ja floortje, dat lijkt wel leuk maar die scholen zijn wel heel duur geloof ik . Ik zou er wel wat meer over willen weten. gr chantal
Hallo,
Ik heb toch echt zelfstandig gewoond en een hypotheek gehad in NL wij hebben ons huis verkocht en daarnaast heel veel gespaard. We hebben inderdaad nog geen kinderen. Maar ik denk dat emigreren ook mogelijk is als je kinderen hebt. Maar goed jij kent mij situatie niet en ik die van jou niet alleen ik ben van mening dat dingen best mogelijk zijn en dat ze jammer genoeg tijd kosten. Ieder zijn ding natuurlijk maar ik blijf er bij waar een wil is een weg.
:dag:
Jij bent echt zo’n nedelander alleen klagen en klagen en wachten tot mensen je een zak geld brengen en er zelf niks voor hoeven doen hoe denk je dat die mensen die het voor elkaar hebben aan dat geld komen echt niet allemaal door de loterij!!!
Je moet eens kijken wat je thuis hebt en wat je echt nodig hebt!
Bijvoorbeeld voor die spijkerbroek die je aan hebt (welk merk) moet je er veel doen in nederland.:zon02:
Voorbeeld spijkerbroek 100 € bij jou uurloon (schat ik op 12€)
100 : 12= 8,3333 nou laten we zeggen 8 uur werken is een werkdag.
Denk daar eens overna niet alleen klagen en met de rest van nederland mee doen.
Emigreren is vooruit zien en kijken in mogelijkheden en niet in onmogelijkheden.>>>
groetjes en sucses
Hallo,
Ik vind het prachtig geschreven. Ik probeerde eigenlijk jou verhaal duidelijk te maken. Ik ben er ook niet in 1 keer gekomen dingen kosten inderdaad tijd.
Misschien ligt het aan mij, maar ik vind het allemaal een beetje moeilijk doen: goed voorbereiden, geld sparen, zekerheid, eerst een goede baan…
Het is idd typisch hollands.
Waarom zou je niet gewoon gaan?
Zoveel geld heb je daar niet voor nodig, wat moet je nou allemaal persé regelen??
Afhankelijk van het land van je keuze kun je zonder al te veel problemen een periode daar verblijven. Ter plekke een baantje zoeken (moet niet al te moeilijk zijn als je bereid bent om “alles” aan te pakken) en dan maar zien hoever je komt. Thuis blijven kost ook geld!
Als je niet gelukkig bent in Nederland of België en je echt weg wilt dan moet je dat gewoon doen.
Als je eisen gaat stellen aan het land van je keuze en je situatie aldaar dan wil je dus kennelijk niet echt weg…
(minimaal dezelfde baan met hetzelfde salaris, een mooi groot huis, sociale zekerheid etc.)
Hallo,
Sorry gaat je in Australie echt niet lukken. Als je geen geld hebt dan zul je ook geen verblijfsvergunning kunnen krijgen. De procedure waar wij mee bezig zijn op skilled visa kost ons ongeveer 5000 eurovoor 2 personen.
Dan heb je ook nog geld nodig om een huis te kunnen huren.
Dus het ligt ook wel een beetje waar je naar toe gaat emigreren.
Ik ben trouwens al 2.5 jaar niet meer woonachtig in NL ben namelijk aan het rondreizen de beslissing is ook onderweg genomen. Wij zijn er nu mee bezig en ben ondertussen aan het rondreizen met mijn man.
Daarom schreef ik ook dat het afhankelijk is van het land van je keuze. De ene droom is moeilijker te verwezenlijken dan de andere.
Het gaat erom dat je uiteindelijk terechtkomt waar je wilt zijn.
Ik merk alleen op dat veel mensen wel willen emigreren, klagen over NL of B, maar uiteindelijk niet weg gaan omdat ze te hoge eisen stellen en het liefst NL in zijn geheel een kleine 1500/2000 km naar het zuiden zouden willen verplaatsen…
Welkom in NL het klaagvolk ze hebben altijd wat te klagen is het mooi weer is het weer te warm is het heel koud vinden ze het ook niets.
In veel landen waar ik door gereisd hebben nemen de mensen de dingen zoals ze zijn en zijn ze tevreden met wat ze hebben.
Maar goed wie wel gelukkig is in NL mijn zegen heb je veel plezier als ik er maar niet hoef te wonen.
Ikzelf stel geen hoge eisen betreffende emigreren naar het buitenland.
Aanpassing problemen die zal ik niet hebben,ik ga de stap zetten binnen 5jaar.
Maar nu is het koffiedik kijken hoe het gaat evolueren met de gezondheidstoestand van mijn moeder!
Had ik geweten van tervoren had ik deze stap al langer gemaakt,kon vroeger in de veiligheidsector werken in Thailand.
Als je alles van tervoren weet,(het klassieke antwoord)dan ga je ervoor.
Ook ik ben me aan het voorbereiden om te emigreren naar thailand dus het bekende ritueel hier inlezen in de vele regels die ze daar stellen omtrend huisvesting en de werksituatie want het is daar heel moeilijk om een baan te vinden voor een westerling als je niet in het onderwijs zit
dus verlopig veel sparen en veel nadenken om mischien een eigen bedrijfje te beginnen daar (alleen wat??) dus verlopig ontbreekt het mij nog aan daadkracht om te gaan dit ook omdat ik het hier in nederland heel goed heb, ik mag hier helemaal niet klagen en doe dat dus ook niet alleen voel ik me hier niet “thuis” maar dat gevoel zullen de meeste mensen die hier reageren wel kennen
over 10 jaar wordt ik 50 en dan zal het emigreren naar thailand in ieder geval weer een stukje gemakkelijker gaan aan gezien je met die leeftijd in aanmerking komt voor een retirement visa en dan zijn de inkomen of vermogen eisen weer een stuk lager
het is in iedergeval iets wat je zelf voor elkaar zal moeten boksen wachten op die grote zak met geld is mij echt te onzeker
Momenteel houden heel weinig dingen mij tegen om te gaan. Ik heb vorig jaar een excessief duur jaar gehad dus die ‘pijn’ moeten ik dit jaar even wegwerken. Mijn plan is om ca. midden volgend jaar naar midden- of zuid-amerika te gaan. Ik heb nog geen concrete plannen.
Vroeger wilde ik altijd eerst een plan hebben voordat ik ‘goud ging zoeken’. Maar alle mensen die ik spreek leggen me uit dat het eerste dat gebeurt is het wijzigen of overboord gooien van het plan. Ik ben 38, geen vriendin, geen kinderen en veel werkervaring.
Ik denk dat ik mijn huis verkoop, de overwaarde in mijn zak steek, genoeg om twee jaar goed van te leven, en het maar ga ‘proberen’.
Wie heeft ervaring met het ‘gewoon maar gaan’?
gr,
jaco
Ik heb dat 2 keer gedaan (samen met mijn spaanse vrouw).
1 Keer op Mallorca alles achtergelaten en teruggegaan naar Nederland, met alleen wat geld op de bank en een kleine inboedel en een auto.
De 2de keer 3 jaar later van Nederland naar Sevilla: huis gekocht, hyptheek afgesloten op basis van loon in NL en toen dat rond was mijn baan opgezegd en vertrokken.
In het eerste geval hadden we beiden nog geen werk in NL; in het 2de geval had ik nog geen werk in Sevilla en mijn vrouw een uitzendbaantje.
Dank voor je berichtje; maar… Hoe is het je bevallen?
Heeft plannen inderdaad niet heel veel zin? Hoe heb je je gered?
Ben benieuwd.
Gr,
Jaco
Zelf zou ik het liefste 6 maand in Holland en 6 maand in India.
Mijn man is van daar en heeft 2 winkels. Zelf kan ik ook makkelijk
wat opzetten daar. Winkel of restaurant. Alleen is het probleem
Holland. Zie hier maar eens een baan voor een half jaar te vinden.
Verder hebben we een eigen huis hier, maar dat is misschien
wel uit te verhuren. In India zijn we bezig ons eigen huis te bouwen.
Dus als we met pensioen gaan kunnen we in elk geval in
beide landen genieten >>>
Heeft er hier eigenlijk iemand ervaring met wonen in 2 landen een
bepaald gedeelte van het jaar??
Mij is het prima bevallen. Ik woon sindsdien in Sevilla en ik ben waar ik wil zijn. Let wel: elk verhaal en ervaring is zeer persoonsgebonden en het hangt ook af van waar je heen gaat.
Voor mij was het allemaal vrij makkelijk. Het is belangrijk om de taal goed te spreken. Een baan zoeken is een kwestie van in het begin niet al te hoge eisen stellen en “gewoon” ergens beginnen. Ik denk ook dat het belangrijk is om zo snel mogelijk zo veel mogelijk mensen te leren kennen: dat helpt je bij je integratie en het helpt vaak om via via een baantje te krijgen of papierwerk te regelen. In Spanje en ik denk meer nog in Midden en Zuid Amerika zijn kruiwagens erg belangrijk.
Jij zit eigenlijk in een ideale situatie: prima leeftijd, niemand waar je rekening mee hoeft te houden en als het uiteindelijk niet bevalt of lukt ben je een goede ervaring rijker en kun je jezelf nooit verwijten dat je het niet hebt gedaan. Ik zou het altijd doen!
Suerte
Wat Houdt mij tegen??
Helemaal niks.
Ik ben al bijna 6 jaar aan het wonen en werken door de hele wereld heen samen met mijn engelse vriendin.
Altijd het geluk gehad dat ik een leuke baan heb kunnen vinden in de gebieden waar ik naar toe wilde gaan.
Ik ben al naar Frankrijk, Spanje, Italie, Finland, Amerika, Marokko en Australie geweest.
Dus er is nooit iets, behalve jezelf, om je tegen te houden
Veel succes.
![]()
![]()
![]()
Yes sir!
Euh,… niks!!
Ik ben weg, -:-), Zuid India Kerala.