Hoi,
Ik ben een derdejaarsstudent en in het tweede semester moet ik stage lopen in een bedrijf. Ik zou dit heel graag in het buitenland doen, meerbepaald in Zuid-Amerika. Ik heb gekeken om het in Argentinië te doen, maar er is helaas niks uit de bus gekomen. Ik heb nu onlangs wel een aanbieding gehad om in Brazilë mijn stage te doen. Ik heb hieromtrent nog heel veel vragen en hopelijk kunnen jullie mij wat info geven. Ik heb dit nog niet toegezegd, want ik zit met heel veel vragen en twijfels.
Het eerste grote probleem is de taal. Brazilië is het enige land dat niet Spaanstalig is in Z-A en ik kan namelijk geen beetje Portugees. Ik kan vloeiend Engels en heb een basiskennis Spaans en kan mij wel behelpen daarin. Maar ik weet heus ook dat ik daar niet ver mee zal komen.
Enkel met de leden van de directie zou ik dus in het Engels kunnen communiceren.
En ook vraag ik me af hoe het leven is in Brazilië. Het bedrijf is gelegen in Sao Paulo en dat is een stad waar ik niet veel over weet.
Dus wie er ervaringen wil meedelen of misschien zijn er die al eenzelfde situatie hebben meegemaakt, alle info is welkom.
Alvast bedankt
hoi
ik heb 6 maanden in Sao paulo gewoond dus ik kan je er misschien wel wat meer over vertellen.
Sao paulo is een erg westerse stad en het klopt ind dat niet veel mensen engels spreken. Een groot aantal van de brazilianen verstaat wel spaans dus aangezien je al een aardige basis hebt is dat wel ideaal.
Ik heb zelf eerst een maandje portugees gestudeerd en van daar uit heb ik vloeiend portugees leren spreken:) mooie taal by the way
In Sao paulo zelf is van alles te beleven: kunst, groot park, cultuur, lekker eten, goed metronetwerk, makkelijk vrienden maken, gastvrijheid.
Ook zit je 6 uur rijden met de bus vanaf RIo dus een lekker vakantie daarheen is ook zeker een aanrader, daarnaast in weekend natuurlijk naar het strand zoals santos etc. (uurtje met de bus).
Succes met een besluit maken
groetjes Sylvia
Hallo
Dankjewel voor je snelle respons sylvia. Zo te horen enkel maar positieve dingenJ
Het bedrijf waar ik mijn stage zou kunnen doen is gelegen in Barueri, ± 30 km ver van de stad Sao Paulo. Als ik daar stage wil lopen zal ik echter ook naar een verblijfplaats moeten kijken. Het bedrijf wil wel helpen zoeken naar hotels, maar dat is me echter iets te duur. Dus zal ik zelf iets moeten zoeken. Ik heb hier echter geen ervaring mee en kan alle info gebruiken. Zijn er mensen die goeie adressen weten voor goedkope koten of studio’s (ik ben maar een student)? Of zijn er mensen die nog andere mogelijkheden weten?
Alvast een dikke merci
Hoi,
Ik heb van mijn stageplaats in Brazilië vernomen dat wanneer je een stage wil doen in Brazilië je een studentenvisum nodig heb. Ik heb eens gekeken op de website van de Braziliaanse ambassade in België (ik ben Belg!) brasbruxelas.be en daar staat het dat je dat maar nodig hebt vanaf wanneer je er meer dan 90 dagen verblijft. Op de website diplomatie.be staat dat wanneer je er minder dan 90 dagen verblijft je enkel maar een (toeristen)paspoort nodig heb.
Dus klopt het dat ik dan in feite geen studentenvisum nodig heb en daar 90 dagen als ‘toerist’ kan verblijven en toch stage doen?
Alvast bedankt
Ik had toen iets gevonden via http://housing.justlanded.com, maar het is denk ik beter om eerst in een hostel te slapen en van daaruit iets anders te zoeken. Bij mij klikte het namelijk helemaal niet met de eigenaar en heb viavia iets veel beters gevonden. (Rio)
eeeey eey,
Ik ben ook op zoek naar een stageplek in brazillie. Zou je me misschien tips kunnen geven of kunne vertellen hoe je aan de stage gekomen bent?
ps…het liefst ook in SP en huisvestiging heb ik al. Ik wil het graag een jaar doen in een bedrijf op de HRM afdeling. Het gehele jaar 2012 sta ik tot de beschikking.
Ik ben Sanne Klaassen en ben voor het gehele jaar 2012 op zoek naar een HRM stage in SP of Sorocaba, SP. Wie ideeen of tips heeft, graag! Ik studeer People & Businessmanagement en wil graag daar mijn stage en afstudeerstage doen. Tevens ga ik in sept beginnen met een portugees cursus. Onderdak heb ik al.
Ik hoor het graag!
Groetjes,
weet niet of je hier links mag zetten:
www.stagebrazilie.nl
misschien wat voor jou?
succes met zoeken!
Dank je wel! Ik ga eens kijken.
Groetjes Sanne
Ik weet niet of het nu nog zo is maar je kan een verlenging van je toeristen visa krijgen bij de Braziliaanse federale politie (Policia Federal), een extra 90 dagen. Daarna moet je het land wel verlaten…
Hii
Mijn naam is Elisa en ik ben tweede jaars student HTRO, toerisme. Volgen jaar vanaf februari moet ik stagen gaan lopen. En dat zal ik heel graag in Brazilie willen. Ik heb al een voorkennis van het portugese taal dus dat zal geen probleem moeten zijn.
Ik ben net begonnen met mijn zoektocht naar een stage plaats dus als jullie nog wat tips hebben stuur ze a.u.b door!
Alvast bedankt!
Elisa
He Elisa,
Kijk eens op www.stagebrazilie.nl. Zij beginnen pas, maar hebben toch behoorlijk wat kennis op gebied van stages in Brazilie.
Veel succes en plezier!!
Thanks Daniele!!
Ik ga meteen kijken.