Waarom is kiezen zo moeilijk :D ???

Maar je snapt de cleu niet van mijn betoog, en dat is niet dat de persoon niet bestaat, maar dat diegene in persoon toch anders blijkt te zijn dan hoe zij zich het internet voordoet. Maw vrolijkt zij haar persoonlijkheid op op het internet, terwijl het in het echte leven een valse oplichter is.

Maar goed, zoals ik al heb aangeven wil ik niet tegendraads doen of je dwarsliggen. Enkel waarschuwen, want ik weet zelf ook niet hoe ze precies is, en daartegen kun je echt geen bezwaar maken.

Leuk iig dat skype zo ver is gekomen, paar jaar geleden kon je enkel chatten en bellen, geen camera-mogelijkheid.

Uh… CouchSurfing is gratis. Het gebruik van de website is dat tenminste.
Wij zijn lid van CouchSurfing en hebben nooit iets hoeven betalen.

Uh misschien moet je nog een keer gaan kijken. De inschrijvingskost is land-afhankelijk, waar ik ben is dat zo’n beetje 25 USD. Dat is wel eenmaal, maar je moet het wel betalen tenzij je geldnood aangeeft.

Ik vind het altijd jammer als mensen Nederland afspiegelen als een niksland. “Je kan hier niks”, “We hebben hier niks”, “Elders is het altijd beter”, etc. Ik snap dat als je 15 bent het zo lijkt, maar Nederland heeft echt veel te bieden.

Nederland is een van de meest welvarende landen ter wereld met een schat aan cultuur. Ik heb familie, vrienden en kennissen in vele landen over de wereld en bijna allemaal zeggen ze: “In Nederland is het zo mooi. Jullie hebben het zo goed. Waarom klagen jullie toch zoveel?”. Dan antwoord ik altijd dat Nederlanders van nature klagers zijn. Tsja…

Nederland heeft de Biesbossen, de oorsprong van Heiniken (blijft het beste bier ter wereld), een rijke geschiedenis, mooie bouwwerken, diversiteit in verschillende regio’s, schoon en lekker water uit de kraan, multiculti, de beste feesten en zo kunnen we wel ff doorgaan.

Just my 2 cents

Precies, typisch gevalletje ‘gras is groener aan de overkant’. Ik woon zelf in het buitenland, en heb vele andere landen gezien, ik weet ontzettend goed op welke manieren allemaal Nederland gewoon superieur is. En dan druk ik het nog zachtjes uit. :slight_smile:

Slavenhandel heeft bijna elk iedere land ter wereld gehad in het verleden. Ook Amerika, ook Rusland (kan mij de term niet meer herinneren hiervoor maar zal je proberen te doorlinken), zelfs Afrika heeft dat, je moet niet vergeten dat vele stamhoofden hun eigen volk ‘verkocht’ voor een paar zakjes rijst.

Mooie natuur : Velden kunnen mooi zijn maar Nederland heeft geen bergen, beren, wolfen misschien, geen mooie natuurparken zoals yellowstone.

En misschien wel het allerergste : de Nederlandse regering, doe eens even normaal, doe lekker zelf normaal, daar komt de islamitische aap uit de mouw, dit land mag dan economisch sterk zijn maar de 2e kamer is gewoon slecht,

Als je naar de Amerikaanse politiek kijkt, gaat het daar vele malen slechter aan toe. De politici kunnen het nooit eens worden, er bestaan alleen twee enigszins belangrijke partijen in hun ‘democratie’. De VS is trouwens het enige land ter wereld dat profiteert van hun zieken en behoeftigen.

je moet werken tot je 67 en zo zijn er nog veel meer rare regels, straffen zijn te weinig, pedofiel die 80 kinderen misbruikt krijg 7 tot 10 jaar met TBS, in Amerika dus waarschijnlijk levenslang tot doodstraf?

Nu maak je een politieke punt, straks krijg ik Jurjen op mijn nek omdat ik geen politieke opmerkingen mag maken. Tja en dat schijnt wel eenzijdig te zijn. Daarom houd ik mijn uitleg kort en krachtig.

Maar de lichtere straffen zijn juist de reden waarom Nederland het beter doet. Zware straffen werkt niet, de criminelen worden er alleen meer verhard van, en de mensen die randcriminelen zijn (maar niet echten), worden dat wel.

De kans op recidivisme is een hele stuk groter, wat ook in de VS blijkt.
Daarnaast hoeft de belastingbetaler in NL niet zo’n grote last te dragen, op dit punt, gaat ze niet zo diep in de schuld.

Daarbij loopt iedereen rond met een vrees (een soort paranoide gevoel) om gearresteerd te worden, en dat belemmert wel degelijk de samenleving. In Amerika kan je opgepakt worden voor de meest onzinnige zaken. Mensen verliezen juist hun vertrouwen en veiligheidsgevoel in het rechtssysteem. Wetten kunnen je geen fatsoenlijke mens maken, culturele normen en waarden wel. Vaak van huis uit.

Huizen : Klein, rijtjes , geen mooie bouwstijl, lelijke bruine stenen en geen mooie witte planken, achtertuinen zijn piepklein, je hebt weinig tot geen privacy.

Hmmm heb je nooit het Gooi gezien? Ben je nooit in Zeeland geweest? Ik raad je aan soms om op een boerderij te gaan wonen. Daar is het wel anders.

Bevolking : Veel te dicht bevolkt, alles is potdicht gebouwd.

Daar kun je het volk de schuld niet voor geven, toch? De hele wereld maakt nu zo’n enorme populatiestijging mee, over 50 jaar is het 7 miljard peil bereikt.

Je kan niet even weg of iemand hangt al in je nek, je kan hier niet eventjes lekker ontspannen.
En je kan je kont niet keren

Snap je nu waarom ik Nederland een “nietsnut land” vind???

En je hebt hier geen uitdaging zoals proberen een berg te bewandelen, alles is verschrikkelijk duur:

benzine 1,67 p. Liter , Amerika ong 0,90 p .Liter

Price                                                                               

3,57

Station Area
[Casey’s
1401 W 4th St & Lincoln Ave

[URL=“http://www.illinoisgasprices.com/Dixon/index.aspx”]Area](http://www.illinoisgasprices.com/update_form.aspx?pid=217777688)
Dixon , IL

1 gallon = 3,57
1 gallon is 3,7 liters
3,57 : 3,8 = 0,94 dollar cent

Dit hoeft niet voor iedereen zijn, maar voor mij dus wel.

Er bestaat een spreekwoord in Nederland en dat is ‘al etende krijgt men trek.’
Dat is dus hier van toepassing, het betekent dat als je genoegen niet kan vinden in wat je hebt, je nooit genoegen zal vinden in wat ook je straks gaat hebben.

Prijzen zijn wel iig een beetje duurder in NL, maar dat is noodzakelijk om de verzorgingsstaat in stand te houden. En daarbij zijn de lonen wel een stukkie hoger dan in vele andere landen.

Dit vind ik nou zo mooi. Definieer puberaal gedrag en bingo

Mooie bouwwerken niet alleen wolkenkrabbers omdat ze lekker groot zijn. Als je dat zoekt, moet je in Qatar gaan wonen. Daar zijn ze hoger EN mooier gebouwd.

Mooie bouwwerken zijn bouwwerken die iets vertellen zoals de binnensteden van Amsterdam en Maastricht, de Erasmusbrug, de St. Bavo in Haarlem, de kaasmarkt van Alkmaar en zo kunnen we legio bouwwerken opnoemen die internationaal zeer gewaardeerd worden. Meer dan de gemiddelde wolkenkrabber in een metropool van de USA.

Ik rol even van mijn stoel. Kijk even naar de rol die Amerika in slavernij speelde.

Nederland heeft inderdaad een negatieve geschiedenis, maar ook een hele positieve.

Mooie natuur : Velden kunnen mooi zijn maar Nederland heeft geen bergen, beren, wolfen misschien, geen mooie natuurparken zoals yellowstone.

Onzin. Yellowstone is misschien groot, maar Nederland heeft ook hele mooie Natuurparken.

En misschien wel het allerergste : de Nederlandse regering, doe eens even normaal, doe lekker zelf normaal, daar komt de islamitische aap uit de mouw, dit land mag dan economisch sterk zijn maar de 2e kamer is gewoon slecht, je moet werken tot je 67 en zo zijn er nog veel meer rare regels, straffen zijn te weinig, pedofiel die 80 kinderen misbruikt krijg 7 tot 10 jaar met TBS, in Amerika dus waarschijnlijk levenslang tot doodstraf?

Doodstraf is belachelijk. Weet je hoeveel onschuldige mensen ter dood veroordeeld zijn en omgebracht zijn?? WALGELIJK

Verder zal ik niet zeggen dat ons rechtsysteem top is, maar doodstraf is gewoon walgelijk.

En als je het over politiek wil hebben: George Bush… meer hoef ik niet te zeggen.

En hoe komt het toch dat in Amerika het misdaadcijfer per hoofd van de bevolking veel hoger is dan in Nederland?

Huizen : Klein, rijtjes , geen mooie bouwstijl, lelijke bruine stenen en geen mooie witte planken, achtertuinen zijn piepklein, je hebt weinig tot geen privacy.

Amerika heeft alles hout, stroom boven de grond, verder is alles wat je zegt: mening mening mening. Klein? Rijtjes? Geen mooie bouwstijl? lelijke bruine stenen?? Allemaal mening en lokaal.

In Drente kan je heel mooi groot wonen met een grote tuin. Moet je alleen wat meer reizen.

Bevolking : Veel te dicht bevolkt, alles is potdicht gebouwd.

In een gemiddelde Amerikaanse stad is de bevolkingsdichtheid hoger dan in Nederland.

Je kan niet even weg of iemand hangt al in je nek, je kan hier niet eventjes lekker ontspannen.
En je kan je kont niet keren

Weet niet waar jij woont?? Maar ik woon in een stad en hier is het echt niet zo

Snap je nu waarom ik Nederland een “nietsnut land” vind???

En je hebt hier geen uitdaging zoals proberen een berg te bewandelen, alles is verschrikkelijk duur:
[knip]
Dit hoeft niet voor iedereen zijn, maar voor mij dus wel

Van mij mag je Nederland niets vinden hoor. Maar denk niet dat ze in Amerika zitten te wachten op nog een “immigrant” die hun schaarse banen probeert te pikken.

Verder vind ik Amerika ook geweldig! Maar ik zou er nooit willen wonen. Dan liever Canada.

Yiggi haalt belangrijke punten aan: in Amerika draait het om de extremen: in de steden moet alles bombastisch groot/hoog (maar uiteindelijk woon je met een laag loon nog altijd in een mini-appartement) en de meeste gebouwen worden niet door een architect ontworpen, maar direct door de hoofdaannemer die materialen en bouwstijl kiest op basis van wat goedkoop is (kijk naar de meeste winkelcentra), qua uiterlijk is men OF anorexiadun of MacDo-dik (inclusief al die ‘muffin tops’), er zijn nauwelijks mensen die in geen van beide categorieën vallen: ‘normaal’ bestaat nauwelijks tot niet. Amerika is geen land van verfijning, het is een land van veel en groot (en daarbij: duur). Als je goedkoop wilt wonen, dan zit je ergens in de rimboe waar je compleet geïsoleerd zit: geen tot nauwelijks internet (of je moet dure satellietabonnementen nemen), je moet de auto pakken om überhaupt een krant te kunnen krijgen. Geen theater of bioscopen in de omgeving (tenzij je een thuisbioscoop hebt, maar dan moet je alsnog een halve dag rijden voor de bevoorrading ervan) en de stad bezoeken is al helemaal lastig. Maar dan zit je wel voor een duppie in alle rust waar je een kudde koeien de kont kan laten keren.

Wat betreft de huidige Nederlandse regering: daar ben ik het mee eens, maar daar kunnen we over een paar jaar (minder als het geheel eerder van ellende uit elkaar valt = sluit ik niet uit) weer verandering in brengen.

Dat je wilt emigreren, dat kan best. Dat je de drang voelt naar je penvriendin te gaan, omdat je daar een speciale relatie mee hebt opgebouwd, dat kan ik mij ook verstellen. Alleen je argumenten rammelen nog aan alle kanten. Ga eerst eens bij jezelf te rade wat je daadwerkelijk wilt, meer in globale waarden dan in concrete/fysieke aspecten. Volgens mij kan je dat veel meer goed doen, dan impulsief willen emigreren.

Sowieso als Jaqueline overkomt, is het veel leuker voor haar als je haar met geduld en interesse jouw eigen land, cultuur en goede kanten kan laten zien, dan dat je thuis een potje zit te mokken dat alles saai en stom is. :wink:

Ja dat zal wel zijn ga in drenthe wonen maar een ding, veel mensen kunnen geen € 500,000 euro betalen

Ik wil niet graag in discussie en een online war gaan voeren :chin::chin::chin::chin: :dag::dag: zoals op mijn andere post :wereld::wereld:

Canada is ook geweldig maar ik denk dat europa gewoon te dicht bevolkt is voor mij, ik wil een groot stuk land, een ranch, of gewoon iets in de vrije natuur, kan in nederland ook tegen een belachelijke prijs en in Amerika kun je dit wat goedkoper doen, ook al is het recessie, Amerika blijft mijn number 1, de hele wereld is momenteel in recessie dus hoe je het went of keert, alles is nu in een down position maar ik vind de Amerikaanse mentaliteit gewoon stukken fijner en het land is volgens mijn mening stukken mooier

Maar ja iedereen zijn eigen meningen, ik hoop dat jullie snappen hoe ik het zie en ik snap ook hoe jullie het zien :wereld::wereld::wereld::wereld: the earth keeps on spinning so make it how you want it to be, every day

Rachel :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :D, en zij woont by the way in een klein plaatsje, mega huis, mooie stro schuur, silo en meters achtertuin en in zo’n 20 min is ze in een stad waar ze winkel hebben enz, ik denk dat het komt dat alles zo lang lijkt omdat hier de winkel om de hoek is, dat is ook een soort saai vind ik, ik zou het wel leuk vinden om 30 min naar de winkel te rijden en lekker om je heen te kijken en ik snap ook wel waar jullie heen willen maar ik denk dat Nederland gewoon niks voor mij is :smiley: :wink:

Dit vind ik mooie bouwwerken : Sears tower/Willis tower in Chicago
World trade center one ( de nieuw maar ook de twin towers waren prachtig )

En zo zijn er nog wel meer, elk land heeft zijn ups en downs en daarom heeft nederland ook downs en ups maar amerika ook, en the powerlines boven de grond is wel een beetje country achtig, love it

@ Bijtje: volgens mij begrijp je mij verkeerd. Ik probeer helemaal geen war, of flame, of whatever bij je uit te lokken. Ik probeer je alleen in te laten zien dat alles niet zo zwart wit is als je doet voorkomen.

Het is leuk dat je een droom hebt, alleen hoop ik voor je dat je een goede studie gaat doen, waardoor je in Amerika een mooie baan kan vinden. De fundering van “The American dream” begint toch bij werken. En als je al de woorden Ranch in gedachten neemt, dan is die 500,000 euro voor een huis in Drente (waar je voor 275,000 ook een prachtig huis kan kopen, maar dat terzijde) niet eens zoveel. Een ranch + bussiness kost een ietsepietsie meer.

Doe eerst goed onderzoek, zorg dat je een goede studie doet en kijk dan maar of je nog wil.

Oh, en kijk even een paar Michael Moore documentaires. Misschien zie je nog iets wat je niet wist over Amerika.

:chin:

1 like

@TopicStarter, Ga daar eens op vakantie. Al is het een week of twee. Je wordt iig veel wegwijzer.

IK vind Micheal Moore niet ech het reele amerika weerspiegelen dus nee, allemaal propaganda en anders waren er nu we protesten zoals in frankrijk tegen het werken tot je 62 ofzo, niet iedereen betaald zich scheel voor niks zoals hij zegt in Sicko

Een huis is er ook voor 80000,00 euro zoals deze (ik kom weer met huizen aan, dat weet ik)

lol2

http://www.viewspringfieldhomes.com/7980CR3600ENMASONCITYIllinois/103877/CAAR

En ik zie geen gebrekken, en je hebt privacy, ik snap wel dat alles in amerika niet zo is als het lijkt maar als je alles down bekijkt schieten we niks op lol2lol2 :cheer::cheer:

IK HOOP ER VOLGEND JAAR 2012 IN DE ZOMER EEN MAAND HEEN TE GAAN NAAR MIJN PENVRIENDIN.

EN NOG 2 WEKEN EN ZE IS HIER :smiley: :smiley: :smiley: ECHT SUPER, EN BEDANKT VOOR ALLE TIPS

Ik wil zoiezo gaan, no doubt, what you started should be finished, En over die studie, dat zit wel goed

Ik zit nu in de 4e van het VMBO-TL (NET ONDER HAVO)

Daarna MBO 4 versnelt (dus in 2 jaar wat kan in 4 jaar)

Daarna HBO propedeuse jaar en vanuit dat naar de universiteit in Nijmegen om 4 jaar Amerikanistiek te doen

Je kan vanuit Propedeuse naar de Universiteit, heeft de amerika form beheerder ook gedaan/bijna gedaan :vak02::vak02::vak02: :cheer::cheer:
En dan ben ik 22-23 en dan begint de amerikaanse droom, ik ga als ik 20 ben op mijn zelf wonen( heb gezien dat niet alles hier 180.000,00 kost maar kan ook voor 60.000,00 dus)

En ik wil voor mijn 25-26 in Amerika wonen

Tuurlijk zijn er protesten. je hoeft maar de NY Times open te slaan. Ze gebeuren er eens in de week geregeld zelfs in Manhattan:

http://cityroom.blogs.nytimes.com/2011/09/19/wall-street-protests-continue-with-at-least-5-arrested/

Er is eentje dat zelfs nog altijd aan de gang is, hij wordt kei streng neergeslagen door de politie.

Alleen zijn ze niet zo effectief als de Fransen omdat de Amerikanen alleen vreedzaam verzamelen. Ze zijn nogal bang om massaal geweld toe te passen,want dan schiet de politie op ze met scherp. het is al vaker gebeurd in de States.

Daarbij zijn Amerikanen veel meer politiek correct, alles moet op een bepaalde manier worden weergegeven en bedacht, anders gaan ze snel de grond ingestampt worden door tegenstanders.

Dat er anderen zijn die die weg gevolgd hebben betekent dat het niet onmogelijk is, of dat voor jou haalbaar is zal nog moeten blijken.
Ik heb zowel enkele jaren op de universiteit als op het HBO doorgebracht en ik vond het niveau verschil aanzienlijk. Veel mensen op het HBO die van het MBO afkwamen moesten op het HBO aanzienlijk meer gas geven om bij te blijven. Ik schat dat het voor meer dan 90% van de MBO’ers niet haalbaar is om een dergelijk pad te volgen en de universiteit af te maken.

Als ik je een tip kan geven is dat je niet veel verder moet plannen dan een paar jaar vanaf nu, al doende merk je vanzelf hoe alles loopt en kan je dan kijken of het haalbaar is om een opleiding op een hoger niveau te gaan doen.
Een werk en verblijfs vergunning krijgen in amerika is uiterst lastig en de universiteit is dat ook, als je je daar jaren lang op gaat richten en het lukt niet is de teleurstelling alleen maar groter.

Ik sluit me aan bij de reeds gegeven tip dat het een goed idee is om er uberhaubt een keer heen te gaan op vakantie.

Sowieso geld studiefinanciering in Nederland maar voor 5 jaar. Dat betekend dat je voor 5 jaar Uni + 1 propedeusejaar HBO (wat trouwens niet altijd betekend dat je meteen naar de Uni mag) zit je al op 6. En dat is er vanuit gaande dat je alles in 1 keer haalt. Dus je krijgt minimaal 1 jaar helemaal niets van de staat.

Ik weet niet hoe rijk de ouders van Bijtje zijn, maar de meeste studenten hebben tegenwoordig een studieschuld. Denk nou niet dat je zomaar naar Amerika kan gaan zonder deze af te betalen. Amerika heeft namelijk een uitleveringsverdrag met Nederland. Zit je niet op te wachten als je Citizenship aanvraagt, dat je plots in een vliegtuig terug wordt gezet omdat je in Nederland te boek staat als wanbetaler.

Studieschuld in euro’s aflossen terwijl je in dollars betaald wordt is ook nog best tricky als de wisselkoers een ongunstige kans op gaat… :slight_smile:

Dat is wel degelijk het echte Amerika. De media (meesten zijn in handen van 1 rijke man: Rupert Murdoch) negeren opzettelijk een groot deel van de problemen en Michael Moore wil als documentarist juist die problemen aankaarten. Uiteraard doet hij dat altijd op een populaire manier (een echte documentarist observeert alleen, maar hij grijpt ook in), maar het is geen fictie.

Is er geen chatterforum waarop deze flauwekul kan worden voortgezet? Zelden zoveel onzin in een topic horen verkondigen.
Yeehaw

Wauw, en ik maar denken dat een Forum bedoeld is om mensen te informeren met ervaringen. Aangezien hier een jongen van 15/16 graag wil emigreren en iedereen hem wil helpen, dan is dat onzin??

Waarom is dat onzin? Omdat het niet in uw interessegebied ligt? Of is het onzin omdat u geen hulp kunt bieden en dan maar dit soort antwoorden moet geven?

Niemand is geholpen met dit soort posts.

1 like

Ik ga me maar eens goed orienteren en 2012 word dan het jaar van de waarheid :smiley:

Ik hoop natuurlijk dat het is zoals ik dacht/denk dat het is.
I have high hope, it just have to be confirmed :smiley: :smiley:

Och, de jeugd moet idealen hebben!! (voor de wat oudere forumleden: idealen hebben houdt je jong :slywink:).

Jouw idealen zijn in ieder geval interessant genoeg om er voor te gaan. Let wel, het is hard werken en tegenslagen zijn onvermijdelijk. Teleurstellingen zullen er altijd wel zijn, maar dat is nu eenmaal het leven.
Maar uiteindelijk moet je zelf ontdekken wat en waar jouw mogelijkheden liggen.

Een zekere opbouw in jouw planning lijkt mij wel noodzakelijk. Vakantie, een tijdje studeren in Amerika, vanuit Nederlandse werkgever uitgezonden worden naar Amerika, eerst werken in Nederland om geld te sparen om maar wat te noemen. Amerika is een land waar je je kunt redden, als je maar geld hebt (dat mag de Amerikaanse regering zich trouwens ook wel aantrekken, maar dat terzijde). Zonder geld ben je niets.

Wel jammer dat je zo slecht over Nederland denkt, maar dat is niet anders. Relativeren doe je nu eenmaal pas op latere leeftijd :slywink:.

Succes ermee.

:chin::chin::chin:

Het land zelf is wel ok, natuur gaat wel maar de regering is gewoon 3 keer niks en de afstanden zijn zo klein en dat is soms wel jammer :dag::dag::dag: