Waarom is kiezen zo moeilijk :D ???

Waarom is kiezen zo moeilijk ???

Nederland is gewoon een nietsnut land, geen mooie natuur, geen niks.
En natuurlijk kan ik momenteel alleen nog maar dromen over Amerika, gewoon het feit al dat het zo moeilijk is om te emigreren maakt me zenuwachtig, Nederland is gewoon niks voor mij, ik wil een leuk leven lijden waar reizen en rust number 1 is.
Dat kan hier niet, reizen is door de bergen rijden of in een national park zijn en dat hebben we hier niet, alles is zo moeilijk :mad::mad: >>>
Je kan hier je kont niet keren of de mensen hangen al in je nek, heeft iemand anders dit probleem ook, en by the way, ben pas 15 dus emigeren zit nog 5 a 10 jaar op zich te wachten, hoe kun je makkelijk naar een land als amerika/canada om even 2 weken weer down to earth te komen >>> :vak01:Emigratie verhalen lezen helpt ook wel :vak02:

En dan ga ik vragen stellen op dit forum waar ik over 5 jaar misschien baat bij heb,
Dit tot schamen toe, zie vakantiehuis in amerika
Ik weet er nog niks van af maar ik wil alles weten, zelfs het gedeelte van huizen kopen al, denk om een beetje een beeld te krijgen.
Is dit omdat ik hier niet thuis hoor of misschien omdat ik gewoon onhaalbare dingen wil???
HELP HELP :smiley:

Ik weet gewoon niet hoe het komt dat die drang naar amerika zo sterk is???

Wish I was there in the USA

Ze hebben er in Amerika een uitdrukking:

“Be careful what you wish for”

Ik kan je natuurlijk niet vertellen welke land het beste voor jou is, want ik ken jou en jouw persoonlijke omstandigheden niet, maar over het algemeen zijn er wel bepaalde dingen die voor iedereen in de Verenigde Staten gelden, waaronder:

-Je moet alles uitgebreid plannen, je krijgt nooit in de VS zomaar een ‘gratis ritje’, je moet echt alles zelf opbouwen en realiseren vaak van de grond op. Daarbij zijn het sociale vangnet en sociale voorzieningen veel minder dan in Nederland. Mensen die arm zijn worden gezien als een soort ‘falers’ in de samenleving en een deel van de schuld wordt weer bij hen gelegd.
Het is trouwens het land van keuzes en kansen, de armen worden gezien dus als mensen die de verkeerde keuzes hebben gemaakt.

• Naar aanleiding van de crisis, slechte politiek, en terrorisme-bangmakerij zijn Amerikanen veel paranoider en minder tolerant in het verleden. Dit heeft zijn weerslag op individuele vrijheden, en je moet altijd goed opletten op wat je doet. Er is weinig ruimte voor fouten.
  • Het is ook moeilijk om aan een fatsoenlijke baan te komen ivm met de crisis. De werkloosheidscijfers zijn aardig gestegen in de VS, en vele Amerikanen zelf hebben moeite om rond te komen. Dus zullen zij nu de voorkeur krijgen bij sollicitaties boven buitenlanders.
    -Vergeet niet dat de hele huizenmarktcrisis in de VS ontstond. Het ligt voor de hand dan dat de huurwoningprijzen in de VS drastisch zijn gestegen de laatste pakweg 4 jaar, en steeds meer verhuurders stellen hoge eisen zoals referenties, goede BKR, hoge inkomen etc etc. Daarnaast zijn de meeste Amerikaanse woningen dieronvriendelijk.
  • Zoals je waarschijnlijk al weet, het land kent een strenge strafsysteem. Vele staten kennen een 3 strikes beleid, als je driemaal opgepakt wordt voor een bepaalde misdrijf, wordt je nooit meer vrijgelaten. Daarbij komt dat het gevangeniswezen in de VS grenst aan mensonwaardig/mensenrechten-schendend. Let wel op, er zijn Nederlanders zat die om de stomste redenen nu in de Amerikaanse bak zitten. Drugs worden helemaal niet gedoogd, er is zeer zeldzaam sprake van een lichte straf.
    -De criminaliteit is hoger en zwaarder dan in Nederland. Zo heb je er hele buurten waar zelfs de politie niet durft in te komen, als je een verkeerde afslag maakt in een bepaalde stad, is jouw leven niet meer zeker. Veel van deze buurten bestaan meestal uit allochtonen.

Dus let wel op alle bovenstaande punten, denk er goed over na en als je toch nog naar de VS wilt komen, bereid je degelijk voor.
Ik weet niet wat je doet voor werk, maar hoe hoger-opgeleid en ervaren, hoe beter je een kans maakt in de Amerikaanse arbeidsmarkt. Je wilt toch niet naar de VS komen voor een gewone baantje wat je al makkelijk in Nederland kan doen zoals een callcenterbaantje of burgers-flippen. Want de bijstand is merkelijk lager, en je moet het vaak met de minimumloon doen, waar je van echt niet kan leven.

1 like

Aangezien ik nu nog 15 ben, bijna 16 ben ik aan het soliciteren bij bijv de scapino enz
Hoop in 10 jaar een leuk bedrag te sparen, maar ze zeggen waar een wil is een weg en die weg is bij mij 6 baans :smiley: :vak01:

OK ik snap. Geef het een paar jaar rustig de tijd, zorg goed voor je studies, en richt jezelf eerst op een fatsoenlijke baan in Nederland. Desnoods kan je altijd naar de VS om vrijwilligerswerk, de vraag daarnaar is daarentegen hoog, en er zijn altijd posities vrij.

Over veel geld moeten sparen, das wel weer een van de pluspunten van de VS. Je hebt er niet zoveel kapitaal nodig, maar wel het juiste profiel- dwz hoge opleiding, goede krediet, referenties, en achtergrond. Als je dat hebt zorgt de rest voor zichzelf, er zijn financiele instellingen zat die je geld zullen lenen (mits je hieraan voldoet).

Daarnaast zijn er wel positieve dingen die ik niet heb vermeld tijdens de laatste reactie:

-Grotere porties eten, meeste spullen zijn goedkoper
-Natuur is groter en mooier dan in NL
-Mensen (uit sommige regio’s) zijn meer aanspreekbaar in NL, voor bijv. een gezellige gesprekje
-grotere selectie aan carrieres, dat komt door de grotere oppervlakte
-culturele mengpot, je kan er van alles vinden qua eten, kleding, levensstijlen

1 like

Als je al weet dat je wilt emigreren:

• zorg ervoor dat je werk op de cv hebt die nuttig kan zijn in de VS. Scapino lijkt mij een prachtige werkplek (ik werk ook in het theater), maar in de VS is de kunstensector nauwelijks gefinancierd, dus verwacht daar niet aan de bak te komen.
  • ga eerst eens dicht bij huis op jezelf wonen. Hierbij krijg je extra levenswijsheid in jezelf onderhouden, financiën plannen en je eigen stek opbouwen. Als je hier al ervaring mee hebt voordat je gaat emigreren, zal de uiteindelijke vestiging in het buitenland een stuk makkelijker gaan!

Scapino is geen theater maar zoiets als de Zeeman,Wibra enz een kleding en schoenenwinkel. Dit zal dan mijn eerste werkplek zijn

Ah! Beroepsdeformatie… Ik dacht aan Scapino Ballet Rotterdam. :wink:

Het lijkt mij dat je in de Albert Heijn meer verdient. Ik werk namelijk zelf ook in de Albert Heijn en mijn salaris is nog best goed vergeleken met andere supermarkten en baantjes. Zeker winkels en de horeca betalen vrij slecht. Je hebt veel collega’s van je eigen leeftijd, dus dat is wel erg gezellig, maar de inhoud van het werk is niet variërend en saai. Maar of dit bij de Scapino wel zo is vraag ik me af. :stuck_out_tongue:
Je krijgt bij de Albert Heijn ook 2 bonuskaarten. Eentje hiervan moet je aan je moeder/vader geven en adviseren dat ze bij de Albert Heijn hun boodschappen gaan halen, want dan krijg je ieder kwartaal ook nog een bonus van 75 euro. En nog een leuk idee is waar ik nog voordeel uit gehaald heb, is de voordeel op AH mobiel. Als je bij de Albert Heijn werkt en je hebt een AH-mobiel prepaid kaart, dan is bellen en sms-en erg goedkoop. Dat was voor mij wel handig, maar inmiddels heb ik een smartphone met een internetabonnement erop dus ik heb geen AH-mobiel meer, maar wellicht dat jij er nog iets aan hebt.

Wel leuk dat Amerika je zo aanspreekt. Ik heb al een topic van je gelezen waar je over een vakantie huis begint. Dit lijkt mij niet echt iets waar je je echt mee moet bezighouden op jouw leeftijd. Je kunt bijvoorbeeld ook een high school year volgen. Hier kom je in een gastgezin en volg je gewoon een middelbare school jaar, maar dan in Amerika. Zoals je zelf ook waarschijnlijk wel weet houdt dat meer in dan de middelbare school bij ons in Nederland. Je kunt proberen bij school sportteams te komen, je kunt eigen vakken samenstellen zoals gitaarles. Er wordt wat meer in gegaan op de interesses van de leerlingen zelf, dus dat kan wel erg leuk zijn. Natuurlijk de schoolspirit met de hele mikmak van footballteams, cheerleaders erbij maakt het interessant. Ik twijfelde of ik dit zou doen of dat ik gewoon op mij zelf ging rondreizen. Ik heb uiteindelijk voor het rondreizen gekozen. (zal in maart vertrekken) Dat kun je zelf natuurlijk ook nog eens gaan doen als dat je evt. aanspreekt, en dat lijkt mij wel als ik jouw geopende topics zo lees. :wink:

Je kan vrijwilligerswerk doen in de VS, studeren in de VS (wel duur) en vast nog een hele hoop andere leuke dingen waar ik niets van af weet. Deze dingen liggen zijn wat interessanter voor jou nu je nog jong bent dan dingen zoals een vakantiehuis kopen en emigreren en dat soort zaken.

Groeten,
Julian.

Ja dat dacht ik ook, leuk bij de albert heijn.
Gesoliciteerd net voor de vakantie, hij zegt: we kunnen je nu nog niet inwerken maar ik bel je na de vakantie wel even terug in Augustus.

Nou mijn tante, ingewikkeld verhaal maar die werkt daar dus ook en zegt, ze zoeken niemand maar ze laten je gewoon wachten en inderdaad, bijna oktober en nog niks gehoord dus dat gaat het niet worden. lol2lol2

:vak02::beef:

I know ik wil echt alles nu al weten en dan kom je in de “problemen” met andere forum members :vak02:
Ik heb gekeken voor een jaar of semester high school, prijzen zijn echt :open_mouth:
Zo’n 7000 euro voor een semester dus dat gaat hem niet worden, maar ik heb een amerikaanse penvriendin zoals dit hele forum al weet :smiley: maar die woont in een klein stadje in Illinois ong 2 a 3 uur van Chicago, IL en een uurtje ofzo van Rockford, IL. Dan ga ik liever daar een maand ofzo heen, aangezien ze hierkomt over 2 weken :vak02::vak02: so excited. Ze hoefd dan alleen de ticket te betalen en wij de rest dus dan denk ik dat als ik daar heen ga dat ik ong 550 voor de ticket kwijt ben ( Air Lingus ) en ong 90 euro voor een paspoort (ID gaat hem niet worden) en visums zou ik niet weten maar schat zo’n 50 (verbeterd me als het niet goed is) dus ong 690 a 700 euro kwijt, daarom desperate voor een baan aan het zoeken. Ga de Scapino vandaag maar even terugbellen over mijn solicitatie brief en dan zien we wel.

Haha succes met het vinden van een baantje. Ik had wel het geluk dat ik een weekje nadat ik het formulier had ingevuld gelijk gebeld werd. Maargoed, je reis naar Illinois lijkt me een erg leuk avontuur. Hoe ken je die penvriendin eigenlijk?
Wat betreft dat high school year klinkt het inderdaad erg duur (ik dacht 7000 euro voor 1 heel schooljaar), maar als je eens kijkt naar wat je ouders nu in een jaar voor je betalen. (eten, drinken, maar natuurlijk ook water, elektriciteit, gas en veel andere dingen waar ik zelf nu niet op kan komen) Die kosten worden nu natuurlijk ontnomen want dat regelt dat gastgezin wel voor je. Als je het op die manier bekijkt vallen de kosten wel mee. Vliegticket valt inderdaad wel mee qua prijs zolang je maar vroeg genoeg boekt :wink:

1 like

Ik ken haar via een site die heet penpalworld ofzo en toen ben ik gaan zoeken naar mensen van mijn leeftijd in Illinois, ik heb een paar mensen gevraagd of ze vrienden wouden worden/contact wouden maken en toen na een week of 2 zag ik dat zij (Rachel) dit had geacepteerd als enige van zo’n 5 mensen en toen ben ik haar een email gaan sturen en zij mij weer een email en zo heb ik er nu al zo’n 170 na zo’n 10 maanden (we kennen elkaar vanaf januari/februari 2011) en we gaan op Skype, iedere zondag en soms ook woensdag en er zijn dagen geweest in de zomer vakantie waar we van 8 uur s’avonds tot 7 uur s’ochtends, dus een nacht doorgepraat :smiley: , echt geweldig dus dat is ook weer iets wat niet iedereen meemaakt of heeft, en dit is echt goed voor je engels (8,7 gemiddeld) en je leert terwijl je praat met een vriendin dus dat is het leukste ervan :wereld::wereld: The world is small, but big at the same time

Klinkt geweldig! :slight_smile: Ik heb zelf een account op couchsurfing aangemaakt, maar ben er nog niet echt intensief mee bezig geweest, maar nu ik jouw ervaring zo lees ga ik me er ook weer even begeven :slight_smile: Ik zie dat je specifiek op Illinois heb gezocht. Wat trekt je zo aan in die staat?

Natuurlijk Chicago, het is in het midden van Amerika, er valt lekker veel sneeuw, niet zo heel erg warm en zo ga je maar door, maar Missouri en misschien trekt me ook.

Just a question, waarom denk je dat deze griet het beste met jou voor heeft? Ik wil natuurlijk niet roet in het eten gooien, maar je hoort er zoveel van die internetverhalen waar men uiteindelijk toch iemand totaal anders blijkt te zijn dan hoe hij/zij zich voordeed op het internet. En hierbij bedoel ik niet eens een Nigeriaanse scammer of zo, maar gewoon een fake iemand.

En hoe weet je trouwens dat ze niet gewoon op een leuke vakantie uit is in NL, en niet eens van plan is de gunst terug te betalen?

Ik zeg niet dat je gelijk af moet haken, alleen wees wat voorzichtig.

Naar aanleiding van deze reactie heb ik een kijkje genomen op de site couchsurfing.com Waarom moet je altijd geld afstaan? Ook bij deze site moet je dat doen. Het maakt niet uit waar je bent, hier of daar, zolang je maar geld aan iemand geeft, is alles goed. Je bent niks waard in onze samenleving als je geld niet betaalt.

Bah…

Maar op penpalworld moet je je email en naam en een foto toevoegen dus geen spam en als je met iemand op skype zit waar je elkaar met camera ziet en hoort praten kan dit geen skam zijn, en dit durf ik ook niet te geloven maar dankje wel voor je voorzichtigheid :smiley: lol2lol2lol2
GA ALTIJD OP SKYPE MET CAMERA, SKYPE IS GRATIS TE DOWNLOADEN, voor mac en windows

http://studentbranding.com/wp-content/uploads/2010/09/Skype4beta_videochat_540x404.bmp

zo ziet het eruit en je weet dat er iets verkeerd is als ze niet beweegt voor een uur of 2 :smiley: :smiley:

Ik vind het altijd jammer als mensen Nederland afspiegelen als een niksland. “Je kan hier niks”, “We hebben hier niks”, “Elders is het altijd beter”, etc. Ik snap dat als je 15 bent het zo lijkt, maar Nederland heeft echt veel te bieden.

Nederland is een van de meest welvarende landen ter wereld met een schat aan cultuur. Ik heb familie, vrienden en kennissen in vele landen over de wereld en bijna allemaal zeggen ze: “In Nederland is het zo mooi. Jullie hebben het zo goed. Waarom klagen jullie toch zoveel?”. Dan antwoord ik altijd dat Nederlanders van nature klagers zijn. Tsja…

Nederland heeft de Biesbossen, de oorsprong van Heiniken (blijft het beste bier ter wereld), een rijke geschiedenis, mooie bouwwerken, diversiteit in verschillende regio’s, schoon en lekker water uit de kraan, multiculti, de beste feesten en zo kunnen we wel ff doorgaan.

Just my 2 cents

Uh… CouchSurfing is gratis. Het gebruik van de website is dat tenminste.
Wij zijn lid van CouchSurfing en hebben nooit iets hoeven betalen.

Niet als de huidige regering zo door gaat. :wink:

Eh… Nog nooit buiten Zoeterwoude geweest? Ik kan me vinden in “het best gepromote bier ter wereld”, maar het is de ranzigste paardenpis die ik ooit heb gedronken. De toer door de oude brouwerij op de Stadhouderskade A’dam is flink toeristisch en in het buitenland is het meer de status van “geïmporteerd bier” die het populair maakt, maar mensen met smaak zullen altijd iets anders kiezen.
Voor de rest kan ik het wel met je eens zijn dat er weinig plekken op de wereld zijn waar je het zo goed kan hebben als in Nederland (maar dat is nog altijd tamelijk relatief ;)).

1 like

Mooie bouwwerken : Nope, de Maastoren is maar 150 meter hoog en ik vind mooie bouwwerken vooral toch wolkenkrabber van zo’n 300 meter
Het mooiste zijn een paar kerken maar niet veel meer.

Rijke geschiedenis : Als jij vind dat dit land een rijke geschiedenis heeft zoals dat Nederland een van de ergste slavendrijvers landen ooit was enz.

Mooie natuur : Velden kunnen mooi zijn maar Nederland heeft geen bergen, beren, wolfen misschien, geen mooie natuurparken zoals yellowstone.

En misschien wel het allerergste : de Nederlandse regering, doe eens even normaal, doe lekker zelf normaal, daar komt de islamitische aap uit de mouw, dit land mag dan economisch sterk zijn maar de 2e kamer is gewoon slecht, je moet werken tot je 67 en zo zijn er nog veel meer rare regels, straffen zijn te weinig, pedofiel die 80 kinderen misbruikt krijg 7 tot 10 jaar met TBS, in Amerika dus waarschijnlijk levenslang tot doodstraf?

Huizen : Klein, rijtjes , geen mooie bouwstijl, lelijke bruine stenen en geen mooie witte planken, achtertuinen zijn piepklein, je hebt weinig tot geen privacy.

Bevolking : Veel te dicht bevolkt, alles is potdicht gebouwd.

Je kan niet even weg of iemand hangt al in je nek, je kan hier niet eventjes lekker ontspannen.
En je kan je kont niet keren

Snap je nu waarom ik Nederland een “nietsnut land” vind???

En je hebt hier geen uitdaging zoals proberen een berg te bewandelen, alles is verschrikkelijk duur:

benzine 1,67 p. Liter , Amerika ong 0,90 p .Liter

Price                                                                               

3,57

Station Area
[Casey’s
1401 W 4th St & Lincoln Ave

[URL=“http://www.illinoisgasprices.com/Dixon/index.aspx”]Area](http://www.illinoisgasprices.com/update_form.aspx?pid=217777688)
Dixon , IL

1 gallon = 3,57
1 gallon is 3,7 liters
3,57 : 3,8 = 0,94 dollar cent

Dit hoeft niet voor iedereen zijn, maar voor mij dus wel