Emigreren Zuid / Midden-Amerika

Beste mensen, :wink:

Ik ben er al een tijdje over aan het nadenken om te gaan emigreren naar een ander land, puur omdat ik vind dat je hier in Nederland niet het maximale uit het leven haalt. te hard werken, hekel aan de winter, de zomers zijn ook niet alles, geen mooie natuur, etc.

Ik droom er al tijden van om iets van een Hostel te beginnen. en ja! ik snap dat er dan ook gewerkt moet worden! :wink: en dat dat ook niet alleen roze geur en maneschijn is, en dat ik de zovéélste ben die die plannen heeft. Maar toch, het is anders als een gewone baan in Nederland. En ik ben van mening dat als je je gasten net iets meer bied dan ze verwachten en de marketing gewoon goed aanpakt het gewoon een kwestie van tijd is tot je bedrijfje gaat lopen. Ik weet ook nog niet of ik zeker een hostel ga beginnen, maar ben vrij ondernemend ingesteld en heb redelijk wat geld achter de hand, dus een eigen bedrijfje word het zeker.

Het enige probleem is dat ik nog vrij weinig van de wereld heb gezien. Ben in verschillende landen in europa geweest, de verenigde arabische emiraten en australie, en dan houd het op.

Daarom vraag ik m’n eigen af naar welk land jullie zouden emigreren? Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar Azie of midden / zuid-amerika. Ik zoek een land waar de mensen vriendelijk zijn, de lucht en zee blauw, de zon warm en de biertjes koud ;), een bergje hier en daar, mooie beesten, mooie natuur, mooie stranden, genoeg te doen, lekker opstap kunnen gaan en genieten. Vrij standaard dus…

Vaak als je hier naar vraagt over Azie krijg je Thailand te horen, en Zuid-Amerika, Brazilie. Maar er zijn nog zoveel andere landen. Maar als jou voorkeur ook naar een van deze 2 landen uitgaat moet je dit ook gewoon zeggen. Graag zou ik van jullie willen horen welk land jullie zouden kiezen en waarom? En ook of je wel in dat land kan gaan wonen zonder met een inwoner te trouwen? :wink:

Ik ga nu echt niet heel m’n zooi hier verkopen en volgende week emigreren of wat dan ook :wink: maar het is wel waarschijnlijk dat ik daar volgend jaar dan eens een kijkje ga nemen.

Graag hoor ik van jullie.

Groetjes,

Rio de Janeiro!

Omdat hier veel kansen liggen qua toerisme ivm WK en Olympische Spelen.

In Brazilie krijg je als je 70.000 dollar (dacht ik, kan er ook iets naast zitten) investeert een permanent visum.

Zou zelf ook graag iets beginnen, maar daarvoor heb ik te weinig startkapitaal. Zie er in ieder geval zeker kansen.

Ja ik zat in eerste instantie ook aan Brazilie te denken, lijkt me echt een super mooi en gaaf land!

Maar het probleem is dat een huis in een veilige wijk van Rio of Salvador toch ook gauw een 400.000,- euro kost.

En een hypotheek krijgen onmogelijk is geloof ik? en als het al lukt je zo’n 11 a 12 % rente betaald!

Of zit ik er nou langs? Zoja, zou iemand mij hier wat meer over kunnen vertellen dan?

Groetjes,

Er zijn ook zeker ook goedkopere huizen op de markt! En je zei zelf dat je geld achter de hand had, want een hypotheek lijkt mij ook aardig onmogelijk als buitenlander. Je kunt de vraag neer leggen bij bijv de forumbeheerder van Brazilie, die heeft zelf iets opgezet.

Ik heb ook wel redelijk wat achter de hand, maar 400.000 is net wat teveel van het goeie :wink:

Misschien is huren een optie… alleen die zal ook niet bepaald laag zijn aangezien je ook nogal wat rente van de bank krijgt als je het daar vastzet…

Maar mijn keus valt op dit moment ook op Brazilie!

Ik denk dat dat land ook de meeste diversiteit te bieden heeft! (mooie natuur, uitgaan, veel activiteiten, groot, etc.)

Mij lijkt Venezuela ook echt een héél mooi land om te wonen, maar wel wat gevaarlijk…

En andere landen dan brazilie? mij lijken Mexico en Colombia ook echt mooie landen! maar hoe zit het daar met de veiligheid?

Spannende plannen! Je hebt gelijk dat we in Nederland niet het maximale uit het leven halen. Ik woon in Bolivia en hier zijn de hoogtepunten hoger, maar de dieptepunten ook dieper. Er is meer plek voor spontane feestjes, uitjes of wat dan ook maar dat betekent óók dat mensen voor echt alles hun werk laten vallen.

Even een spiegel:

Bedenk ten eerste dat je alleen gaat (toch?) en dat integreren met de lokale bevolking niet van de ene op de andere dag gaat. Wat je ook doet, alles kost tijd, véel tijd. Mensen zullen je lang blijven zien als ´die buitenlander´ hoe goed je ook je best doet, je blijft toch anders. Zorg bovendien dat je de taal zeer goed spreekt voordat je begint, dat maakt alles een stuk makkelijker. Je moet samen werken met de lokale bevolking en die houden er vaak een andere werkethiek en tempo op na dan jij misschien graag zou zien. Je hebt geen vrienden of familie in de buurt om op terug te vallen of bij te klagen, die zitten bovendien in een heel andere situatie dan jij en snappen niet echt waar jij het over hebt. Hou er ook rekening mee dat je hotel niet vanaf de eerste dag vol zit.

Ik wil je niet ontmoedigen, alleen wel een realistisch inkijkje geven in het leven in het buiteland :wink: Zou je aanraden om eerst eens een kijkje te gaan nemen op de plekken die je in je hoofd hebt en er vervolgens een wat langere periode van zeker een aantal maanden te blijven om te onderzoeken hoe je het leven daar vindt.

Vorig jaar ben ik in Colombia geweest en dat vond ik super!

Succes met je plannen, ben benieuwd wat het gaat worden.

Waarom krijg ik nou de indruk dat het je vast niet gaat lukken in Latijns Amerika? Als je in NL al te veel en te hard moet werken, zal dat in LA flink tegenvallen. Je wilt feesten?, hard werken zal je bedoelen! Het weer in NL valt tegen, je dacht toch niet dat in LA altijd de zon schijnt en het lekker warm is? In een van de reacties wordt je verteld een spiegel voor te houden, doe dat en zorg dat het een eerlijke spiegel is zonder roze randjes. Je kunt succesvol intregeren in Latijns America en er een heel mooi leven hebben, maar dan zal je eerst je houding moeten aanpassen.
Is dit een (te) scherpe reactie? Jazeker, maar je zal je hoofd uit de wolken moeten halen!
Suerte!

zeker niet een te scherpe reactie!
daar heb ik nou juist wat aan!
Maar daarom zou ik er eerst wat gaan rondreizen om te kijken hoe het er daadwerkelijk is…

Je moest eens weten hoe blij ik ben met jouw reactie! Latijns America is mijn favoriet (mijn echtgenote is Nica) en je kan er absoluut een fantastisch leven hebben (niet krijgen!). Verwacht niks en je krijgt alles!
Nog een adviesje mijnerzijds? Leer Spaans vòòrdat je vertrekt, het hoeft niet perfect te zijn als het maar verstaanbaar is. Wees GEEN Gringo!!!
Laat weten hoe het uitpakt.
Groet

Visum Ecuador $25000.

ik denk dat je het moet doen echt waar.ga en huur bv in costa rica een huis of app. ik woon en werk in china mijn laatste jaar en dan ben ik ook weg. Waar naar toe weet ik nog niet. heb geen familie dus ik moet nu op me zelf rekenen dat veranderd daar niets aan.
ik hoop brazilie en costa rica te bezoeken eind april begin mei .
ik ben bezig in portugal mijn huis te verkopen en dan ben ik voor goed weg.
>>>