Gezocht gezinnen met kleine kids die bezig zijn met Australie

Beste Fun,

Ik ben benieuwd hoe het er nu bij jullie voor staat :). Wij hebben sinds kort serieuzere plannen om te immigreren naar Australie (Victoria). Wij hebben daar al familie wonen. Onze kindjes zijn nu 3,5 jaar en 10 maanden oud. Ik ben vooral bang voor mijn kinderen. Wennen ze daar wel? Krijgt mijn oudste de taal onder de knie? Vinden wij überhaupt werk? Hoeveel gaat ons alles kosten (documentaties Visa etc) etc etc… We zijn van plan om onze hele inboedel op een container schip te zetten, is dit verstandig? En wat zou dit kosten?

Graag hoor ik van je.

Vriendelijke groet,

Lorsa80

Hi allemaal.

Bedankt voor jullie reacties!
Wij hebben hier onder tussen de knoop door gehakt, en willen ervoor gaan! Dat heeft best een tijd geduurd door de voor en nadelen naast elkaar te leggen.

Mijn beroep stond op de lijst maar is er helaas af…en het beroep van mijn man is jammer genoeg ook nergens te vinden. Dus dat maakt het allemaal niet makkelijk. Voor nu wachten we de nieuwe lijst af in juli en daarna gaan we kijken hoe we het aan gaan pakken. Als onze beroepen niet op de lijst komen zullen we proberen om zelf werk te zoeken in Australie. Het zal niet makkelijk zijn maar ik ben ervan overtuigd dat als je iets wilt bereiken, het je moet lukken! En als we er alles aan hebben gedaan en het lukt ons niet dan zullen we er vrede mee moeten hebben. Dan gaan we over op plan-B : uitwijken naar een ander land :hihi:

Wat betreft de kinderen, daar maken we ons ondertussen geen zorgen meer over. We hebben de volste vertrouwen dat dat goed komt! Natuurlijk zal het niet altijd even makkelijk zijn.

Is er onder jullie ook iemand waarvan de beroepen niet op de lijst staan, hoe pakken jullie dit aan?

Mochten wij de kans krijgen om naar Australie te gaan, denk ik dat wij ons huis 2/3 jaar onder verhuren. Dan hebben we de optie om nog terug te komen áls we dit zouden willen.

Ik hoor graag van jullie!

Hoi Fun,

Wat leuk om te horen. Heel veel succes alvast.
Die lijst waar je het oer hebt, op welke site / bij welke instantie vind je die?

Groetjes van Lorsa82

Dat is de Skilled list van de Australische overheid hier de website http://www.immi.gov.au/
Dan bij skilled visa gaan krijgen. Als je op die lijst staat hoef je vantevoren geen baan te hebben. Dit geld ook voor Nieuw Zeeland en zo zijn wij Nieuw Zeeland ingekomen omdat mijn man in de IT werkzaam is.

Hallo Moira,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik kende die site inderdaad al :).
Hoe oud waren jullie kinderen nog eens toen jullie immigreerden? En hoe doe je dat tijdens zo’n lange vlucht. Wij hebben nog een kleintje van nu 10 maanden. En we willen nog voor haar 2de verjaardag vliegen om er op vakantie te gaan. Dan is haar ticket niet zo duur. Maar moet je dan de hele vlucht haar op schoot houden?

Gr van Lorsa82

Ik kom hier even meelezen omdat ik ook graag wil emigreren naar Australië, liefst regio Brisbane omdat ik daar familie heb.
Wij zijn vorig jaar met Etihad naar Brisbane gevlogen en toen hadden we ons zoontje (toen 1 jaar en 20 maanden) bij. Als je kindje onder de 12 kg weegt dan kan je aan de nooduitgangen zitten en krijg je een speciaal bakje ter beschikking waar ze in kan slapen. Onze kleine man woog te zwaar maar op de heenreis was het vliegtuig zo goed als leeg en hadden we alle plaats. Op de terugreis echter (vanuit Sydney dit keer) was het vliegtuig volledig volzet. Baby op schoot dus! Het viel eigenlijk reuze mee omdat onze zoon (toen nog :smile: ) een rustig kereltje was, en ook omdat je een aantal tussenstops hebt. De onze was in Abu Dhabi en Singapore en dat breekt de reis in 3 delen van ongeveer 8u.
Ik had genoeg kleine, nieuwe spelletjes meegenomen om hem bezig te houden + kreeg je bij Etihad telkens een leuk pakketje voor de kids waar ze telkens wel even zoet mee zijn. Eens door het vliegtuig wandelen of achteraan het vliegtuig gaan staan (meer ruimte) en het zeker goed te doen.
Volgend jaar willen we weer terug naar Australië, dit keer om op ontdekking te gaan regio Adelaide. Dan hebben we een kleuter van bijna 4 bij en een kleintje van anderhalf. Ik ben benieuwd hoe dat gaat verlopen…

hallo,

wat ik wil weten over over permanent resident visa is, binnen hoeveel tijd je een antwoord krijgt van australie of je wel of niet wordt toegelaten. wetende dat ik genoeg punten heb en een ingenieursopleiding heb.

op de migrationexpert site en soortgelijke sites kan ik daar geen antwoord op vinden.

groeten,

Dag Annet,

ik zie jouw reactie naar die mensen die ook willen emigreren. ik wil ook emigreren naar Melbourne of Sydney. mij vraag aan jou is hoe heeft je man daar werk gezocht? via detcheerders of direct bij bedrijven? is het niet beter om vanaf hier die bedrijven tye benaderen en ze daar alleen gaan bezoeken? dat scheelt je zoveel zoekwerk daar.

Ik neem aan dat als u dit bericht in 2011 heeft geplaatst jullie wel een paar stappen verder zijn. dus ben ik benieuwd hoe de assessment is gegaan bij de aanvraag van de werkvisum. ik zou daar heel graag meer over willen weten. hoe moeilijk ze doen en wat ze allemaal vragen.

als je me verder kan helpen zou ik dat waarderen en mij het werk makkelijker maken.

groetjes,

Musawi

Hallo Fun!

Ik vroeg me af hoe ver je nu bent en hoe het gaat! Wij zijn ook een gezin met twee meiden (8 en 2 jaar) en willen ontzettend graag emigreren. Mijn man is nu bezig met sollicteren naar een baan in WA. Kan niet wachten tot hij wat gevonden heeft!!:slight_smile: