Ik Mis Oz En Nz!

Originally posted by Gast: mariel@02-11-2003, 00:29:21
** Hai hai,

een jaar ben ik nu terug van mijn reis door australie en nieuw zeeland.
Het klinkt misschien raar, maar ik heb nog steeds problemen met het weer thuis aarden. Ik mis het reizen en de vrijheid die ik had. Ik heb er echt een deel van mijn hart achtergelaten. Hier in NL ben ik bijna alleen maar aan het werk en de vrienden die ik hier heb snappen het niet zo, maar zij hebben het ook niet meegemaakt.

Ik vraag me af of er mensen zijn die dit herkennen. Dan zou ik er graag eens verder over kletsen… Of misschien zijn er mensen die tips hebben hoe ik hier een beetje overheen kan komen? Het is niet zo dat ik depressief ben ofzo, maar het is zo’n rotgevoel…

Groetjes,

Mariel **

hoi hoi,

overheen komen…mmmm…wil je dat?

ik weet niet wat je allemaal hebt meegemaakt en hoe je leventje er nu uit ziet maar jij bent de beste persoon om uit te maken waar je je het beste voelt en waar je denkt een nieuw leven te kunnen opbouwen, met of zonder (liever niet natuurlijk) de mensen waar je van houdt.

Soms moet een mens eens weg. Naar een andere plek. Nieuwe gezichten, nieuwe horizonten en zo meer…

Of je depressief bent of niet…is dat zo belangrijk? Mmm…
als je ergens anders iets nieuws begint kan dat misschien je depressie wat verminderen en je wat opbeuren.

Ofwel komt er een of andere superstar morgen jouw kamer binnengewandelt voor een babbel. Stel je voor zeg!!!

Het leven zit vol verrassingen. (Heb ik dat gezegd?)

doei

Ha, er overheen komen? Succes! :frowning:

Ik ben nu 3 jaar terug uit OZ (3 jaar!!) en heb in de tussentijd vanalles gedaan, vast werk, relatie gehad, zelfs een half jaar in de VS gewoond… maar ik ben er nog steeds niet overheen…
Ik mis het gevoel van vrijheid dat ik daar had, net als jullie. Ik had daar zelfs een vaste baan in Sydney gedurende een half jaar, maar het hele leven daar is gewoon beter dan hier (voor mij dan)
Ik ben net terug van een maand in Thailand en kreeg daar weer hetzelfde gevoel als in Oz: Vrijheid

Dus ja, ik vrees dat ik toch eens moet gaan kijken of er mogelijkheden zijn om weer terug te gaan, voor langere tijd. Voorgoed, daar wil ik nog niet aan, maar 1 of 2 jaar… dat wil ik wel graag!

kan iem mij het emailadres doorsturen van die wirdo want amai die heeft nog al wat achter de rug, echt petje af voor hem
laat iets weten op nicoscattino@hotmail.com
tnx ciaooooooooooo

Hi,

Ik weet hoe sommige van jullie je voelen, heb er zelf ook last. Ik ben in Australie geboren en heb daar ook nog veel familie en vrienden van mijn ouders. Ik ben 2 x terug geweest (toen ik nog klein was) en de laatste keer dat ik terug kwam heb ik zeker 1,5 jaar nodig gehad voordat ik er niet meer echt elke avond aan dacht. Mensen denken meestal dat ik alles goed voor elkaar heb, leuke familie, school, werk, sport, goed sociaal leven enz. maar toch het gevoel dat ik hier niet helemaal thuis hoor. Ik ben in 5 jaar tijd 4 keer van school veranderd dus dat is ook niet alles. Afgelopen zomer heb ik 2 maanden in Frankrijk op een camping gewerkt en ik ben hierdoor zelfstandiger geworden en het is voor mij eigenlijk ook wel een bevestiging dat als ik iets echt wil maar niemand mee wil en iedereen zoiets heeft van “zou je dat nou wel doen?” je gewoon door moet zetten. Ik ben nu eigenlijk heel onrustig en chaotisch, heb een druk leven maar wacht eigenlijk gewoon tot de tijd voorbij gaat en ik eindelijk naar Australie kan, ik zal nooit op voorhand zeggen dat ik daar dan blijf maar ik wel er zeker voor langere periode heen.
Als ik het haal op school (toerisme) zou dat betekenen dat ik nog 2,5 jaar naar school moet… Gelukkig is t laatste jaar stage anders zou ik het echt niet uithouden, door al dat veranderen van scholen ben ik eigenlijk heel bang dat ik het niet haal en ik kan niet rusten tot ik mijn diploma in handen heb. Zoals jullie misschien hebben gelezen op dit forum wil ik dus echt heeel graag stage lopen daar, maja of dat gaat lukken is nog even afwachten.
Voorlopig bereid ik me nog even voor op komende zomer omdat ik dan weer 2 maanden naar het buitenland ga.
Pfffffffffff haha, en ik ben alleen maar 18…

Greetz

• helemaal mee eens!
  • 1 keer Australie –> altijd Australie.
  • vrijwel iedereen die er geweest is wil zsm terug, een hoop zelfs “enkele reis”, maar ja dat is niet makkelijk.
  • is gewoon best place on earth
  • NL is handig voor “veel vrije dagen” en snel geld verdienen om z.s.m. weer naar Australie te gaan.

sterkte allemaal,
ronald