Vanaf heden zal ik trachten alle berichten, vragen en opmerkingen die verband houden met Brazilie te beantwoorden. Ik zal mezelf niet promoten als de Braziliekenner bij uitstek, maar ik heb toch reeds heel wat ervaring met dit land.
Omdat 't daar vet is, opleiding businessschool de notenboom opleiding events, hospitality en Travel. 2 jaar werk ervaring toerisme, bij vacansoleil. Interesses:Fortaleza
Ik woon al 12 jaar in Brazilie en ken het land dan ook heel goed. Ik heb me ingeschreven om de belgen en Nederlanders bij te staan met hun twijfels over het land.
Wij zijn opzoek naar een organisatie in Brazilië die ons kan helpen aan een afstudeeropdracht! We studeren Maatschappelijkwerk en dienstverlening. Vanaf eind Januari 2009 t/m Mei 2009 willen wij heel graag naar Brazilië om daar af te studeren.
Weet iemand een organisatie (op maastchappelijk gebied) die ons hiermee verder kan helpen??
Groeten Saskia en Roos
Ik ben Robson Wanderley Da Silva. Ik ben zelf braziliaan. (19 jaar) Ik spreek goed portugees. ik wil ergens in juni 2 maanden naar brazilie gaan op vakantie. Ik kan alleen gaan maar ik dacht misschien is het ook leuk als ik met een jongen/meisje ernaar toe ga. Ik heb zelf 5 jaar in Brazilie gewoond. ik heb ook braziliaanse paspoort. Dus kortom heb je ook zin? maar geen
‘amigo’ dan kunnen we misschien wat regelen!
Ik heb jullie site gezien en vind het wel interessant misschien.
Ik zit van 1 Februari tot Maart in Belo Horizonte en omgeving omdat ik daar ( Sabino Polis) ga werken in een semi-internaat. Ik ben engels docent en heb opleiding ALO/cios gedaan. Na mijn tijd in het internaat zou ik misschien een tijdje willen gaan reizen echter zoek ik reismaatjes. NU zag ik jullie site en wilde ik een emailtje sturen maar ik heb zelf geen outlook dus kan jullie emailadres niet vinden. Is het bijvoorbeeld ook mogelijk voor mij om jullie ergens te treffen of me aan te sluiten ter plekken, uiteraard dan voor een iets lagere prijs gezien ik mijn vlucht en alles al heb geboekt…?
Ik wil namelijk best graag ook het strand zien en meemaken maar ik zit zelf in het binnenland en wil niet alleen naar bijvoorbeeld vitoria gaan reizen vanuit waar ik zit.Ik vlieg later via Sao Paulo terug dus zou jullie eventueel ook daar kunnen treffen?
Zitten jullie rond maart in Brazil en is er eventueel ruimte in jullie reisgroep?
Kan ik meer info krijgen en met hoe grote groepen reizen jullie?
Ik ben Selina Stone ( 25 jaar ) en ik vertrek aanstaande zondag naar Belo Horizonte in Brazilie. Ik ga daar en in Sabino Polis in een semi-internaat werken als engels docent. Ik heb zelf lerarenopleiding ALO en cios gedaan en eerder in West Afrika in Ghana gewerkt en gereist. NU zou ik graag ongeveer in Maart naar een strandoort verkassen/ vanuit het binnenland en nu kan dat niet omdat ik dus alleen moet reizen dan en dat hebben ze mij afgeraden.ik ben zelf een gelovig iemand en ga daarom ook nog een weekje naar labri Belo Horizonte, dit is een soort christelijk sabbatical huis waar ze seminars geven over verdieping in het geloof en is voor mensen die op zoek zijn naar god en levensvragen , check http://www.labri.org/brazil/contact.html als je behoefte hebt of leuk vind dat te bekijken.
Ik ga hierna ook nog naar vrienden in Sao Paulo/ omgeving namelijk sao Carlos.
Ben jij wel eens in Belo Horizonte en omgeving geweest?Ga je zeker naar Brazilie dit jaar of echt pas in juli?
Ik vlieg later pas naar Sao Paulo en heb nu een ticket afgesloten voor 6 maanden.
Zit je momenteel al in Brazilie ?
Ik ben selina, 25 jaar en ben engels docent. Ik ga een maand in een semi-internaat werken in de buurt van Belo Horizonte en zoek daarna eigenlijk ook een soort van reismaatje of nieuwe vrijwilligersplaats. Ben jij al in Fortaleza nu?
wel lekker in het noorden en kilometers van waar ik zit vandaan maar ik wil ook ergens een strand gaan opzoeken want het binnenland kent geen strand en ik heb afgelopen twee jaar nog geen strand gezien en kan wel wat warmte en zon gebruiken!
Ben je al ergens op een stageplek geplaatst?
IK ben van plan van februari tot mei in brazilie te verblijven.
LEKKER LANG ERTUSSENUIT!!
SUNSHINE!!
MIsschien als je wil en gaat reizen kun je me mailen.
hey dat is aardig van je. Ik ben Nienke en ik ga in juli en augustus een rondreis doen door brazilie en een klein stukje van Argentinie (buenos aires). Ik ga o.a. naar de watervallen, paraty, ilha grande, rio de pantanal en misschien buzios (aanrader???)
kun je mij wat goede tips geven, oa over het weer, mee te nemen kleding, leuke plekjes om 's avonds heen te gaan en hoe is Rio in deze maanden en Buzios.
Zo, een heleboel vragen, ik hoor graag van je en alvast bedankt.
gr nienke
Mijn vrouw en ik willen graag in de buurt van Natal/Pipa werken.
Wij hebben al een vast verblijfadres in de buurt van Pipa.
Is het mogelijk om voor een paar maanden te werken?
Zijn er bedrijven die mensen zoeken.
Ik spreek Engels, Frans, Duits en natuurlijk Nederlands.
Ik ben bezig om Portugees/Braziliaans te leren.
Wij zijn alle 2 in de begin 50.
Laat mij even jullie ervaringen horen.
Zelf (vlaming, 49) woon ik al enkele jaren in Bahia
Mensen die op zoek zijn naar informatie die specifiek over het reizen in Bahia handelt wil ik altijd wel een handje proberen helpen
Heb je een specifieke vraag, probleem of suggestie over het Brazilië-forum hier stuur me dan een pm, ik reageer daar asap op.
Ook alvast bedankt aan al diegenen die hier spontaan hulp en bijstand verlenen op dit forum !
Onlangs in Brazilie geweest: Prachtig.
Aan het eind van onze rondreis zijn we in Pousada Tapera das Palmas geweest op Ilha Grande. Paradijs!
Een simpele Pousada, met fatastische gastheer en gastvrouw, lekker eten en een van de laatste paradaijselijke plekken op aarde!