Visum om stage te lopen in Brazilie

Ik studeer SPH aan de hogeschool en wil mijn stage van 10 maanden in Brazilie lopen in een sociaal project.

Nu heb ik gehoord dat het trucje van 6 maanden verblijven, Brazilie verlaten en dan weer terug komen om weer een toeristenvisum te verkrijgen voor 6 maanden niet meer lukt. Ik heb ook al de ambassade gebeld over welk visum ik hiervoor zou kunnen aanvragen, maar zij kunnen mij eigenlijk niet helpen.

Is iemand zelf een keer langer verbleven dan 6 maanden of kent hij/zij iemand die dit heb gedaan? Hopelijk weet iemand op welke manier ik wel 10 maanden kan verblijven.

Wie helpt mij uit de brand?

Ga je stage lopen voor een ONG?
http://www.brazilianembassy.nl/english/cons_512.htm

Bedankt voor je reactie, alleen kom ik voor dit visum niet in aanmerking. Allereerst niet omdat ik niet afgestudeerd ben en ik bij dit visum diploma’s moet laten zien van het werk wat ik ga doen. Ten tweede door de bureaucratie in Brazilie willen organisaties etc. niet garant staan voor bijv. je verblijf, gezondheid etc.

Dit is dus helaas geen optie.

Willen organisaties dit niet regelen?

Jawel hoor, maar de vraag is of jouw organisatie dit wil regelen? Of heb je nog geen keuze voor een organisatie gemaakt?

En kun je niet via een Braziliaanse uni stage gaan lopen? http://www.brazilianembassy.nl/english/cons_511.htm

Tja en anders is het 6 maanden legaal en 4 maanden illegaal in Brazilie verblijven. Kost je max 800 reais.

99% tot 100% van de organisaties willen dit niet regelen en niet doen. Ik heb zelfs organisaties benaderd die vrijwilligerswerk bieden voor minimaal 6 maanden en maximaal 12 maanden. Als ik dan vraag naar het visum zeggen zelfs zij dat zij niet meewerken aan een vrijwilligers visum.

Dat stage lopen via een Braziliaanse universiteit had ik gelezen ja. Maar hoe kom ik in contact met een Braziliaanse universiteit die dit doet?

Illegaal kan inderdaad, alleen dan loop je wel het risico dat als je wel weer en keer naar Brazilie wil, je de toegang geweigerd word etc.

Iemand wel eens stage gelopen via een Braziliaanse universiteit?