Emigreren naar Brazilie

Ik ben de laatste maanden sterk geïnteresseerd in Brazilië. Maar ik kan maar weinig vinden over ‘toelatingseisen’ voor dit land. Aan welke voorwaarden moet iemand voldoen om te kunnen emigreren naar dit land, ook als je daar zelf geen familieleden of zo hebt?
Wie kan mij helpen aan informatie of sites?
Bedankt alvast
Stipje

Ik ben ook van plan om te emigreren naar Brazilie en heb al een huisje gekocht in Pipa(Natal). Met een gewoon visum kan je 6 maanden per jaar blijven. Wil je een permanent visum , dan kan je een bedrijf opstarten en 50.000 dollar investeren . Een andere mogelijkheid is trouwen met een braziliaan . De braziliaanse ambasade kan je vast meer uitleg geven

Bedankt voor je reactie. Ben benieuwd hoe het je zal gaan. Ik ben al getrouwd met een hele lieve man, dus een Braziliaan trouwen zit er voor mij niet in. :lol:
Verder heb ik nog niet aan een bedrijfje beginnen gedacht.
Maar als men mij nog meer kan informeren, ik hoor het graag!

Het makelijkst is als je een braziliaanse vriendin hebt en ze raakt zwanger , dan heb je zo een verblijfsvergunning .:stuck_out_tongue:

hallo,
kan je me vertellen of je voor rond 10.000 euro een huisje kan kopen voorbij Natal. meer in het noorden of in Pipa? En is het makkelijk om een restaurantje te beginnen?
Bedankt
Miriambee

Hallo, voor 10.000€ ga je moeilijk een huisje vinden aan de kust en zeker niet in Pipa ,meer in het binnenland is het wel mogelijk om iets te vinden aan die prijs , maar dat is natuurlijk niet zo leuk.Ik heb mijn huisje in Pipa 30.000,- € betaald en dat was echt het goedkoopste dat ik gevonden heb.Ten noorden van Natal is het stukken goedkoper. Het intereressantste is om een lap grond te kopen en iets te laten bouwen ( werklui zijn heel goedkoop )en voorlopig iets te huren . Je moet er wel bij blijven tijdens de bouwwerken. Een restaurantje beginnen is gemakkelijk, maar het doen renderen hangt af van de ligging .
Succes!

Bedankt voor je reactie. Ik heb nu niet zoveel tijd, maar ik wil graag later nog kontakten en praten over Brasil.
mvg
Miriam

Hoi allemaal,
Even voorstellen,mijn naam is Marcel. Samen met mijn vrouw Cindy zijn wij anderhalf jaar geleden (zwanger en wel) geemigreerd naar de noordkust van Brazilie. Wij wilden al een tijdje gewoon weg uit NL vanwege de meest voorkomende redenen. Klimaat, stress, een betuttelende maatschappij, een overheid die al decenia onze moeilijk verdiende belasting centen over de balk smijt enz, enz,
Drie jaar eerder waren wij op vakantie in Brazilie en bij puur toeval struikelde wij over een schitterende beachvilla die voor een mooie prijs te koop stond. We kochten de villa als vakantie bestemming. Maar iedere keer dat wij er vakantie vierden vroegen we ons weer af waarom we eigenlijk nog terug zouden gaan. Uiteindelijk besloten we de knoop door te hakken en er definitief tussen uit te piepen. Huis verkocht, allebei onze baan opgezegt, afscheid genomen van familie en vrienden en letterlijk met de noorderzon vertrokken :vak01:Van ons spaargeld hebben we de villa grondig verbouwd en een zwembad op het terrein laten leggen. Websites gebouwd en intensief aan internet marketing gedaan. Al vrij snel kwamen er toeristen uit alle windstreken (o.a. veel kitesurfers) op onze “spot in the sun” af. Het laatste half jaar loopt het als een trein.
Ik kan iedereen aanraden om toch vooral je hart te volgen en je door niemand op je levensreis te laten tegenhouden. Tuurlijk is het vaak onzeker en weet je nooit waarin je allemaal terecht komt maar ons motto is " je kan beter spijt hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt hebben van iets dat je niet gedaan hebt.
Kijk eens op onze websites om een indruk te krijgen van hoe we erbij zitten en ook om een indruk te krijgen wat je met een website allemaal kunt doen.
http://www.private-guesthouse.com/nederlands.php
http://www.kitesurfguesthouse.com/nederlands.php
http://www.wellnessguesthouse.com/nederlands.php
http://www.oceanviewvilla-forsale.com/nederlands.php
Deze vier sites samen trekken ongeveer 6000 bezoekers per week en daar halen we al onze reserveringen uit. Onze ervaring is dat je prima kunt ondernemen in Brazilie (en zonder een overheid die al je zuurverdiende centjes afpakt). Natuurlijk betaal je belasting maar gelukkig niet al teveel.
Wij hebben ons oog inmiddels alweer op een nieuw project (eveneens aan de kust van Ceara)
Als iemand vragen heeft of we kunnen je ergens mee helpen, op onze site staat ook een skype verbinding zodat je ons gratis kan contacten. Emailen kan natuurlijk ook.
Zoals de slogan van het bekende sportmerk Nike “just do it”
Groeten uit het (bijna) altijd zonnige Iguape,
Marcel.

1 like

Hai,
Wat een heerlijk bericht van jullie. Mijn petje af dat jullie je hart hebben gevolgd en nogmaals reuze bedankt voor de lieve woorden.
Even een paar vraagjes, is het ok om alleen als vrouw daar wat op te zetten?
Ik wil komen met mijn brilliante hondje, dus ik geef mezelf een beetje dat gevoel van “alleen op de wereld” als ik af reis naar Brazilie.
Ik wil graag een health food restaurantje beginnen. Klein en fijn, dat wil ik opzetten.:wereld:

gr.
Miriam
Ik hoop dat jullie snel antwoorden.

Hallo, leuk plan heb je! Een health restaurantje is wel goed idee Koop niets, alvorens de documenten goed onderzocht te hebben. Je kan ook via een immobilienkantoor, maar dat is natuurlijk duurder. Dat je een alleenstaande vrouw bent is zeker geen probleem, ik was ook alleen maar had dadelijk fantastische vriendinnen en vrienden. Je bent natuurlijk veel veiliger in een dorpje , steden zijn in Brazilië nogal gevaarlijk, vooral s’nachts , ook Natal
Het grootste probleem in het begin , voor mij althans, was de taal , verdomd moeilijk en helaas onmisbaar, engels wordt enkel gesproken door hoger opgeleide mensen. Behalve in Pipa , daar spreken ze wel andere talen want daar wonen veel europeanen ,spijtig genoeg zijn de huizen daar wel 2 keer zo duur . Je moet er ook mee rekening houden dat er tussen pasen en oktober weinig toeristen zijn want dan is het regenseizoen . Je kan best ter plaatse uitzoeken welke plek je het meest bevalt ( goedkoopste vluchten A’dam-Natal zijn met flybrazil en arkefly )
Hopelijk vind je , net als ik , je droomplek
Groetjes

hallo
ik heb deze week met mijn man veel tijd gestoken in het orienteren enz
het begint er een beetje op te lijken
leuk ook dat jullie reageren
elke keer komt er weer iets nieuws bij
vandaag hebben we een begin gemaakt met het plan om een korte periode te plannen zodat we in ong een maand rond kunnen kijken in een deel van brazilie, ws recife e.o.
maar nu is de vraag hoe we daar het beste kunnen verblijven terwijl we niet op het strand willen liggen maar wel door de omgeving willen rondrijden
hebben jullie suggesties qua appartementen, mensen die iets verhuren voor korte of langere tijd enz enz
jullie ook succes met alles
groet
stipje

hallo, ik ben in mei een week naar brazilie geweest, in Barra do Cunhau, vlakbij Pipa en tibau do Sul en ik wil graag wonen en werken in brazilie, liefst in deze omgeving en bij een verzekeringsmaatschappij of makelaardij. Wij kan mij aan informatie helpen en mag je met een visum van zes maanden wel werken in brazilie. Alvast bedankt voor antwoord. gr. miljuska

hallo, ik ben in mei een week naar brazilie geweest, in Barra do Cunhau, vlakbij Pipa en tibau do Sul en ik wil graag wonen en werken in brazilie, liefst in deze omgeving en bij een verzekeringsmaatschappij of makelaardij. Wij kan mij aan informatie helpen en mag je met een visum van zes maanden wel werken in brazilie? Alvast bedankt voor antwoord. gr. miljuska:zon02:

hallo,zou ik misschien hulp kunnen vragen.ik zoek in februari een drie-tal weken naar brazilie te trekken om rond te kijken om daar een huis te gaan kopen.alleen weet ik niet de geschikte regio’s.zou zijn voor eventueel achteraf te verhuren.alvast bedankt.andy

Hi Andy, Brazilie is erg groot. Wil je in Ceara (warmer klimaat) of meer richting Sao Paulo of Rio (kouder klimaat) Wij zelf zitten in Ceara een aanrader niet alleen vanwege het klimaat, maar ook veiliger. Als je in de buurt bent kom je maar een bakkie doen of een biertje drinken. Kun je gelijk kijken of ons huis iets voor je is. Of neem vast een voorproefje op www.oceanviewvilla-forsale.com

zoek eigenlijk meer iets aan zee.liefst iets dat nog niet zo toeristisch is,maar wel nog gaat worden.greetz

Doeffer are you on drugs? :slight_smile: Ons huis staat pal zee en op onze site staat dat het ver verwijderd is van massa toerisme, maar 30 km hier vandaan wordt er een groot internationaal resort gebouwd dat klaar moet zijn in 2010. Dus…

hoi, wat een leuk plan, ik ga hetzelfde doen in het noorden. Ik denk te kunnen vertrekken rond december. waar ga je kijken en waarom heb je brazilie gekozen?
gr. miriam

hoi,
Jullie huis staat te koop voor 3 ton op verschillende andere sites. Klopt dat?
Miriam

Hoi Miriam,
Dat kan kloppen. Dat zijn websites waar je persee een prijs in euros moet opgeven en op het moment dat wij het huis te koop hebben gezet was stond onze vraagprijs in Reais gelijk aan ongeveer 3 ton Euro. Onze vraagprijs in Reais is nog steeds 685.000,- Reais alleen nu vertegenwoordigd die waarde nog maar ongeveer 230.000,- Euro. Dit heeft te maken met de globale financiele crisis waar veel landen in verzeild zijn geraakt. Goed nieuws dus voor de Europeaan die interesse heeft in ons huis want die hoeft nu ruim 70.000,- Euro minder neer te tellen. Dus ik zou zeggen “De tijd om te kopen is NU”.