Hai medereisliefhebbers,
Dit jaar willen mijn vriend en ik voor 4 weken de oostkust van Australie bezoeken. Het wordt onze eerste aussi trip, dus ik kan alle tips en adviezen gebruiken. Het is de bedoeling dat we half september vertrekken tot half oktober, een kleine maand zeg maar. Is het te doen om
de route Cairns-Sydney in 4 weken af te leggen (waarvan de laatste 3 dagen in Sydney, dus eigenlijk 3,5 week voor het reizen van plaats naar plaats)? Verder heb ik het vermoeden dat reizen met een camper voor vele australie bezoekers de voorkeur heeft, is dit daadwerkelijk aan te raden boven een ‘normale’ auto+ hotels/motels? Het budget wat we voor ogen hebben (inclusief de retourvlucht Nederland-Australie) is zo een €4500,-, max €5000,- per persoon. Oftewel €10.000,- met z’n tweeen. Is dit te doen of een totaal onrealistisch plan? Qua bezienswaardigheden lijkt het ons leuk om cultuur, natuur en activiteiten af te wisselen. Misschien klinkt het vreemd, maar duiken is niet ons ding. Snorkelen daarintegen past wel binnen onze wensen. Alle ervaringen/tips/adviezen zijn welkom! Inzoverre het mogelijk / wenselijk is heb ik nu voor ogen om te vliegen van Amsterdam naar Cairns, vanuit daar rond te trekken met auto/camper richting Syndey, en vanuit Sydney terug naar Nederland te vliegen. Wij zijn trouwens de 30 (net) gepasseerd, misschien handig om te weten. Zon, zee en zuipen op een (party)boot is niet meer ons ding zeg maar haha…