Budget activiteiten

Mijn vriend en ik vertrekken over twee weken voor een ‘wereldreis’. Onze laatste stop is Australië!

We willen van Melbourne naar Cairns rijden in 6 weken tijd en daarvoor heb ik ook een al een route gemaakt. We gaan dit met een camper doen en vervolgens overnachten op campings.

We zijn nu aan het kijken voor het budget, hoeveel geld we ongeveer gaan uitgeven. We willen natuurlijk ook graag activiteiten doen en mijn vraag is of jullie nog tips hebben voor dingen die we echt moeten doen. En hoeveel geld zouden we ongeveer apart moeten houden voor deze activiteiten?

Hoi,

Wat leuk! Ik lees even mee, wij zij van plan om volgend jaar naar Australie te gaan en wij willen dan met een camper van Cairns naar Sydney. Wij hebben alleen geen idee hoelang we hier voor moeten uit trekken…
Hebben jullie vanuit NL al een camper geregeld? Zoja via welke site?

Groetjes Maaike

Hallo,

ik vroeg me af in elke tijd jullie in Australië zijn. Dat kan voor de routeplanning nog wel iets uitmaken. Wat de tijden betreft is Melbourne - Cairns in zes weken goed te doen en zou je voor Sydney - Cairns vier weken moeten uittrekken om het redelijk relaxed te doen.

Hoi Maaike,

We hebben op dit moment nog geen camper geboekt, maar zijn wel van plan om dit vanuit Nederland te doen! Je moet eens kijken op de site van Kilroy, daar staan campers voor goede prijzen :slight_smile:

Hoi SanneBart,

Bedankt voor de tip. Wij gaan in ieder geval ons ticket bij killroy boeken, ik zal eens kijken naar campers.
Bedankt voor de tip.

Groetjes Maaike

Hoi Willem,

Wij willen eind november 2015 naar Tasmanië (2 weken, ik heb daar familie wonen) en dan in december naar Alice Springs (4-5 dagen Outback) en dan het stuk Cairns-Sydney doen. Het liefst vieren wij dan Oud&Nieuw in Sydney, maar misschien zijn er nog andere leuke tips om oud en nieuw te vieren?

Groetjes Maaike

Hallo Maaike,

hier een eerste reactie. Tasmanië in november is redelijk safe en als je er familie gaat bezoeken ga je er toch heen. Neem wel iets warms, lichts (fleece ofzo) mee want het eiland ligt veel dichter bij de Zuidpool en dat kun je merken. Gemiddeld halen de temperaturen in november/december de 20 graden niet of nauwelijks. Daarna kun je dat fleece vest of jack wel weer opbergen want Alice Springs en Cairns in december zijn erg warm, zeg maar heet. In Cairns zit je ook in de ‘build up of the wet’, wat bekent dat het warm en vochtig is met kans op dikke buien, cyclonen en wat dies meer zij. Kun je ook iets meer aangeven hoe je planning is? Als je in december Alice Springs wilt doen en oudejaarsavond in Sydney vieren, moet je van Cairns naar Sydney aardig doorrijden.
Het beste zou zijn een dagplanning te maken met alles wat je onderweg zou willen zien en doen. Cairns, snorkelen en Kuranda, heel misschien Daintree, dan de Atherton Tablelands Waterfall Way, de Whitsundays, Fraser Island, Brisbane (1 dag is genoeg), Nimbin (leuk) de Dorrigo Bellingen Waterfall Way (heel anders dan die in de Atherton Tablelands) paar dagen Blue Mountains, paar dagen Sydney.
En ja, het schijnt iets speciaals te zijn, oud en nieuw in Sydney. Maar daar kan ik niets uit de eerste hand over zeggen. Je wilt niet weten waar wij een aantal jaarwisselingen in the middle of nowhere beleefden.
Succes en veel pret bij het plannen.
Je pb heb ik ontvangen.

Ook ik lees graag mee, aangezien wij ook de route cairns / Sydney gaan maken met een camper. Ben in 2011 maar 2 weken in Australië geweest en wist toen al dat ik terug wilde gaan.
De route heb ik intussen wel op papier. Dankzij veel tips, nog bedankt daarvoor (Kees)
Maar ook door veel te lezen op dit forum kom je veel te weten.
Wij zijn er alleen nog niet uit waar en wat voor camper we zullen huren.
Ook moeten wij nog tickets boeken. Maar daar hebben we nog even de tijd voor. We gaan pas juli 2016.
Zie toch veel verschillende prijzen voorbij komen. Misschien dat de vakantie beurs hier nog wat tips voor heeft.
Na onze aankomst gaan we nog een weekje naar Auckland waar vrienden van ons wonen.
Nu hoor ik soms dat je dit beter in een ticket kunt boeken.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee.
Jullie alvast veel plezier met jullie reis.

Gr casper

Hallo Casper,

Ik denk dat een vlucht die je hier boekt voordeliger is. Cathay Pacific heeft een vlucht naar Australië inclusief een lange stopover in Hongkong en een vlucht naar Auckland. Wij hebben dat ook ooit gedaan. Kwamen 's ochtends vroeg in Hongkong aan, werden naar een soort hostel (wel 2-persoonskamer) gebracht, hebben een paar uur geslapen, daarna city tour gedaan, gegeten en 's avonds weer naar vliegveld. Kijk eens hier: http://www.australianbackpackers.nl/Cathay_Pacific_Individueel_

Enne, heb je het echt over juli 2016? Dan ben je wel heel mooi op tijd.

Succes,

Willem

Hoi Willem,
Dank je voor tip over de tickets, ik heb ze al een mail gestuurd met wat vragen.
En inderdaad is juli 2016 nog ver weg maar dat maakt het voor ons des te leuker om naar toe te leven (sparen)
Maar de tickets boeken kan over een jaar al dus en die is ook zo voorbij.
Ik heb het er al regelmatig over met mijn kinderen en die worden alleen maar enthousiaster.
Zoals ik al zei weet ik de route al ongeveer. Maar ook die zal best nog wel een keer aangepast worden. Maar dat maakt niet zo veel uit.
Belangrijkste voor mij is nu om ongeveer een prijs te weten wat ons de tickets en de camper gaan kosten.
Dit zijn toch de hoogste kosten.
Ik zak nog regelmatig op de site te vinden zijn om leuke tips te verzamelen.

Gr casper