In Brazilie werken - stage lopen

Hallo mensen,

ik ben een student van het MTRO en ga als alles volgens plan loop stage lopen in Natal Brazilie. Ik ga er 5 maanden wonen, werken en leren. Nu ben ik benieuwd of er meer studenten in Brazilie hebben stage gelopen, misschien in Natal?! En kunnen jullie me wat meer vertellen over de cultuur, mentaliteit enz. Natuurlijk kan iedereen hier op reageren, ben gewoon benieuwd hoe het leven in Brazilie is!

Groetjes Femke

Hallo,

Ik wil in 2009 samen met een vriendin voor een half jaar naar het buitenland werken.
We worden enorm aangetrokken door Brazilie. En mijn vraag is weet iemand waar je het beste werk kunt zoeken voor daar een half jaar te verblijven.
Had in gedacht horeca, toerisme, hotelbediende…??

hoop snel wat te horen, want op internet staat teveel! ik word er niet meer wijs uit.

kuskus Jowen:zon:

Hoi hoi,
ik vroeg me af of jullie al vertrokken zijn naar Brazilie. Ik ben namelijk ook op zoek naar werk in het toerisme / horeca in Brazilie. Heb je nog iets gevonden?

gr elise

Hayy! Ik heb dezelfde vraag als Elize, (net gestopt met studeren en een half jaar tijd over). Graag hoor ik of jullie iets gevonden hebben? Liefs, Roberta

hoi, ik ben een meid van 30 en ben ook van plan om in september voor een tijdje naar brazillie te gaan. Ben er in november geweest en heb er een leuk gevoel bij! Ik heb ondertussen al een mailtje gestuurd naar het hotel om daar te werken en te logeren, wel heb ik een goei pluspunt dat ik er iemand heb leren kennen die mij ginder wat kan helpen. Als jullie nog meer nieuws weten of als ik jullie kan helpen met iets ben ik altijd bereid!!
:zon::zon02::zon::zon02:

Wie o wie kan mij op weg helpen voor een baan en eventueel woonplaats in Sao Paulo of Rio de Janeiro. Ik jongenman 36 jaar ned /surinamer … woonachtig in Suriname

gr R.

Zonder een geldige verblijfsvergunning kan je in Brazilie niet werken.

inderdaad. En als je dat wel hebt reken er dan op dat de lonen heel wat lager liggen dan in bv de EU. Minimumloon is nog geen € 250. In t hoogseizoen hier bv in Bombinhas wel wat meer, maar met zo´n €450 voor een baantje in een hotel ( 6 dagen per week tot bij velen zelfs 7!) nog steeds geen vetpot. Levensonderhoud is ook niet echt spotgoedkoop hier dus van sparen zal niet veel komen.

Ruel wat voor een baan zoek je?

Hai Saywhat

Mijn achtergrond is kamp management en laboratorium medewerker maar ik sta open voor andere type banen, kan bijna van alles zijn.

Groet Ruel

Ik denk niet dat je aan een werkvergunning komt. Maar als je de taal kent lukt het je wel om een bico te vinden die net je verblijfskosten dekt…zorg wel dat je betaald krijgt.

lol2

pracht advies lol2

Als dat per week is, valt het nog wel mee…

Maar mag ik ook onbetaald ergens gaan werken in Brazilië…in het hotel van mijn verloofde bijv.?

Hallo iedereen,

Ik wil deze zomer (2011) voor 3 maanden naar Brazilie gaan, om hier een stage te lopen bij een particuliere organisatie (ONG), of een vereniging, die iets te maken hebben met sociologie. Ik zit in mijn 2e jaar bachelor sociologie aan de Sorbonne in Parijs, en wil dus graag wat praktijkervaring opdoen. Ik hoef tijdens de stage niet betaald te krijgen, maar ik wil de organisaties die stageplekken verzorgen (wat ik de hele tijd tegenkom op het internet en die veel geld vragen) zo graag mogelijk vermijden. Ik hoop het dus op mijn eigen houtje te kunnen regelen, heeft een van jullie misschien tips ?

Dank jullie wel,

groet, Hiske

Helaas niet als je met een toeristenvisum in Brazilie verblijft, wel als je de aanvraag voor je verblijfsvergunning ingediend hebt.

En wie controleert dat?

je vraag was of het mag…

Ja…ok…maar de volgende vraag is wie is het diegene die het controleert?
Arbeidsinspectie?Police Federal?

De Policia Federal is idd de instantie die met controle op de immigratie en alles wat daarmee verweven is, belast is.
Maar t lijkt me dat theoretisch ook evt de controleurs van het Ministerio de Trabalho langs zouden kunnen komen en zien dat je niet in het bezit bent van het verplichte werkboekje (carteira de trabalho). Dat zou een boete opleveren voor je verloofde. Maar ja theorie en praktijk…

Claro…