Ik heb dringend hulp nodig
ik wil doodgraag emigreren naar het buitenland en daar werken of een eigen zaak starten in de horeca of dergelijke.
nu vraag ik mij af welk land het daar het best voor is?
bijna iedereen zit nu in spanje en frankrijk en ik wil niet de zoveelste zijn die naar daar enigreert, ik wil ergens anders naartoe emigreren waar het mogelijk is om een zaak op te bouwen of te werken…
waar dat je tenminste niet al u geld aan de belastingen moet geven wat je allemaal verdient hebt ofzo als zelfstandige enz…
ik weet niet of er iemand is die mij enkele tips ofzo kan geven??
mijn voorkeur gaat vooral naar zuid amerika, amerika of toch allezins de warme landen
Emigreren moet geen vluchten zijn he. Er komt heel veel bij kijken en er zijn geen emigranten bij wie t allemaal van een leien dakje is gegaan. Bereid je voor op een paar zware eerste jaren, waar een behoorlijke dosis doorzettings- en incasseringsvermogen is vereist.
W.b Zuid amerika zul je toch echt spaans , of voor Brazilie portugees, moeten leren. Alle regels, wetten en gebruiken zijn anders dan in Europa en voordat je dat allemaal doorhebt zul je een paar keer je neus gaan stoten, zelfs al spreek je de taal.
Belasting zul je overal gaan betalen he. Brazilie bv betaal je heel wat meer dan in NL. BTW is gemiddeld 40%. Inkomstenbelasting mag dan wel met t laagste tarief in NL te vergelijken zijn echter t wordt over t bruto inkomen gerekend, geen aftrekposten. Zeker met je eigen bedrijf is dat een flink nadeel. Tja feit is wel dat controle hier (nog) niet zo goed is als in Nederland.
Ik zou in jouw plaats in eerste instantie goed bedenken waarom je wegwilt, als t gaat om t weggaan kun je beter gewoon op reis gaan.En dan besluiten waar naar toe. Ga er eens heen en ga op onderzoek uit. Zuid Amerika is groot en erg divers.
Laat je niet afschrikken door alle negatieve mensen!! Als je het echt wilt dan moet je het doen maar je moet het wel goed voorbereiden.
Als je naar een land gaat waar ze een andere taal spreken is het niet zo van even die taal leren dat is wel de (“gewoon”) spreektaal maar de gezegdes ed. de taal van de regels zijn ook andere koek dan de spreektaal kijk maar in nederland naar de brieven van de KVK en dergelijke.
Ik zelf ga in augustus naar curacao daar kun je gewoon met nederlands terecht (voor de inburgering wel papioments leren) hier betaal je minder loonbelasting en hier kun je gewoon voor je zelf beginnen en krijg je belasting voordeel als je bijvoorbeeld een hotel(tje) begint.
Werk is er genoeg in curacoa en je kunt redelijk verdienen.
Wij hebben ook gekeken in brazilie maar hier is alles al opgezet voor de grote jongens (curacao begint ook al aardig)
Volg je gevoel en ga eens kijken op vakantie in diverse landen …
probeer wel war geld mee te nemen en zorg voor je AOW in nederland want van dat geld kun je op latere leeftijd goed leven in verschillende landen.
Regel alle dingen die je kunt regelen en ga dan pas vertrekken. Zorg eerst voor werk en kijk alles eens even af hoe en wat vind ik van alles…
veeeeeel sucses.
Laat je niet afschrikken door alle negatieve mensen!! Als je het echt wilt dan moet je het doen maar je moet het wel goed voorbereiden.Zelf ook gedaan woon nu in Brazil
En de taal spreken van het land waar je heen gaat
probeer wat geld mee te nemen en zorg voor je AOW in nederland
heb dus mijn AOW en kan daar goed van leven in Brazil huren zijn lager energie water zelfs de levensmiddelen
en alles goed regelen bij de ambasade van het land waar je heen gaat
hoop papier werk legalisaties die weer vertaald moeten worden naar de taal van het land waar je heen gaat en die moeten weer vertaald worden door een beédigd vetaler hahha ja en wil nooit meer terug naar Nederland alleen een keer op vakantie familie bezoeken en een zouteharing eten en een fricandel cheerhahahha
sucses
Hoi,
Al aan Suriname gedacht? Wij gaan in juni 2010 daar naartoe. Ik ben net terug om weer e.e.a. te regelen. Alle mogelijkheden en toerisme is booming. Succes!
Ik woon en werk sinds 7 jaar in Latijns Amerika en ik raad je ten sterkste af om zo maar ineens hier naar toe te emigreren: de cultuur en mentaliteit is zó anders, dat leer je zelfs niet kennen met een lange reis van een paar maanden. Als je ergens bv ‘slechts’ een half jaar bent, is alles nog leuk/interessant/spannend en de locals denken zo ook over jou. Maar na een paar jaar is het nieuwe er wel van af, aan beide kanten, en ervaar je ook de negatieve kanten van het land en de mensen. Zeker geen reden om niet te gaan want ook in NL is het allemaal niet rozengeur en zonneschijn, maar wel zeker een reden om niet gelijk te emigreren. Want bedenk wel dat als je NL achter je laat, dat je er ook je vriendschappen voor een groot gedeelte mee achterlaat, misschien zelfs gedeeltelijk familieband. Het eerste jaar is iedereen nog wel geinteresseerd in jouw verhalen en foto’s maar na een paar jaar echt niet meer, geloof me. Hun leven gaat gewoon door en als jij er dan niet bij bent in hún belangrijke momenten (huwelijk, geboorte kinderen, doop, communnie, 50-jarige verjaardag etc etc) dan raakt hun begrip toch op den duur toch echt op. En als je er nu waardevolle vriendschappen met latina/o’s voor terug zou krijgen, maar ook dat is vaak niet het geval. Aan vrienden geen gebrek, tig amigo/a’s, maar échte diepgaande intieme vriendschappen, nee, heb ik in die 7 jaar nog nooit (om me heen) gezien en zelf zeggen ze me dat dat daar ook niet bestaat… Latijns Amerika: geweldig, zeker naar toe gaan, maar gelijk emigreren …
ben het helemaal met je eens heb vrienden zat maar het blijft bij vrienschap wat ik wel vindt in Brazil is de familie band is toch hechter dan in Nederland zijn mijn ervaringen heb je een probleem moet je echt niet bij je familie wezen
mag ik vragen waar jij woond ik woonde eerst in Fortaleza erg druk zijn toen verhuisd naar Madalena bevalt ons prima mijn vrouw is Brasiliaans
meteen emigreren lijkt mij niet zo verstandig zou eerst op vakantie gaan om tezien hoe hier alles is
even voor landcruiser
je bent zeker met een rijke brasiliaanse getrouwd hahahha grapje
moet kunnen hé
het enigste nadeel van Brazil is erg veel geweld maar dat is bekend gaan ze nog de olympische spelen houden ook hier niet tegeloven best wel goed voor Brazil is inkomen maar voor de mensen uit het buitenland die de spelen komen volgen niet hou me hart vast
Hallo Brazilboy, vanwege mijn werk zwerf ik rond in een groot gedeelte van Latijns Amerika: Mexico, Guatemala, Costa Rica, Argentinie, Chili, Peru, Cuba, Martinique, Dominica etc, niet zo maar een paar dagen of weken maar maanden en jaren. Mijn hart heb ik verpand aan Ecuador. Hier heb ik samengewoond en ondanks dat de relatie over is, zit ik er over te denken er weer te gaan wonen maar ben bang voor de eenzaamheid ondanks/tussen tig amigo/a’s. Als je een relatie hebt met een local, heb je in elk geval nog elkaar en schoonfamilie maar als je alleen bent, heb je ook dat niet ondanks dat men maar al te graag rvienden met je wilt worden, vaak voor slechts 2 dingen: geld (ook de vrouwen) want je blijft in hun ogen toch die interessante en rijke Euopese en sex. Ook heb ik moeite met de leugenmetaliteit van latinó/a’s, zelfs clcose friends en familieleden vretellen elkaar niet alles en dan heb ik het over belangrijke dingen als gaan trouwen of zwanger zijn: echt verbazingwekkend. Maar helaas ben ik al te lang in L-A om het continent volledig achter me te laten en blijft het trekken…
Wat Brigit zegt zit wel wat in, het valt niet mee om echt goede vrienden te maken in ZUid amerika maar t kan toch wel hoor. Echter vraag ik me af als iemand op pak hem beet 25 jarige leeftijd voor t eerst naar nederland zou gaan om te gaan wonen hoe makkelijk zou t zijn om daar een hechte vriendchapsband op te bouwen.
Het hangt er wel van af in welke ´sociale kring´je je beweegt- de verschillen zijn hier veel groter dan in NL- want wat je zegt dat de mensen vaak op 2 dingen uit zijn (ok dat wb sex komt helaas overal wel voor lijkt me) maar dat geldbeluste is toch wel van mensen die minder hebben dan wij. En er zijn er maar zat hier die veel meer hebben dan ik!
Maar wat het nadeel van die sociale ladder ook is, vooral in Brazilie toch, sta je op dezelfde trede of hoger dan is iedereen vriendelijk tegen je. Dus ben je als toerist hier sta je in hun ogen toch al gauw boven ze. Maar als je hier woont is t anders. Voorbeeld. een braziliaan is niet gewend dat je als eigenaar van een bedrijf ook zelf je handen vuil maakt. Als ik hier bv in de tuin aan t werk ben en er zijn gasten die me niet kennen dan moet ik t niet in mijn hoofd halen ze te groeten want dan krijg ik enkel een vuile blik toegworpen. Als diezelfde persoon er later achter komt dat ik niet enkel de tuinman ben dan is t één en al glimlach en vriendelijkheid. Er zijn uitzonderingen maar t gebeurt meer wel dan niet en opvallend is dat argentijnse gasten dit vreemde trekje niet hebben.
hoi Brigit
kan nu wel een heel verhaal gaan ophangen zo moet je het doen etc
maar uiteindelijk moet jij beslissen wat je wil doen
je weet hoe de mentaliteit is in Zuidamerika en zeker voor een meid die uit Nederland komt je zegt het zelf al sex geld
vreemde trekjes hebben ze hier wel
als we op het plein zitten dan moet ik echt mijn sigaretten in mijn zak houden en niet op de tafel laten liggen dan is mijn pakje zo leeg die wil een sigaret komt er weer één het zelfde met als ik cazaça of wisky drink
bestel meestal een fles als vliegen komen ze er op af hahhha ja ze hebben geen geld eerst gaf ik dan wat daar ben ik van afgestapt
ook een rare gewoonte hier ze kloppen niet aan de deur ze klappen in handen