Hallo lotgenoten,
We zijn een gezin met 2 kinderen van 8 en 12 jaar, onlangs heeft mijn man een full time baan (IT Senior Manager) aangeboden gekregen in Sydney, het bedrijf heeft aangegeven voor de hele familie het visum en de benodigde werkvergunning te gaan regelen. We zijn er heel blij mee maar willen natuurlijk weloverwogen een keuze maken (denk aan huidige kredietcrisis) voordat we gaan emigreren naar Australie. We zitten met vragen zoals kosten scholing van de kinderen, openbaar vervoer of aanschaf auto voor woon- werkverkeer, medische verzekeringen, kopen of huren huis, aansprakelijkheidsverzekering, inboedelverzekering, autoverzekering,kosten levensonderhoud(indicatie bruto maandsalaris 10.000 AUD) en hoe het zit als je binnen een jaar weer werkloos kan zijn- moet je dan meteen het land uit - welke mogelijkheden zijn er dan behalve teruggaan naar Nederland???. Uiteraard willen we ook graag informatie hoe je je uiteindelijk voorbereid op zo’n megaverhuizing, al met al veel vragen die we hopenlijk beantwoord hebben voordat we medio juli 2010 naar Sydney vertrekken, iedereen die nuttige informatie of links kunnen doorgeven zijn van harte welkom!!! :tssk::wereld:
Hallo!
Super dat je een baan aangeboden hebt gekregen in Sydney, Gefeliciteerd! Het zal zeker een spannende tijd zijn om deze beslissing vorm te gaan geven.
Zelf heb ik in de afgelopen zes jaar ongeveer twee jaar in Sydney gewoond en ben helemaal verliefd op de stad!
Met ons bedrijf hebben wij veel contacten met scholen en aanhangende instellingen, de informatie waarmee wij jullie dan ook verder kunnen helpen heeft betrekking op de scholings mogelijkheden en kosten van de kinderen, hiervoor zou ik willen vragen contact op te nemen met mijn collega Jeroen Bastiaansen ([EMAIL=“jeroen@stagehuis.nl”]jeroen@stagehuis.nl) die helemaal thuis is in het educatie systeem van Australië en Nieuw-Zeeland, natuurlijk kan ik jullie ook verder helpen met algemene vragen over de stad, onderhouds kosten etc… Met directe vragen kun je daarvoor altijd bij mij terecht.
Met vriendelijke groet,
Dolf Hendrikx
www.stagehuis.nl
[EMAIL=“dolf@stagehuis.nl”]dolf@stagehuis.nl
wauw, ik kan je geen raad geven. Alleen kan ik zeggen: Carpe Diem!! hou ons zeker op de hoogte van alles!! je kan in het leven beter spijt hebben van dinges die je niet gedaan hebt, dan wel. Ik zou willen dat ik in je schoenen stond. Al zal het niet altijd gemakkelijk zijn, je komt in een prachtig land terecht. Ben je er al geweest? Ik 3 jaar geleden. Mijn lichaal is teruggekomen, mijn hartje is ginder gebleven!
Hallo,Ik zou het gewoon doen het is een uitdaging. Wij zijn zelf al vaak in Sydney geweest. Wij gaan zelf ook de procedure opstarten voor een verblijfsvergunning in Australie. Mijn man werkt ook in de IT. Ze hebben in zijn beroep te weinig mensen dus kan een vergunning op skills krijgen. We hebben voor ons zelf besloten er voor te gaan en in ieder geval 1 jaar er te gaan wonen. We gaan over een paar dagen terug naar Australie. Dan willen we zo snel mogelijk de procedure gaan opstarten.
Ik ben in September 2008 hierheen verhuisd en kan niet anders zeggen dan dat ik zoveel meer van het leven geniet! Het weer is zo veel beter, zeker voor kinderen heerlijk om zoveel buiten te zijn. En waar anders vind je een wereldstad met zoveel groen, prachtige parken en zo veel mooie stranden dichtbij?
Je mag me altijd mailen met vragen! [EMAIL=“jori_pennings@hotmail.com”]jori_pennings@hotmail.com
Ik ben erg benieuwd, bij welk bedrijf is dit baanaanbod?
Ik wens jullie veel succes met de beslissingen maar denk dat het een geweldig aanbod is!!!
Vandaag hebben we besloten er definitief voor te gaan
http://www.xpdite.net/forum/Smileys/smilies_smf/afro.gif
, hubbie gaat medio januari alleen
http://www.xpdite.net/forum/Smileys/smilies_smf/sad.gif
naar Sydney alwaar zijn nieuwe werkgever een gemeubileerd appartement gehuurd heeft. Rest mij en de kinderen hier te blijven totdat ze hun schooljaar hier hebben voltooid (was een voorwaarde van de kinderen), wat ons ook meer tijd geeft om ons huis te verkopen of te verhuren. Dat is iets wat we eind volgende week nog moeten beslissen. Het is inderdaad beter om iig het eerste jaar te huren en hebben we ook al besloten om in Sydney city centre te gaan wonen hopenlijk (als er medio juli 2010 iets te huur is) in Sydney Park Village. Mijn man regelt met hulp van het bedrijf de noodzakelijke verzekeringen, schoolaanmeldingen voor de kids etc.etc… Dus als alles volgens planning verloopt zullen wij over ongeveer 9 maanden ons eerste stapjes in Australie zetten.
verwijderd