Waarom is het jammer dat afstanden klein zijn in NL? Je kan makkelijk naar andere landen in Europa. Ook vanuit Nederland zit je binnen een dag in de bergen!
Dat is waar maar in Amerika kun je dit in eigen land, niet dat dit tegenwoordig niet kan vanwege grenzen maar toch, andere talen, frans & duits, duits ok maar frans :wereld::wereld::wereld::wereld: :vak02::vak02:
In Noord-Amerika spreken meer dan 11 miljoen mensen Frans als eerste taal. ![]()
Daar moet ik dan maar niet proberen om te communiceren :dag::dag: lol2
Zou bijna zeggen: de jeugd van tegenwoordig! Vroeger op het oude gymnasium B konden we aan het einde van de rit hoodartikelen lezen en vertalen uit het Engels, Duits EN Frans (plus Homerus uit het oud-Grieks en Livius uit het Latijn). Misschien niet met een geweldige uitspraak, maar wel met een geweldige ondergrond.
Maar goed, zelfs koning Alfred van Engeland (848/849 – 899) klaagde al over het talenonderwijs. Als we willen dat onze kinderen Latijn leren, moeten we ze naar Frankrijk (!) sturen, klaagde hij (in het Oud-Engels in een brief aan de bisschoppen in Engeland).
Maar ik zit net niet op het Gymnasium en daarom heb ik al die talen niet, ben eigenlijk wel blij mee
maar iedereen kan wel engels dus dat komt wel goed. ![]()
Nog 3 dagen en ze staat op het vliegveld in Brussel, mijn Amerikaanse penvriendin :vak01::vak01::vak01: :vak02:
So excited, en we gaan echt allemaal leuke dingen doen.
Vroeg me af of jullie nog tips hebben?
Treat her like a lady!!
Cool! Succes! ![]()
Alvast een paar tips…
Met het openbaar vervoer kun je heel goed overal komen:
- Amsterdam: voor de architectuur en de grachten. Wellicht theater als jullie erin geinteresseerd zijn: er is voldoende moderne dans te zien of Engelstalige comedy in de Boom Chicago (Leidseplein). Rijksmuseum, Van Gogh museum, etc. Iets meer ‘cheezy’ om te bezoeken is de oude Heineken brouwerij (nu museum of ‘experience’).
- Het strand! Scheveningen, IJmuiden, Zandvoort, Hoek van Holland… Je hoeft niet in het zand te liggen bakken of te zwemmen, gewoon lekker rondlopen, blote voeten in de branding, etc. Wijs haar ook op de WO-II-bunkers in de duinen (geschiedenis).
Als je autovervoer kunt krijgen:
- De stormvloedkering bij Hoek van Holland! Als je de heuvel nabij het bezoekerscentrum beklimt, zie je heel duidelijk het verschil tussen het waterniveau van het kanaal enerzijds (veel hoger) en het niveau van het land aan de andere kant van de dijken (veel lager).
- Ook als je Flevoland inrijdt kun je een goede indruk krijgen van de Nederlandse polderkwaliteiten.
Dit zijn alvast een paar mooie toeristische bezoekjes. Verder weet ik niet wat jullie interesses zijn. Je had al eerder eens aangegeven dat het je zelf niet al te veel trekt, maar ik weet zeker dat zij het reuze-interessant zal vinden om dit soort aspecten uit de Nederlandse cultuur (jouw achtergrond) te beleven. ![]()
Zolang het leukt blijft zoals het strand vind ik het ook leuk hoor, maar bijv de echt nederlandse volksdingen trekken me gewoon niet.
But anyway, hoe kom je bij het strand met de trein?? heb je zeker een ov nodig, ook al zoiets doms,buitenlanders zouden niet eens met het openbaar vervoer kunnen,
Maar we zien wel
Je kan met de trein (gewoon kaartje kopen) naar het strand. Voor bussen en trams kunnen toeristen een dagkaartje, of een OV kaart die niet op naam staat (€7,50) kopen.
Tips:
Haarlem binnenstad. Prachtig mooi. Misschien trekt het jou niet, maar je moet vanuit het oogpunt van je penvriendin denken ![]()
Je moet niet denken dat ik Nederland nu haat hoor ![]()
Maar ik vind de politiek verkeerd enz maar ik zeg niet dat ik de gebouwen echt niet mooi vind, nou ja soort van maar ik zou het niet erg vinden hoor lol2lol2lol2lol2lol2lol2
Ik vind alleen hoogbouw wat mooier ![]()
Dat snap ik wel, maar je moet kijken vanuit het oogpunt van je vriendin.
Haarlem, Amsterdam, Volendam, etc. zijn echt geweldig voor toeristen.
Maar die kunnen haar wel trekken. ![]()
Strand is niet zo lastig. Scheveningen: vanaf Den Haag CS pak je tram 9, vanaf Den Haag HS pak je tram 1. Tram 9 komt ook nog langs Madurodam.
Hoek van Holland Strand heeft een treinstation, daarna nog een kwartiertje lopen.
Zandvoort aan Zee heeft ook een eigen treinstation, slechts 5 minuten lopen vanaf het strand.
IJmuiden en Wijk aan Zee: pak de bus vanuit Haarlem.
Hoi allemaal,
Ik heb jullie lang niet op de hoogte gehouden van mijn penvriendin.
Maar ik kan vertellen dat ik nog nooit zo’n leuke week heb gehad. lol2
Jammer dat het maar een week was, echt super.
We zijn geweest naar dingen zoals:
Amsterdam (de dam, kerk enz)
Volendam(klederdracht foto) kibbeling :D)
Bioscoop (the three musketiers
Pizzeria
En natuurlijk gewoon thuis en door de stad lopen en laten zien
Het is een stap in de goede richting maar het word nog veel beter ::vak01::vak01:
En hoe heeft zij alles ervaren? ![]()