Emigreren naar Brazilie

Huh…wij komen net terug uit Natal en iedereen adviseert om te wachten met het kopen van een huis. :frowning:
De huizenmarkt is aan het instorten omdat men juist op dit moment weinig reais krijgt voor de euro :confused:
Dus ik kan het niet helemaal meer volgen.

Ik zou wel graag antwoord krijgen op het volgende. Je dient om een permanent visum te verkrijgen te investeren. Maakt het nog uit waarin men investeert?

Stel we kopen een huis voor eigen bewoning met een enkel gastenverblijf in de tuin en we beginnen een mini pousada oftewel een bed & breakfast. We nemen voor enkele uren 2 Brazilianen in dienst.
Of men koopt een (groter) huis en begint daarin een restaurantje met daarbij Braziliaans personeel. Wordt dit dan ook goedgekeurd alszijnde investering in een bedrijf :slight_smile:

Of ligt het gecompliceerder en dien je een bedrijf naast je eigen woning te kopen dus een aparte zak geld hiervoor mee te nemen :confused:

Beste Lady,
Ik weet niet wie je in Natal financieel advies heeft gegeven maar het verhaal dat je minder Reais voor je Euro krijgt Is COMPLEET NIET WAAR, integendeel 3 maanden terug kreeg je voor iedere Euro 2.13 Reais en vandaag krijg je voor een Euro 3.16 Reais dus dat lijkt me een simpel rekensommetje. Even ons huis als voorbeeld, 3 maanden geleden stond 685.000,- Reais (dat is onze verkoopprijs) nog gelijk aan 321.000,- Euro. Nu, vandaag staat 685000,- Reais gelijk aan 216.000,- Euro. Wanneer je nu vanwege de “gunstige wisselkoersen” ruim een TON EURO minder hoeft te betalen lijkt mij dit een positief gegeven. Voor de Europeaan die nog ergens een tas geld heeft liggen en interesse heeft in ons huis blijft de stelling “De tijd om te kopen is nu” dus wat mij betreft als een paal boven water staan. Je kunt zelf op meerdere websites de wisselkoersen in de gaten houden maar hier heb je er vast eentje die ik zelf gebruik.

Ik hoop dat je van mijn reactie weer iets wijzer bent geworden en ik wens je succes met je plannen. Oh ja, het antwoord op je andere vraag is JA. Je kunt dat huis gewoon kopen en ombouwen tot pousada en het als investering aantonen. Het gevolg is dan natuurlijk wel dat het huis NIET op je privenaam staat maar op de naam van het door jou te openen bedrijf.
Als je nog meer vragen hebt kun je me ook even via onze site skypen.
http://www.oceanviewvilla-forsale.com/contactnl.php
Ik hoor het wel, groetjes uit het (bijna) altijd zonnige Iguape,
Marcel

**Het gevolg is dan natuurlijk wel dat het huis NIET op je privenaam staat maar op de naam van het door jou te openen bedrijf. **

**:drugged: Beste Marcel, **

**Bedankt voor je antwoord. Ik ben nog in de oriëntatiefase en zal me beter laten informeren. **

Kun je mij nog vertellen wat het voor- of nadeel is als het huis op naam van het op te richten bedrijf komt te staan in plaats van op naam van mij? :confused::confused:

Je aanbod om te skypen is heel aardig maar om de boel goed op orde te krijgen, heb ik liever bepaalde zaken op papier staan. Dat is altijd makkelijker terug te vinden. Dus mocht je nog tijd hebben om deze vraag te beantwoorden graag :vak02:

Groetjes uit een herfstachtig Limburg :storm: :frowning:

@ oeleinbrasil:

echt te gek om te lezen dat jullie gewoon naar brasil vetrokken zijn. Lijkt me geweldig!
Ik heb een vraag voor jullie.
Ik wil een half jaar vrijwilligerswerk gaan doen in een kindertehuis.
Hebben jullie connecties daar op dat gebied?? Ik wil niet met een organisatie waar ik al 400 euro moet betalen voor bemiddeling en zo op internet kan ik eigenlijk niks vinden wat me aanspreekt. Ik zou het prettig vinden als ik erngens terrecht kom waar nog meer nederlanders zitten.
Nooit egscoten is altijd mis… dis hoop dat jullie me wat te vertellen hebben!
Groetjes kelly

Hallo allen, Ik zou heel graag bij iemand in dienst willen of eens om de tafel zitten om eens te praten over een samenwerking in Brasil. Ik wil zelf graag naar Brasil emigreren.

Graag verneem ik een reactie van jullie.

gr,

Jair

Hoi,
Kan je me even uitleggen waar het project over gaat?
Je kan me mailen op [EMAIL=“miriambee@hotmail.com”]miriambee@hotmail.com

gr.
Miriam

Hallo Marcel en Cindy,

Wat leuk om na alle negatieve berichten op diverse fora eens wat positiefs te lezen. Mijn interesse in Brazilie is ook gewekt. Of het leidt tot een toekomstige emigratie, moet nog blijken. Ben van plan volgend jaar voor het eerst naar Brazilie te reizen om sfeer te proeven. Het lijkt me helemaal geweldig. Sinds ik Braziliaanse percussie speel, ben ik me namelijk steeds meer in het land van herkomst gaan verdiepen en hoor ook hele enthousiaste verhalen van mensen die er een paar keer geweest zijn. Maar eerst beleven en dan kijken we wel verder. Het is dan leuk om te lezen dat andere mensen hun droom waarmaken, heel inspirerend.

Met vriendelijke groet,
nancy

Oí Marcel é Cindy, tudo bem? Ik heb jullie sites even bekeken. Het ziet er super uit mijn complimenten. Ik zou graag meer willen weten over jullie ervaringen en vooral de voorbereidingen die jullie getroffen hebben voor jullie naar Brasil toe gingen.
Ik hoop van jullie te horen.

Tchau,

Jairzinho

Dag Allen,

Ik ben vandaag lid geworden van dit forum en wens me op allerlei manieren te informeren naar het immigreren naar Brazilië.

Ikzelf ben 21 jaar zelfstandig zaakvoerder van een kleine onderneming en hou het hier in West-Europa voor bekeken. Ik ben op zoek naar een ander leven. Een leven zonder stress, zonder een opdringerige maatschappij enz…

Waarom Brazilië zullen jullie denken. Ik heb mijn hart verloren aan Zuid-Amerika. Meer bepaald aan Argentinië en Brazilië. Beide landen heb ik al meermaals bezocht, maar heb sinds een half jaar een Braziliaanse vriendin, vandaar Brazilië natuurlijk.

Momenteel ben ik volop Brazilaans-Portugees aan het studeren omdat ik vind dat je de taal machtig moet zijn om in een vreemd land te kunnen wonen en werken.

Ik ben op zoek naar eerlijke personen om samen oplossingen te zoeken om te immigreren naar Brazilië… Ikzelf zal volgend jaar een vijf keer in Brazilië verblijven om allerhande zaken uit te pluizen. Je kan me mailen of skypen.

Tchau,
Jempi

Ik hoop voor je dat of je een flinke berg Euro´s hebt liggen of je Euros of dollars denkt te gaan verdienen anders is het zo afgelopen met je stressloze leventje

Ha ha, een berg euro’s is altijd heerlijk en maakt reizen een stuk makkelijker.
Een goed baan helpt ook!

:king::king:

Voor t laatste moet je echter niet naar Brazilie gaan. ALhoewel t niet zozeer over de balk gesmeten wordt maar wel in de zakken van de bestuurders verdwijnt. En hoe! Daar is NL niks bij. honderden miljarden per jaar. Daar zou de armoede in t land in 1 klap mee verdwenen kunnen zijn. Maar ja, egoisme is ook een karaktertrekje van de latijnsamerikanen helaas.
Belastingtarieven liggen erg hoog hier. Neem alleen t gemiddelde BTW tarief, ruim 40%! Voordeel is dat je t makkelijk kunt ontduiken. Nog wel…Als dit ooit verandert dan betaal je meer belasting dan in NL
Maar goed, t klimaat, ontbreken van de betutteling en stress plus de rest maken t meer dan goed om hier te wonen!

1 like

Hoe staat het met de plannen Jempi?

Beste allemaal,

De onderwerpen en de reakties daarop zijn bijzonder interessant en ik heb ervaring opgedaan met het oprichten van een bedrijf (limitada), huwelijk & kind, aan en verkoop van vastgoed, fiscale aspecten en internationale geldtransfers en het verkrijgen van een permanente visum.

En sinds kort heb ik ook weer ervaring met het sluiten van mijn bedrijf en het verkopen van vastgoed.

Het is allemaal niet zo simpel en soms vrij complex omdat niemand je precies kan vertellen hoe de hazen lopen hier in Brazilië t.a.v. de bovenstaande aspecten.

Brazilië geweldig maar het opbouwen van een nieuw leven kost enorm veel energie en als je geen financieel buffer hebt, dan zal je dat meer stress opleveren dan wonen en werken in Nederland.

Succes,
Groet Geert

[EMAIL=“gvlasma@yahoo.com”]

Waarom ben je gestopt?

Als je een investering doet van 50.000 dollar ( vastgoed of bedrijfje opzetten) kun je een verblijfsvergunning aanvragen… dit duurt 90 dagen…gedurende die 90 dagen moet je wel een braziliaanse zakenpartner hebben…en zodra je de vergunning binnen hebt kun je die ook weer uitschrijven. en dan kun je daar blijven.

Beste Braziian beach,

Heb je zelf een bedrijf opgericht en je visum gekregen op basis van je investering? Ik ben namelijk geinteresseerd in jou ervaring want mijn advocaat in Brazilie heeft dit serieus bekeken en heeft mij meegedeeld dat het risico bestaat dat het visum juist wordt ingetrokken als er sprake is van oneigenlijke investeringen.

Daarnaast indien investering voldoende basis biedt om een visum aan te vragen dan ben je echt meer tijd kwijt dan 90 dagen. Een bedrijf oprichten in Brazilie duurt echt langer dan 90 dagen.

De kosten van oprichting en onderhoud van bedrijfje moet je ook niet onderschatten. Een bankrekening kost al snel 65 reais per maand en kosten van liquidatie is ook weer 2000 reais. Al met al -en dat geldt ook voor bv’s in Nederland -is het niet goedkoop.

Kortom, deel je ervaring met het forum in iets meer detail zodat andere forumgenoten er ook daadwerkelijk iets aan hebben.

Groet Geert

Minimaal 50.000 dollar investeren en verplicht worden met een Braziliaan zaken te doen.

Lijkt me een goede manier om opgelicht te worden, maar veel succes ermee. Hopelijk is die 50.000 dollar niet al je spaargeld

Hoi Allemaal,
Het is alweer een tijdje geleden dat ik reageerde op deze post en ik vroeg me af hoe het er voor staat met de emigratie plannen. Zijn de mensen die wilden emigreren inmiddels met de noorderzon vertrokken of zitten ze nog in NL te twijfelen. En als ze gegaan zijn hoe bevalt het tot nu toe??
Misschien vind je het leuk om iets over je emigratie avontuur op onze web-log te delen met anderen want een inspirerend voorbeeld kan nooit kwaad. Als er anderen mensen zijn die een spannend avontuur in bazilie hebben meegemaakt en dat kwijt willen??!!! Top, helemaal welkom
Kijk even op http://iguapecearabrazil.web-log.nl/iguape_ceara_brazil/ en stuur je verhaal in.

Mensen help!

Mijn naam is Paul en ik heb mijn lieve vriendin in Brazilië-Ce-Fleixeras.
De eerste dag dat ik Brazilië binnen ging was op 20 april 2008. Vervolgens ben ik het land uitgegaan op 10 Mei 2008. Na 3 maanden in Nederland te zijn geweest ben ik terug gekeerd op 18 Augustus en heb in November mijn 90-dagen-visum verlengt t/m 25 januari 2009. Op 12 januari 2009 ben ik brazilië verlaten. Bij elkaar opgetelt heb ik 169 dagen gespendeerd in brazilië terwijl ik er 180 mag verblijven. Kan ik nu mijn resterende 11 dagen gebruiken of kan het niet omdat de stempel/sticker in mijn paspoort 25 januari 2009 zegt?
Ik hoef er maar voor een week heen maar het zou toch fijn zijn als ik ook daadwerkelijk de douane daar doorkom!
HELP, heeft iemand een antwoord voor me? Of een suggestie???

Abraços!