Met een gezin naar australie

is idd heel lastig om een mooie route uit te zoeken. Er is zoveel te zien en te ontdekken. Wij zitten idd te twijfelen van of adelaide omhoog naar flinders ranges, broken hill en dan bij mildura naar beneden. Maar eigenlijk willen we kangaroo island ook niet missen. Dat lijkt ons juist weer heel leuk voor de kinderen. Maar ja we moeten waarschijnlijk wel keuzes maken. lastig hoor. Toch nog maar eens verder verdiepen.

Hallo allemaal!

Wij zijn alweer terug, hebben onze reis weer gehad. Het was wel weer helemaal te gek en alles is heel goed gegaan. In Melbourne hebben we een dag rondgekeken. Met Puffing Billy door de Dandenong Ranges, waar we de eerste kookaburra hebben gezien. Voor kinderen erg leuk. Verder zijn we op eigen houtje met de bus naar Phillip Island gegaan, naar Cowes. Daar zijn we 2 nachtjes gebleven en hebben op de 2e avond de penguin parade bezocht. We vonden P.I. echt de moeite waard. We hebben er fietsen gehuurd en heerlijk gefietst, oa naar het koala park. Daarna naar Launceston op Tasmanie gevlogen. We vonden het een leuke plaats en de wandeling door de Cataract Gorge erg mooi. Hier hadden we een auto gehuurd en deze zouden we 5 dagen later in Hobart weer inleveren. Prachtig eiland hoor, en zo heerlijk rustig! We zijn via de oostkust naar Hobart gegaan en hebben overnacht in Launceston, Bicheno, Swansea, Richmond, Taranna en Hobart. Freycinet NP was fantastisch. Het uitzicht op Wineglass Bay was geweldig. M’n vriend is daarna in z’n eentje naar beneden gelopen omdat we dachten dat het voor onze dochter wat te ver zou zijn. Wij gingen weer terug, maar achteraf hadden we best mee kunnen gaan, want het was wel te doen. Richmond was een gezellige plaats, Port Arthur was zeer de moeite waard en in Hobart hebben we ons ook goed vermaakt. Toen naar Brisbane gevlogen, waar het 10 graden warmer was dan op Tasmanie. Dat was wel weer even wennen zeg, 19 of 29! Hier zijn we een paar nachtjes bij kennissen geweest en zij hebben ons de leuke plekken van de stad laten zien. Wij hebben daarna de bus naar Noosa genomen om daar 3 nachtjes in een resort te verblijven. Helemaal super was het. We hebben de kustroute gewandeld in het NP en onderweg de dolfijnen uit het water zien springen en een bootje gehuurd waarmee we de rivier op konden. Ook erg leuk. Na Noosa weer terug naar Brisbane en toen het vliegtuig weer genomen. Dit keer naar Sydney, onze laatste stop. Hier aangekomen had ik een stuk minder energie en puf, aangezien we op Phillip Island er achter waren gekomen dat er een 2e kindje onderweg is! Ik was doodmoe en dat was jammer omdat ik eigenlijk nog zoveel wilde zien en doen. We hebben overnacht in Manly en dat was leuk. We zijn natuurlijk de stad in geweest. De botanische tuinen vonden we prachtig. In het oude gedeelte van de bieb ligt een oude “kaart” van Australie en Tasmanie op de vloer en daar staat in oud nederlands de tekst bij. Wij gingen in de bieb onze email checken en een medewerker wees ons hierop. Vonden we erg leuk van die man. Verder hebben we een excursie gedaan naar de Blue Mountains, hebben gewandeld naar North Head (Manly), wat erg mooi was en in Manly zelf hebben we skeelers gehuurd. Eigenlijk is dit nog de beknopte versie van de reis, maar anders wordt t wel erg lang. Ik wilde jullie in ieder geval even vertellen hoe het was. Het viel ons wel op dat er vaak weinig prullenbakken te vinden zijn, maar wel heel veel openbare toiletten (waar ik heel erg blij mee was!). We hebben 1 dagje een beetje motregen gehad en voor de rest alleen maar mooi weer, tussen de 18 en 29 graden. Aangezien het toch herfst was koelde het in de loop van de middag wel weer snel af, maar voor onze manier van reizen was het helemaal perfect. We hebben wat dat betreft weer erg veel mazzel gehad!
Groetjes van karin

klinkt geweldig zeg! Heb er nu ook al veel zin in. Laat ook rustig je lange versie maar lezen hoor :wink: vindt het heerlijk om reizigersverhalen te lezen over australie.
Onze begin route is waarschijnlijk nu vanaf adelaide eerst richting kangaroo island, vervolgens terug langs adelaide naar het oosten: mildura en vandaar richting de grampians np GOR, melbourne, wilsons promontory, bij lake entrance omhoog door de snowy mountains via canberra naar de blue mountains naar sydney.

Wij hebben vandaar uit twee opties: doorrijden via brisbane naar Cairns en dan terugvliegen via brisbane naar maleisie. Voordeel is dat je niet hoeft te vliegen, geen in uitpakken van bagage
Of van Sydney vliegen naar cairns en terugrijden naar brisbane (waarna terug via maleisie) voordeel meer tijd in overig traject. Hotel in Sydney ipv camping
Wat zouden jullie aanraden? Wat Moet er gezien worden in het traject sydney brisbane?

Daarnaast is mijn volgende vraag: Wij reizen mogelijk langs Canberra. Hoe leuk is Canberra en hoe leuk is Canberra voor kinderen? (overigens ook graag tips over mustsee dingen in adelaide, melbourne, Sydney, Brisbane en Cairns)

???

verkeerde knop gedrukt :tear: . Moet onder stuk van met gezin naar australie.

Hi Karin.
Bedankt voor je tripreport, heb het met veel plezier gelezen, en je komt vast nog wel eens terug. Ik heb een vraag. Hoe zijn jullie naar Tasmania gegaan vanaf het vaste land? Hebben jullie zelf een vlucht met bv Virgin Blue geregeld of dat in Nederland al besproken? Thx. Yeehaw.

We hadden in NL de (3) binnenlandse vluchten al geregeld. Van Melbourne naar Launceston vlogen we met Tiger Airways, de andere vluchten met Virgin Blue. We hadden dit al op tijd vastgezet (in november) en bijv de vlucht van Melbourne naar Launceston kostte in totaal AUD 122 voor ons drietjes.

Da’s niet duur!! Bedankt voor de info

Hallo Karin (en de rest op 't forum ;)),

Erg leuk om te lezen hoe jullie door Australie hebben gereisd. Wellicht dat ik door jouw verhaaltje ook wel enkele dingen ga overnemen. Ik hoop namelijk volgend jaar met m’n gehandicapte broertje (20) naar Australie te gaan. Dat betekent nu al flink veel dingen lezen over welke richting we op willen - maar 't is lastig. Ik denk dat we maximaal 4 weken kunnen blijven (maar volgens mij kan je er ook wel 4 maanden of 4 jaren doorbrengen, zonder enig probleem).
Heeft er nog iemand tips voor me?

Amarinsk

Hi Rixiane, welkom op het forum.
Ik denk dat het het beste is om een nieuwe topic te plaatsen dan zullen misschien meer mensen je vraag lezen. Het is belangrijk te weten welke tijd van het jaar je gaat en wat je wil gaan doen. Australia is enorm groot en de mogelijkheden zijn onbeperkt dus je vraag is wat algemeen. Ga je een autoreis maken of wil je binnenlandse vluchten ingelasten. Hoe is je budget etc. etc.
Yeehaw

Wat leuk om al die verhalen te lezen. Wij hebben het plan om met onze twee kinderen (dan 2 en 4) volgend jaar april drie maanden naar Australie te gaan. Mijn man twijfelt alleen nog wat (met name het lange vliegen) ik denk zelf dat dat op zo’n lange periode reuze meevalt (we zijn eens voor een weekje op en neer geweest, dat is wel wat anders).
De camper bij totally campers heb ik veel gelezen. Maar waar boeken jullie je vlucht? En wat heb je eerst gedaan (ivm met beschikbaarheid etc).
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Cindy

Wij hebben verschillende offertes lopende gehad maar qantas nederland was toch echt de goedkoopste voor ons omdat we ook een binnenlandse vlucht in de reis willen opnemen. Doordat we vertrekken voordat mijn jongste dochter 2 wordt reizen we goedkoper. Het zal echter wel afzien doordat ze de hele vlucht bij ons op schoot moet zitten. (maar ja in welk werk verdien je bijna 800 euro door 24 uur werk te doen??)
Wij boeken eerst de vlucht en gaan dan de camper vast leggen. Totally campers heeft ook een nederlandse tak: australia campers. Hier krijg je veel adviezen over het klimaat en de te volgen route. Deze week gaan we de reis vastleggen.
wij gaan van adelaide naar cairns in 8 weken tijd. Daarna 1 week red centre (vliegen op alice springs en vertrek van conellan airport (uluru)) om vervolgens nog 18 dagen in de omgeving van perth te vermaken.
Wij zitten alleen nog te twijfelen over het verblijf en transport in het red centre. Wel of geen camper, wel of geen resortovernachtingen, 4wd of 2wd en welke route in het red centre. (ons lijstje tot nu toe: liefst alice springs, western mac donellranges, kings canyon en tot slot uluru/kata tjuta)

veel succes met je man ompraten! De reis lijkt ons iig fantastisch.

Ik wist niet dat Quantas ook vanuit Nederland werkte. Bedankt voor de tip. Wij willen ook een binnenlandse vlucht erbij in, van Alice Springs naar Brisbane. Australia Campers had ik inderdaad al gevonden. We gaan 8 november iig naar hun infodag. Welke periode gaan jullie?
Wordt helemaal enthousiast van alle verhalen.

wij gaan maart april mei 2009 en iig ook naar de infodag 8 nov.
Welke route hebben jullie in gedachten?

Darwin-alice springs. Dan vliegen naar Brisbane en weer omhoog naar Cairns. Of misschien een andere volgorde. Maar wel die gebieden (top end, binnenland en queensland). En ik wil eigenlijk nog een farmstay ergens tussen. Lijkt me erg leuk. Waarschijnlijk bij Brisbane.
Is er nog wat ruimte op vluchten enzo of zijn we dan al laat? We moeten het nog op het werk regelen :wink:

er is nog steeds ruimte op de vluchten. Geen probleem hoor.
wij zorgen er juist voor om in brisbane te beginnen en dan naar het noorden en top end. Dit ivm wet season tm april.

Wij zitten nog steeds te dubben. Perth voor een aantal dagen of juist naar het top end de laatste week. Lastig hoor! Ben je al eerder in darwin en omgeving geweest? Is dat te doen met kleine kinderen ivm de warmte en de muggen?

leuk om in april in queensland een keertje te meeten?

Fwiw: We hebben inmiddels de vluchten naar Australia geboekt met Malaysian Airlines. Amsterdam-Kuala Lumpur. 2 dagen KL. Vlucht naar Melbourne. Virgin Blue naar Tasmania. Jetstar naar Sydney. Met de auto naar Perth. Met de auto naar Adelaide (of we nemen de Indian Pacific)en terug via KL. Qantas vliegt via London geloof ik en dat is weer een extra stop. De vluchten Amsterdam-Australia waren Euro 2990,-- met zijn tweeen en daar waren alle extra kosten bij inbegrepen. Als je nu zou boeken wordt het waarschinlijk duurder ivm de brandstofheffingen. We vliegen terug op 11 april en vertrekken 8 februari 2009. Dit is onze 6de reis naar Australia en we hebben het gehele rondje gemaakt en van noord naar zuid via de oostkust, middendoor en langs de westkust. Onze vluchten hebben we altijd gemaakt met Singapore Airlines of Malaysian Airlines. Nooit problemen gehad en altijd op tijd. De autohuur is zoals altijd bij Hertz. Dus als iemand over routes iets te vragen heeft…Ik ben ook een aktief lid van Tripadvisor dus kan vaak mensen helpen.

Hoi Nyca,
Nog nooit in de omgeving van Darwin geweest, dus ik weet het niet, maar ik heb gelezen dat in 'the dry season (vanaf mei) de vliegen minder zijn??
Als we ergens tegelijk zijn zou het inderdaad leuk zijn elkaar tegen te komen. Maar We hebben nog wel wat obstakels te nemen. Ik kan waarschijnlijk wel ouderschapsverlof opnemen, maar bij mijn man op het werk doen ze daar nogal moeilijk over (ook al is het een recht), dus dan misschien baan opzeggen. Maar dat zijn wel keuzes… Hoe doen jullie dat?
Ik moet wel zeggen dat hoe meer ik lees op internet enzo, hoe enthousiaster ik word.

Wij nemen allebei zowel vakantiedagen, overuren(ik) en restant aan ouderschapsverlof op. Wist je dat als je deelneemt aan de levensloopregeling je het onbetaalde ouderschapsverlof belastingtechnisch toch deels vergoedt krijgt? Ik meen de helft van het minimumloon per uur, komt neer op zon 3,5 euro per uur ouderschapsverlof. Tja alle beetjes helpen he?
Ouderschapsverlof mogen ze ip niet weigeren bij de werkgever. Het is namelijk wettelijk geregeld dat je hier gebruik van mag maken. Bovendien is het niet in de vakantieperiode dus een beter moment is er voor zijn werkgever niet toch?
Overigens probeerde mijn mans werkgever er ook op in te praten dat hij korter op vakantie ging. Dat was echter voor ons geen optie

klopt dat het een recht is. Bij onze oudste dochter heeft hij het opgenomen 1 dag per week. Wilden ze eerst ook niet aan, maar uiteindelijk toch toegegeven. Maar nu 3 maand is weer een ander verhaal. En het is wel een recht, maar als ze je vervolgens het werken niet echt prettig maken wordt het wel lastig. We gaan maar es even kijken hoe we dit gaan aanpakken.