Wat te doen voor visum 10 maanden Brazilië

Hallo,
In september vertrek naar Brazilië. Hoe regel ik een visum voor 10 maanden?Kan ik best naar de ambassade van België gaan? Ik weet dat je met een reisvisum maximum 6 maanden kan blijven. Er is mij verteld dat je dan best even naar een buurland reist na deze periode en dan ben je weer in orde! Ik hoop op een positief antwoord ;o)
Groetjes,
Leslie

Klopt!!

Dat je na 6 maanden naar een buurland gaat! Moet je dan ook een retourticket hebben?

Nee, je gaat eruit en komt gewoon weer binnen, geen probleem.
Probleem ontstaat als bij vertrek blijkt dat je langer dan 6 maanden in het land bent geweest. Dan worden ze zeer waarschijnlijk een nogal vervelend. Gewoon respecteren en aan de regels houden!
Waar ga je naar toe?

Thanks… Ik ga naar Fortaleza… Maar het kan nog alle richtingen uit gaan… Ik ben namelijk nog nooit in Brazilië geweest… Spannend, hé!

http://www.portugeescursus.nl/Visum%20Brazilie.pdf
Hier staat ook het e.e.a. over visa.

Veel plezier!!

Wij gaan in april 6 maanden naar zuid-amerika. We blijven niet de hele tijd in brazilie, maar gaan ook bv naar Bolivia en Peru. De Braziliaanse Ambassade in Nederland zegt dat we problemen krijgen bij binnenkomst in Brazilie, omdat we een retourticket hebben van 6 maanden. Zij zeggen dat we max 3 maanden mogen blijven en dat we bij binnenkomst al moeten bewijzen (via een ticket) dat we na max 3 maand Brazilie uit vliegen. Nu hebben we een probleem omdat we namelijk alleen over land willen reizen.
We hebben wel een cursus spaans in Bolivia geboekt (in mei), maar dat schijnt niet genoeg bewijs te zijn, volgens de ambassade.

Heeft iemand hier ervaring mee of tips!?

ambassades zien altijd donkere wolken. Maak je niet druk hoor, er zal verder geen haan naar kraaien. Enkel wanneer je ín Brazilie je visum wilt verlengen (bij de Policia Federal in elke grote stad) zal er naar je vliegtuigticket gevraagd worden. Bij landsgrenzen echter weer niet, dus kun je beter even de grens overwippen en weer terug.

Laat je niet gek maken door de ambassade, Landcruiser heeft gelijk.

Hooi,
ik heb ook een vraagje. Ik zal hier ongeveer 7 of 8 maanden zitten (zit er nu 2 maanden), maar ben nu van plan een verlenging aan te vragen bij de policia federal in Rio. Zou het een mogelijkheid zijn om na 5 en een halve maand even het land uit te gaan (Paraguay, Argentinie) om vervolgens weer binnen te komen? Of zouden ze moeilijk doen omdat ik dan al een verlenging in mijn paspoort heb staan…
Ik heb tevens gehoord dat je 8 reais per dag moet betalen dat je nadat je visum is afgelopen in brazilie verblijft, moet betalen…
Ik heb nu mijn ticket op 3 juli staan, maar die ga ik nog verlengen dan. Maar het lijkt me dat je toch niet forever het land in en uit kan gaan om je visum te verlengen (ik zou dat dan twee keer moeten doen)?

Hoop dat iemand me kan helpen :slight_smile:
Groetjes, Dorien.

officieel mogen ze je dan maar een visum geven voor 2 weken, maar in de praktijk letten ze daar aan de grens meestal niet op en krijg je zo weer een 3 maands visum. Dus maar hopen dat je een slaperige beambte treft. Bij een drukke grensovergang als bij Iguaçu maak je de meeste kans…

Ok, en anders krijg je een visum voor 2 weken en betaal je daarna 8 reais boete per dag. Dan hopen dat de beambte op het vliegveld van Rio slaperig is en niet ziet dat je te lang in het land bent gebleven. Heb gehoord dat dat ook vaak het geval is. Neem nl aan de je geen strafblad krijgt ofzo, wanneer je langer dan je visum aangeeft in het land bent gebleven :stuck_out_tongue:

Beste,

Heb hetzelfde vorig jaar gedaan, ben 3maanden in Brazilië gebleven, heb nog eens extra 3maanden aangevraagd en ben dan terug naar België gevlogen. Als je 6maanden in het land blijft dan moet je ook 6maanden uit het land blijven. Weet niet of het makkelijker gaat in het zuiden, maar in het noordoosten gaat het niet zo simpel. Ben na 5 maanden en 25dagen terug naar Fortaleza gevlogen(dus 5dagen te vroeg) en op de luchthaven vertelden ze me dat ik maar 5dagen in het land mocht blijven en dan het land uit moest om mijn visa te verlengen. Ben na 5dagen naar het noorden gevlogen, naar Oiapoque om daar de grens over te steken naar Frans Guiana, DOE DIT ZEKER NIET, aan de grens zit een corrupte kale man van de Federale politie, die geen reet van de Braziliaanse wet kent en uit is op geld. Oiapoque ligt in “the middle of nowhere” dus je kan geen kant op. Hij liet me het land niet meer in, dus was ik genoodzaakt om naar Cayenne te reizen en daar een ticket te kopen naar Belem. En Frans Guiana is ook een KUTland, niks te zien, superonvriendelijke mensen en europese prijzen. Je kan altijd illegaal blijven en de boete van 8reais per dag betalen(zit trouwens een limiet op dacht ik) maar in mijn geval moest ik legaal zijn of anders mocht ik niet trouwen.

Dus de wet om even de grens over te gaan(zoals bv. in Thailand) en opnieuw 3maanden te krijgen bestaat niet in Brazilië, ze zullen je waarschijnlijk wel binnen laten, maar bij het verlaten van het land zul je normaal een boete moeten betalen.

Veel plezier in Brazilië

Bij binnenkomst in Brasil krijg je een visum voor 90 dagen!
Wil je langer blijven dan dien je voordat de 90 dagen aflopen een bezoek te brengen aan de PF voor een verlenging van nog eens 90 dagen.
Let op: men is niet verplicht tot verlenging!

Je kan per 365 dagen (dus niet per jaar) twee maal 90 dagen verblijven.
Even naar een buurland gaan en weer terug komen werkt niet.
Je moet dus als je 180 dagen verbruikt zijn het land uit en kan pas na 6 maanden weer terug keren.
Gewoon je aan de regels houden, want men kan hier heel vervelend doen.

Groet

Langer verblijven dan 6maanden in Brazilië, hoe???

OPTIE 1:

Ik hoor verhalen dat je maar 2 x 90 dagen per 365 dagen in Brazilië mag verblijven.

of…

OPTIE 2:
Even over de grens reizen van Brazilië (stempel op reispas laten plaatsen bij aankomst buurland) en terug keren naar Brazilië en je tijd is terug gereset.

Zijn er mensen met ervaringen (liefst optie 2) :o)

mvg,

Lawrence W.

helaas wordt er niks gereset, ook niet bij even t land verlaten. Maar in de praktijk weten de meeste immigratieofficieren het aan de grens niet eens of ze letten er niet op. Als je het visum in tland zelf laat verlengen na deze 180 dagen dan is de kans dat t lukt zga nihil Dus t land verlaten blijft de beste optie.

Geachte wereldwijzen,

Met name deze, die veel ervaring hebben met brazillie. Uit de tegenstrijdige informatie hierboven kon ik niet op maken of ik mijn ticket moet veranderen…

Ik heb een paar maanden geleden al een retour ticket geboekt voor 4 maanden op Fortaleza (okt-feb). Nu dacht mijn vriendin dat het toch wel handig was om even de ambassade te bellen waar ze door verwezen werd naar het consulaat…Daar zij een vrouw dat we onze tickets moeten veranderen voor 3 maanden en dan ons visum verlengen voor nog een 90 dagen en dan ons ticket weer verlengen… wat ons 225 euro p.p. gaat kosten en veel moeite ( koekoek :-$) en misschien nog wel meer omdat de vluchten een stuk duurder zijn geworden…

Ik zeg we gaan gewoon in okober naar het vliegveld checken-in en gaan naar brazil, waar we na een maand ofzo op reis gaan naar verschillende landen in Zuid-Amerika (evt. Peru, Bolivia, Argentine) en dan weer terug komen in brazillie waar door weniet een volle 90 dagen in brazil zijn .

Maar volgens het vrouwtje van het consulaat maakt het allemaal niets uit en moeten we gewoon ons tickets veranderen en de hele heisa die daar bij komt kijken…

En als we weer terug zijn in brazil kunnen we als nog naar de federale politie gaan om een visum voor een extra 90 dagen aan te vragen…

mijn vraag is eigenlijk: komen we brazilie binnen met een retour ticket van oktober tot Februari op Fortaleza ? en dat we het in brazilie een extra 90 dagen aan vragen?

Mijn vriendin wil nu het zekere voor het onzekere nemen en de tickets meteen veranderen, maar als het niet per se hoeft dan hoeft het niet…

Ik hoop op een geruststellend antwoord… M.V.B !!!

waar haalt die dame dat nou weer vandaan!! Nee hoor, je mag gewoon met ´n 4 maanden retourticket het land in. Mijn ouders waren hier dit jaar met een 5 maands- ticket. Kregen het 3 maandsvisum bij binnenkomst en hebben het gewoon nogmaals verlengd, in t land zelf. Dit kan dan nl weer wel omdat je dan t ticket hebt. Je MOET dan zlfs t ´langere´ticket hebben want zoniet dan wordt er ook niks verlengd en moet je dus de grens overwippen. Om t te verlengen bij de Policia Federal kun je dat t beste een 2 weken voor t verlopen vanje visum doen. Bij de Banco de Brasil betaal je de leges (taxas, GRU), ca. 63 real p.p. Als je een bankrekening hebt in Brazilie(je vriendin?) kun je dat evt via t internet doen via de site van de Pol Fed… Met dat betaalbewijs ga je dan naar de Pol Fed, plus je ticket plus een kopie van je paspoort en ticket (dit laatste is niet altijd nodig maar voor he geval dat…) en dan wordt t , meestal, a la minute verlengd.

Yo Landcruiser,

Super bedankt voor je reactie!!! mijn vriendin zal gerustgesteld zijn en ik trouwens ook :slight_smile: ik verheug me al enorm op alleen al het vertrek op schiphol!!! hyyyhaa Als ik nog vragen heb zal ik ze zeker stellen.

Groejes JaSpEr

OK.
Boa viagem,