Soms zit het mij allemaal wat hoog als ik teveel nadenk over de maatschappij waarin ik leef. Het liefst zou ik mijn biezen willen pakken en via Schiphol naar Destination Unknown willen vertrekken. Geen zicht meer op de lelijke betonnen woningen in mijn stad, weg van het kapitalisme, weg van de voelbare spanningen tussen verschillende culturen, weg van alle leugens en bekrompenheid.
Nu denk ik gelukkig niet altijd zo negatief. Het geeft me op dat moment echter wél extra de drive om me ermee bezig te houden om op avontuur te gaan.
Zijn er meer mensen die zich herkennen in dit verhaal? En zijn er ook mensen die n.a.v. dit alles wél over zijn gegaan op daden en hoe was/is dat?
Mis je bepaalde avontuur? En wat vind je vervelend aan Nederland?
Aan je naam te zien kom je oorspronkelijk waarschijnlijk uit een ander land. Zo ja, waar kom je vandaan en mis je dat land?
Na dit jaartje reizen en werken moet er eerst maar eens biologie gestudeert worden (als het kan ffe in berlijn). Daarnaa zijn er nog genoeg dingen te vinden ( Jungle, hoog in de bergen, woestijn, e.d.) om te onderzoeken!
Voor dit jaar niet zoveel meer.
Maar volgend jaar wil ik een onderneming gaan opzetten.
Ik sta nog aan de voet van de ‘berg’, maar ik hoop dat het een leuke
berg wordt. Uiteraard hoop ik daarna de echte bergen ook weer eens te zien.
Ik heb een jaar gereisd waarvan 8 maanden azie en 4 maanden australie. Het was fantastisch! Ik zeg altijd, als je iets wil dan moet je er ook voor gaan! Voordat ik op reis ging, hoorde ik heel veel mensen in me omgeving: “Oh dat is zo fantastisch, dat zou ik ook wilen maar…” en dan kwam er altijd een smoes. Ik heb een hypotheek, ik heb kinderen, ik heb het nu te druk. Op het gegeven moment werd ik daar echt gek van en zij ik dan ook altijd. Als je echt wilt, ga dan maar maak een keuze!
Het is gewoon zo dat heel veel mensen bang zijn voor verandering en bang voor het onbekende. Het reizen heeft me leven echt veranderd en zou me nu ook geen leven meer kunnen voorstellen zonder reizen maar voor nu heb ik gekozen voor studeren en daar ga ik dan ook helemaal voor. Keuzes moeten gemaakt worden.
Ja ik denk daar ook wel eens aan om weg te gaan uit NL. Hup naar Schiphol en het vliegtuig pakken naar ergens ver weg. Maar ja wat dan? Ik kan niet blijven rondreizen. Heb aantal reizen gemaakt en ben dan gelukkiger dan in NL. Maar ja je verdient er niets mee.
Nou het is toch wel handig om wat geld achter de hand te hebben om enigszins een beetje te kunnen reizen. Dat hoeft niet veel te zijn, maar het voelt toch wel een stuk prettiger en veiliger.
Daarnaast ben ik persoonlijk een type die naast veel vrijheid ook wel van wat luxe houdt. Maar je kunt het natuurlijk ook aanpakken zoals Alexander Supertramp uit de film “Into The Wild”.
Denk er vaak genoeg aan om in m’n comfortzone te ontvluchten in m’n uppie. Ik haat Nederland niet maar andere culturen kunnnen me ontzettend inspireren. De onverwachte aspecten van een avontuurlijke reis spreken me ook aan. En de vrijheid bevalt me ook.
Ik dacht dat een avonturier alleen geld nodig had voor zijn eerste vlucht/trajekt…
Daarna zoekt ie de middelen om het volgende deel van zijn reis te bekostigen en zoekt bijv. een baantje ter plaatse.
En als een plek goed bevalt en de avonturier zich daar thuis voelt dan blijft ie daar wonen.