik zit er aan te denken om dan 4 weken voor de oost kust te pakken dan voor 3 weken naar Nieuw - Zeeland en dan terug over Fiji. Nu zit ik nog met een paar vragen, en hoop dat iemand van jullie mij hiermij kunnen helpen.

1. Wat voor ticket kun je het beste boeken? A’dam - Sydney en dan vanuit cairns naar NZ en door naar Fiji? of kun je ook een ticket kopen met deze landen in begrepen?

2. Wat voor budget kan ik aanhouden voor 4 weken oostkust ( met een mini camper,) paar weken NZ en fiji?

3. En in welk jaargetij kun je het beste gaan?

Alvast bedankt voor alle hulp.

Gr.Twan.

Hé Twan,

Ik zat eraan te denken om jan-febr en maart te gaan voor 3 maanden de Oostkust langs te gaan in OZ maar deze combi lijkt me ook prima!

Periode begin 2013 is goed. Ik ben begin dit jaar ook 3 maanden in Sydney geweest om tennisles te geven. Wil nu wat meer gaan rondtrekken.

Hoop dat er meer mensen reageren die iets meer kunnen vertellen omtrent kosten.

Groet,
Paul

Wij gaan oktober november naar australie, beginnen in perth, dan door naar darwin, alice springs, cairns en dan met de camper door naar sydney. De huurprijzen van een camper zijn per week verchillend afhankelijk welk type. Wij betalen nu 40 euro per dag voor de camper, dit is redelijk goedkoop, houdt er ook rekening mee dat je hem op een andere plaats in kan/wilt leveren. ik zou dit bij een reisbureau regelen, zei zoeken dan de goedkopere weken op en overleggen met jou. Vraag ook zelf naar een bugdet camper, de reisbureau’s in Nederland zijn daar vrij moeilijk in en ben nog niet 1 tegen gekomen die alle goede info gaf. Controleer dus alles zelf! Houd verder bij je auto’campers rekening mee met een valeu pak. dit dekt de verzekering gelijk en heb je campeer spullen erbij… succes en hoop dat je er wat aan hebt.

Ga voor vraag 1 eens langs bij een Kilroy winkel.

Op vraag 2 vind je wellicht antwoorden in het Australië-forum en NZ-forum, het forum van Lonely Planet (gebruik Zoek / Search!), en ook via Google met termen als ‘budget for Australia selfdrive’, ‘cost of living australia’, ‘budget for australia’, etc etc.

Hallo Twan, ik kan helaas geen antwoord op je vragen geven maar ik heb wel een vraag: wij - mijn man en ik - gaan over 2 weken naar Cairns en huren daar een camper. Heb jij dat ook gedaan? Ik zoek nu National Parks ten Noorden van Cairns om daar te camperen, heb jij daar ervaring mee? Alvast bedankt voor een antwoord. Groetjes, Matje