Hoi,
Ik ben een derdejaarsstudent en in het tweede semester moet ik stage lopen in een bedrijf. Ik zou dit heel graag in het buitenland doen, meerbepaald in Zuid-Amerika. Ik heb gekeken om het in Argentinië te doen, maar er is helaas niks uit de bus gekomen. Ik heb nu onlangs wel een aanbieding gehad om in Brazilë mijn stage te doen. Ik heb hieromtrent nog heel veel vragen en hopelijk kunnen jullie mij wat info geven. Ik heb dit nog niet toegezegd, want ik zit met heel veel vragen en twijfels.
Het eerste grote probleem is de taal. Brazilië is het enige land dat niet Spaanstalig is in Z-A en ik kan namelijk geen beetje Portugees. Ik kan vloeiend Engels en heb een basiskennis Spaans en kan mij wel behelpen daarin. Maar ik weet heus ook dat ik daar niet ver mee zal komen.
Enkel met de leden van de directie zou ik dus in het Engels kunnen communiceren.
En ook vraag ik me af hoe het leven is in Brazilië. Het bedrijf is gelegen in Sao Paulo en dat is een stad waar ik niet veel over weet.
Dus wie er ervaringen wil meedelen of misschien zijn er die al eenzelfde situatie hebben meegemaakt, alle info is welkom.
Alvast bedankt
hoi
ik heb 6 maanden in Sao paulo gewoond dus ik kan je er misschien wel wat meer over vertellen.
Sao paulo is een erg westerse stad en het klopt ind dat niet veel mensen engels spreken. Een groot aantal van de brazilianen verstaat wel spaans dus aangezien je al een aardige basis hebt is dat wel ideaal.
Ik heb zelf eerst een maandje portugees gestudeerd en van daar uit heb ik vloeiend portugees leren spreken:) mooie taal by the way
In Sao paulo zelf is van alles te beleven: kunst, groot park, cultuur, lekker eten, goed metronetwerk, makkelijk vrienden maken, gastvrijheid.
Ook zit je 6 uur rijden met de bus vanaf RIo dus een lekker vakantie daarheen is ook zeker een aanrader, daarnaast in weekend natuurlijk naar het strand zoals santos etc. (uurtje met de bus).
Succes met een besluit maken
groetjes Sylvia
Hallo